SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Tylko "Gazeta Wyborcza" zanotowała spadek sprzedaży

Katastrofa pod Smoleńskiem spowodowała wzrost sprzedaży dzienników ogólnopolskich w kwietniu 2010 roku. Wśród największych tytułów straciła tylko "Gazeta Wyborcza". Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Tylko

Liderem sprzedaży ogółem* dzienników ogólnopolskich pozostaje "Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Sprzedaż gazety w kwietniu 2010 r. wyniosła 500 533 egz., czyli o 5 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2009 roku - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "Gazety Wyborczej" (Agora) wyniosła 352 782 egz. - (ponad 1,5 proc. mniej niż w kwietniu 2009 roku).

Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express" (Murator), który zwiększył swoją sprzedaż o 7 proc. do 214 040 egz.

Za podium znalazła się "Rzeczpospolita". Tytuł wydawany przez Presspublikę zanotował w kwietniu wynik na poziomie 122 978 egz., co oznacza wzrost o 5 proc. wobec analogicznego okresu poprzedniego roku.

"Rzeczpospolita" wyprzedziła piąty "Dziennik Gazetę Prawną" (Infor Biznes), który na rynku zadebiutował 14 września 2009 r. zastępując "Dziennik" i "Gazetę Prawną". Średnia sprzedaż ogółem "DGP" wyniosła 94 003 egz., czyli 14 tys. więcej niż w kwietniu 2009. r  wynosiła sprzedaż  “Gazety Prawnej” ("Dziennik" - 83 411 egz.). 

Tytułkwiecień
Wirtualnemedia.pl20102009
ZKDPŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółem*Średni nakład jednorazowySprzedaż ogółem
Fakt680 057500 533656 646475 047
Gazeta Wyborcza520 217352 782520 340358 330
Super Express365 575214 040327 184196 129
Rzeczpospolita232 365122 978184 680116 500
Dziennik Gazeta Prawna159 60094 003106 98379 561
Przegląd Sportowy91 42648 193105 16355 215
Futbol News65 86316 216--
Puls Biznesu22 11114 09622 43115 437
Parkiet16 9626 29817 9738 829


W kwietniu 2010 r. w porównaniu z marcem 2010 spadła sprzedaż tylko “Przeglądu Sportowego” i “Futbol News”. 

Tytuł2010
Wirtualnemedia.plkwiecieńmarzec
ZKDPŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółem*Średni nakład jednorazowySprzedaż ogółem
Fakt680 057500 533606 564443 391
Gazeta Wyborcza520 217352 782448 015308 028
Super Express365 575214 040302 094172 164
Rzeczpospolita232 365122 978190 523111 559
Dziennik Gazeta Prawna159 60094 003146 56291 011
Przegląd Sportowy91 42648 19395 92151 097
Futbol News65 86316 21670 96020 248
Puls Biznesu22 11114 09621 99414 033
Parkiet16 9626 29816 0166 215

 


* sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie. W prasie przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Tylko "Gazeta Wyborcza" zanotowała spadek sprzedaży

67 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
walter
brawo Gazeta Wyborcza ;)
odpowiedź
User
nick7
Ciekawe dlaczego tylko GW?
Czy ktoś to może racjonalnie wytłumaczyć?
odpowiedź
User
igor
Mści się brak jakiegokolwiek poczucia przyzwoitości dziennikarskiej. GW to jest partyjny periodyk.
odpowiedź