SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ubezpieczyciele przenoszą budżety reklamowe z telewizji do radia. PZU, AXA i ING w dół - zyskało 4Life (TOP 10)

Od stycznia do sierpnia br. cennikowe wydatki reklamowe firm ubezpieczeniowych były o 10,6 proc. mniejsze niż rok wcześniej. Mocno zmalały w telewizji, za to wzrosły w radiu. Wśród czołowych ubezpieczycieli duże spadki budżetów reklamowych zanotowały PZU, Link4, AXA Direct i ING TUnŻ, a wyraźny wzrost osiągnęło 4Life Direct.

Article

Cennikowe wydatki reklamowe (bez rabatów i uwzględnienia internetu) firm ubezpieczeniowych od stycznia do sierpnia br. wyniosły 210,81 mln zł, o 24,97 mln zł mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 10,6 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Zdecydowanie największym reklamodawcą w tej branży jest PZU, przy czy jego wydatki wyraźnie zmalały - o 13,71 mln zł, czyli o 26,8 proc. Przypomnijmy, ze w maju br. ambasadorem reklamowym firmy został Marcin Dorociński, zastępując w tej roli Kapitana NoStresa (więcej na ten temat). Latem ubezpieczyciel zaczął dużą kampanię społeczną „Kochasz? Powiedz STOP wariatom drogowym” (zobacz szczegóły).

 

Podobny spadek cennikowych wydatków reklamowych zanotowało AXA Direct - zmniejszyły się o 13,41 mln zł, czyli o 51,3 proc. O 4,96 mln zł (czyli o 24,4 proc. w dół) zmalał budżet Link4, który wiosną br. był reklamowany przez osoby znane z programów talent show (zobacz więcej). Przypomnijmy, że firma została w br. przejęta przez PZU, który jednak zapowiedział utrzymanie na rynku tej marki (więcej na ten temat).

ING TUnŻ zanotowało spadek wydatków o 2,85 mln zł (28,2 proc. w dół), a Liberty Direct - o 1,22 mln zł (5,9 proc. w dół). Ta druga firma właśnie zmieniła nazwę na Liberty Ubezpieczenia, czemu towarzyszy kampania z udziałem Bogusława Wołoszańskiego (zobacz szczegóły).

Za to cennikowy budżet 4Life Direct wzrósł w skali roku o 6,49 mln zł (to 32,6 proc. w górę). Wydatki Prudential Polska zwiększyły się o 1,26 mln zł (czyli o 10 proc.). Niewielkie wzrosty zanotowały również Proama (należąca do firmy Proama Ceska pojistovna) i AXA Życie, a swoją ofertę ubezpieczeniową zaczęła reklamować Poczta Polska (więcej na ten temat), wydając na to cennikowo 7 mln zł.

 

Wydatki reklamowe firm ubezpieczeniowych

(cennikowo, bez internetu; dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VIII 2013

I-VIII 2014

PZU

51 180 865 zł

37 475 772 zł

PROAMA

27 885 606 zł

28 149 628 zł

4LIFE DIRECT

19 877 797 zł

26 364 377 zł

LIBERTY DIRECT

20 735 524 zł

19 516 634 zł

LINK 4

20 326 431 zł

15 370 135 zł

PRUDENTIAL POLSKA

12 558 184 zł

13 817 919 zł

AXA DIRECT

26 154 837 zł

12 739 360 zł

AXA ŻYCIE

8 920 340 zł

9 194 820 zł

ING TUnŻ

10 102 491 zł

7 249 309 zł

POCZTA POLSKA

-

6 997 335 zł

wszyscy reklamodawcy

235 779 993 zł

210 808 107 zł


Najważniejszym medium marketingowym dla ubezpieczycieli niezmiennie jest telewizja, przy czym nakłady na nią mocno zmalały - o 42,14 mln zł (czyli o 21,2 proc.). W efekcie udział telewizji we wszystkich wydatkach spadł z 84,3 do 74,3 proc.

Za to wydatki na reklamy w radiu potroiły się w skali roku - z 8,45 do 26,24 mln zł. Wzrosty nastąpiły też w gazetach (o 273,1 tys. zł, czyli 4,6 proc.), magazynach (o 1,84 mln zł, czyli 18 proc.) oraz kinach (o 141,3 tys. zł, czyli 2 proc.), natomiast wyraźnie zmalały na outdoorze (o 2,99 mln zł, a więc 56,9 proc.).

 

Wydatki reklamowe firm ubezpieczeniowych

(cennikowo, bez internetu; dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VIII 2013

I-VIII 2014

Telewizja

198 886 731 zł

156 744 156 zł

Radio

8 455 898 zł

26 241 887 zł

Gazety

5 982 398 zł

6 255 480 zł

Magazyny

10 207 695 zł

12 051 199 zł

Outdoor

5 245 460 zł

2 259 184 zł

Kina

7 001 811 zł

7 143 101 zł

Indoor

-

113 100 zł

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Ubezpieczyciele przenoszą budżety reklamowe z telewizji do radia. PZU, AXA i ING w dół - zyskało 4Life (TOP 10)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
tt
slychać, np. tok fm drastycznie wydłużyło blok reklamowy, że wkrótce będą lecieć same reklamy.
odpowiedź
User
Ola
ha ha no ja ją oglądałam nawet pare razy, ta blondyna co śpiewa jest genialna.
odpowiedź