SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tylko radio ze wzrostem reklamowym. Aflofarm zredukował budżet o jedną czwartą, Euro-Net wyprzedził Lidla (Top10)

Wpływy reklamowe mediów tradycyjnych (bez internetu) zmalały w I kwartale br. o 10 proc. rok do roku. Tylko radio w tym okresie zarobiło na reklamach więcej niż przed rokiem. Najbardziej wzrosły nakłady reklamowe Neonetu, a Euro-Net Warszawa wyprzedził pod tym względem Lidla, awansując na pozycję wicelidera wśród reklamodawców.

fot. Shutterstock.com Article

W I kwartale br. media tradycyjne zarobiły na reklamach 7,7 mld zł. To 9,1 proc. mniej niż w tym samym okresie 2020 roku- wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar).

Marketerzy najwięcej wydali na reklamę w telewizji, zmniejszając jednak te wydatki w skali roku o 0,7 proc., z 4,52 mld zł do 4,49 mld zł.

Wydatki na reklamę radiową wyniosły z kolei 2,09 mld zł i były wyższe rdr o 1,9 proc. Radio było jedynym spośród mediów, które w porównaniu z I kwartałem ub.r. notuje wzrost przychodów z reklam.

W magazynach reklamodawcy wydali 669,8 mln zł (o 29,3 proc. mniej), w gazetach – 241 mln zł (o 22,9 proc. mniej), na reklamę zewnętrzną - 235,3 mln zł (o 20,9 proc. mniej), na reklamę OOH w Metrze – 19 mln zł (33,3 proc. mniej).

Niemal o 100 proc. spadły wydatki na reklamę w kinach - z 366 mln zł do 70,5 tys. zł. To efekt zamknięcia kin z powodu pandemii COVID-19.

Neonet przegonił Lidla

Niezmiennie największym reklamodawcą mediów pozainternetowych jest firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. Firma jednak mocno – bo o 23,6 proc. - zmniejszyła wydatki reklamowe w skali roku: z 714,5 mln zł do 545,6 mln zł.
Pozycję wicelidera reklamowego rankingu zajmuje Euro-Net Warszawa, który zwiększył wydatki o 71,1 proc., do 220,2 mln zł i tym samym pokonał Lidla.

Sieć Lidl Polska zajmuje trzecie miejsce z wydatkami w wysokości 206,2 mln zł, większymi w skali roku o 3,7 proc.

Natur Produkt Zdrovit wydał na reklamę 193,7 mln zł (wzrost o 1,1 proc.), Terg – 187,7 mln zł (wzrost o 47,3 proc.), Ferrero Polska – 147,8 mln zł (spadek o 16 proc.), USP Zdrowie – 147,6 mln zł (spadek o 17,6 proc.), Neonet Wrocław – 126,2 mln zł (wzrost o 121,5 proc.), Jeronimo Martins Polska – 105,3 mln zł (spadek o 18,7 proc.), Polkomtel – 96,8 mln zł (wzrost o 24,5 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Tylko radio ze wzrostem reklamowym. Aflofarm zredukował budżet o jedną czwartą, Euro-Net wyprzedził Lidla (Top10)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl