SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Tygodniki opinii tracą, najbardziej “Przekrój”, “Gazeta Polska” i “Polityka”

Wszystkie tygodniki opinii zanotowały w styczniu br. spadki sprzedaży ogółem, najwięcej straciły “Przekrój”, “Gazeta Polska” i “Polityka”. Liderem zestawienia pozostał “Gość Niedzielny”.

Średnia sprzedaż ogółem “Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”) w styczniu 2012 roku wyniosła 143 302 egz. i była o 2,62 proc. niższa niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Na drugiej pozycji znalazł się wydawany od lutego 2011 roku tygodnik ”Uważam Rze” (Presspublica). W analizowanym miesiącu sprzedawał się on średnio w liczbie 129 329 egz.

Na trzecie miejsce z drugiego spadła “Polityka” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy), która w styczniu br. osiągnęła średnią sprzedaż ogółem na poziomie 126 465 egz., notując spadek o 13,08 proc.

Największy spadek średniej sprzedaży w pierwszym miesiącu br. zanotował ponownie “Przekrój” (Presspublica), którego wynik zmalał aż o 35,57 proc. i wyniósł już tylko 24 419 egz. Utrzymał się on na miejscu ósmym. Drugim tytułem, który najwięcej stracił, była plasująca się oczko wyżej “Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie). Jej średnia sprzedaż ogółem spadła o 27,25 proc. do 63 702 egz.

Wirtualnemedia.plstyczeń
ZKDP20122011
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Gość Niedzielny204 485144 284143 302203 476147 579147 159
Uważam Rze inaczej pisane224 574129 769129 329---
Polityka188 000126 465126 465196 469145 501145 499
Newsweek Polska158 564117 65198 601170 917112 814103 682
Wprost176 392122 51895 311181 200120 62399 873
Gazeta Polska139 21064 59963 702136 69888 74787 564
Przekrój65 60930 22924 41985 00043 71137 901
Przegląd60 92020 38220 38260 00021 90621 906
Tygodnik Powszechny39 27622 24616 63537 98821 93317 668
Przewodnik Katolicki36 00024 5892 99839 92527 2783 202


  
Spośród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej “Tygodnik Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś) zanotował nieduży wzrost średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 0,75 proc. Natomiast wynik “Forum” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy) spadł o 8,16 proc.

Wirtualnemedia.plstyczeń
ZKDP20112010
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Tygodnik Angora545 793369 732369 732527 449366 963366 963
Forum29 67015 26615 26629 75016 62316 623
 
Wirtualnemedia.plstyczeńgrudzień
ZKDP20122011
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Tygodnik Angora545 793369 732369 732546 025364 081364 081
Forum29 67015 26615 26631 98717 02017 020


Największy spadek w styczniu br. w porównaniu do grudnia ub.r. zanotował “Przekrój”,
którego sprzedaż ogółem zmalała o 23,02 proc. Z kolei największy wzrost odnotował “Wprost” (AWR “Wprost”, wyniósł on 2,76 proc.)

Wirtualnemedia.plstyczeńgrudzień
ZKDP20122011
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Gość Niedzielny204 485144 284143 302209 280152 645152 270
Uważam Rze inaczej pisane224 574129 769129 329249 923129 506129 246
Polityka188 000126 465126 465206 290144 171144 171
Newsweek Polska158 564117 65198 601179 230127 002108 414
Wprost176 392122 51895 311187 832120 96292 754
Gazeta Polska139 21064 59963 702141 09072 50571 483
Przekrój65 60930 22924 41988 39837 53131 721
Przegląd60 92020 38220 38261 03323 00123 001
Tygodnik Powszechny39 27622 24616 63540 36223 18917 680
Przewodnik Katolicki36 00024 5892 99836 50028 0223 536



* sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie. W prasie przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.

Dołącz do dyskusji: Tygodniki opinii tracą, najbardziej “Przekrój”, “Gazeta Polska” i “Polityka”

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
no nieźle
A PIS narzeka, że ma tak mało mediów
;)
odpowiedź
User
Miś Uszatek
Upadku Przekroju ciąg dalszy... Szkoda.
odpowiedź
User
kika77
widzę, że Hajdarowiczowi idzie coraz lepiej... ciekawe czy wyciągnie jakiekolwiek wnioski z nietrafionej polityki personalnej
a taka fajna gazeta była
odpowiedź