Sprzedaż tygodników opinii zmalała o ponad 10 proc. „Sieci” straciły więcej niż „Do Rzeczy” i „Gazeta Polska”

W pierwszym kwartale 2025 roku średnia sprzedaż ogółem dziewięciu tygodników opinii była o 11,7 proc. niższa niż przed rokiem. Najwięcej straciły „Sieci”, a spadki o prawie 14 proc. zanotowały „Do Rzeczy” i „Gazeta Polska”. Liderem segmentu pozostaje „Polityka”.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Sprzedaż tygodników opinii zmalała o ponad 10 proc. „Sieci” straciły więcej niż „Do Rzeczy” i „Gazeta Polska”
Michał i Jacek Karnowscy, fot. PAP/Marcin Obara

Z danych Polskich Badań Czytelnictwa wynika, że w pierwszym kwartale 2025 roku średnia sprzedaż ogółem „Polityki” wynosiła 72 753 egz., o 9,58 proc. mniej niż rok wcześniej.

Kolejne dwa tytuły w zestawieniu zanotowały spadki o ponad 8 proc. Wynik „Newsweek Polska” zmalał rok do roku o 8,26 proc. do 56 740 egz., a „Gościa Niedzielnego” – o 8,26 proc. do 54 458 egz.

Spadki tygodników prawicowych

W pierwszej połowie 2024 roku, po dużych zmianach w mediach publicznych, mocno w górę poszły wyniki sprzedażowe tygodników opinii o profilu prawicowym. Trend nie okazał się trwały – w czwartym kwartale ub.r. „Sieci” i „Do Rzeczy” zanotowały już kilkuprocentowe spadki.

W minionym kwartale, wobec wyższej bazy porównawczej, dołki sprzedażowe były głębsze. „Gazeta Polska” zanotowała r/r spadek średniej sprzedaży ogółem o 14,29 proc. do 26 646 egz., a „Do Rzeczy” – o 14,87 proc. do 25 863. Mimo to oba tytuły wysunęła się nad „Sieci”, których wynik poszedł w dół o 23,28 proc. do 25 368 egz.

Z kolei przeciętna sprzedaż ogółem „Tygodnika Powszechnego” zmalała o 11,75 proc. do 19 337 egz., a „Przeglądu” – o 7,93 proc. do 10 938 egz.

Drukująca głównie przedruki „Angora” osiąga prawie taką sprzedaż co „Polityka” i „Newsweek Polska” razem. W zeszłym kwartale jej wynik zmniejszył się r/r o 12,2 proc. do 123 775 egz.

W sumie dziewięć tytułów z rankingu sprzedawało się przeciętnie w 415 878 egz., co wobec 470 970 egz. rok wcześniej oznacza spadek o 11,7 proc.

„Polityka” i „Newsweek” zyskują w e-wydaniach

W sprzedaży e-wydań zdecydowanie na czele są „Polityka” i „Newsweek Polska”. W zeszłym kwartale średnia sprzedaż pierwszego tytułu w tym obszarze zwiększyła się r/r z 25 086 do 26 490 egz., a drugiego – z 17 116 do 19 909 egz.

Wynik „Gościa Niedzielnego” poszedł w górę z 932 do 1 350 egz., natomiast „Gazeta Polska” zanotowała spadek z 2 606 do 1 525 egz., „Sieci” – z 7 009 do 5 870 egz., a „Tygodnik Powszechny” – z 21 912 do 19 337 egz.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Telewizja Puls po raz kolejny wspomoże seniorów. Rusza Wigilijny Blok Reklamowy

Telewizja Puls po raz kolejny wspomoże seniorów. Rusza Wigilijny Blok Reklamowy