SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

UKE: Telekomunikacja Polska lepiej wykonywała porozumienie w I kw. niż przed rokiem

Telekomunikacja Polska (TPSA) poprawiła poziom realizacji porozumienia z regulatorem rynku w I kw. tego roku w porównaniu do stanu sprzed roku, wynika z raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE).

UKE: Telekomunikacja Polska lepiej wykonywała porozumienie w I kw. niż przed rokiem

W ramach porozumienia UKE zawiesił proces podziału TPSA na dwie firmy, a spółka zobowiązała się do określonych inwestycji i zapewnienie równych warunków w dostępie do swojej sieci operatorom alternatywnym. Realizację tych zobowiązań mierzy się wskaźnikami KPI (Key Performance Indicators)

"Średnia z wszystkich wskaźników KPI w pierwszym kwartale 2012 roku wyniosła 97,37% i jest to wynik lepszy od wyniku za analogiczny okres roku poprzedniego o około 0,23 p.p." - czytamy w raporcie.

Prezes UKE przedstawia analizę kwartalnego raportu Telekomunikacji Polskiej SA dotyczącego realizacji Porozumienia pomiędzy TP a Prezesem UKE.

KPI to kluczowe wskaźniki efektywności pokazujące:

- jakość realizacji procesów biznesowych przez część hurtową TP świadczonych na rzecz operatorów alternatywnych

- równoważność ich wydajności w stosunku do procesów świadczonych przez jednostkę detaliczną TP.

"Procesy, które wymagają dalszej poprawy, to przede wszystkim procesy związane ze świadczeniem usług szerokopasmowych a zwłaszcza usług szerokopasmowych o najwyższej przepustowości. Średnia sprawność realizacji tych procesów wykazuje słabsze wykonanie wskaźników dla operatorów alternatywnych względem detalu TP. TP wskazuje, że na różnice w wynikach ma wpływ większy udział zapytań o wyższe prędkości (6Mb/s i wyższe) w wolumenie zamówień składanych przez operatorów alternatywnych w porównaniu z detalem TP. TP pracuje nad udoskonaleniem narzędzia do prekwalifikacji parametrów łącza, które to narzędzie wyeliminuje wspomnianą różnicę dla łączy o wyższej przepływności niż 6 Mb/s" - czytamy także.

UKE podał też, że wskaźniki agregujące indywidualne wartości KPI dla każdego operatora wykazują różnice w poziomie obsługi Netii (na niekorzyść dla Netii) w stosunku do innych kluczowych operatorów (PTK Centertel, PTC).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: UKE: Telekomunikacja Polska lepiej wykonywała porozumienie w I kw. niż przed rokiem

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl