Tylko Adam Małysz gromadził ponad 20 mln widzów, piłkarze na Euro 2012 - 19 mln

W ciągu ostatnich 12 lat jedynymi programami, które przez co najmniej jedną minutę obejrzało ponad 20 mln widzów, były konkursy w skokach narciarskich podczas Igrzysk Olimpijskich w 2002 roku. Wtorkowy mecz Polska-Rosja miał łącznie 18,8 mln oglądających.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:

Na pierwszym miejscu zestawienia znalazł się odbywający się 10 lutego 2002 podczas Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Salt Lake City konkurs w którym Adam Małysz zdobył brązowy medal. Zgromadził on w TVP1 łącznie 20,64 mln widzów, którzy oglądali go chociaż przez jedną minutę (średnio w każdej minucie transmisję śledziło 11,17 mln osób) - wynika z danych Nielsen Audience Measuerment przygotowanych przez Atmedia dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Drugi był kolejny konkurs, który odbył się trzy dni później, a podczas którego Małysz wywalczył srebro. Oglądało go, chociaż przez chwilę, w sumie 20,46 mln widzów, ale średnia widownia była wyższa niż poprzedniej transmisji i wyniosła 13,26 mln osób.

Także trzecie i czwarte miejsce zajęły konkursy w skokach narciarskich (tym razem z 2003 roku), które miały zasięg w przedziale 19,3-19,5 mln widzów (emisja również w TVP1).

Natomiast na piątej lokacie znalazł się rozegrany tydzień temu, we wtorek mecz Polska-Rosja, który przez co najmniej jedną minutę śledziło w Jedynce 18,83 mln widzów (średnio oglądało go 13,6 mln, dane te jednak nie obejmują faktu, że spotkanie równolegle pokazywano też w TVP HD i TVP Sport).

Resztę miejsc w pierwszej dziesiątce zajęły trzy konkursy w skokach, na miejscu siódmym znalazła się transmisja z pogrzebu Jana Pawła II, a na 10. mecz Polska-Grecja. Wszystkie programy z pierwszej dziesiątki wyemitowała TVP1.

W zestawieniu top 50 pozycji o największym zasięgu w latach 2000-2012 zdecydowanie dominowały transmisje sportowe. Poza nimi w rankingu znalazły się też m.in. wieczory wyborcze, konkursy Eurowizji czy ceremonia rozdania „Telekamer”.

Na 48 miejscach uplasowały się programy z ramówki TVP1 lub TVP2. Pozostałe dwie pozycje umieścił Polsat. Jedną z nich był mecz Polska-Niemcy podczas Euro 2008, a drugą premiera telewizyjna „Titanica” w 2001 roku.

  Prezentowany ranking pokazuje postępujący proces fragmentaryzację widowni i spadku znaczenia największych naziemnych nadawców. 48 z 50 pozycji w nim zajęły bowiem programy pokazane w latach 2000-2005. Na pozostałych dwóch lokatach uplasowały się mecze Euro 2012.

grafika

RCH - liczba widzów, którzy oglądali konkretny program co najmniej przez jedną minutę

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+