SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Usta Usta” przegrały z konkurencją, 19 mln zł z reklam

Drugi sezon serialu “Usta Usta” oglądało średnio 1,78 mln widzów. To mniej niż gromadzili w czasie jego emisji główni konkurenci TVN-u. - Sukces telewizyjny niekoniecznie musi się przekładać wprost na bieżące wyniki oglądalności – broni formatu stacja.
 

Udziały w rynku TVN-u podczas emisji drugiej serii “Usta Usta” wyniosły 12,58 proc. w grupie wszystkich widzów i 16,48 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. W analogicznym okresie ub.r. kanał w tym paśmie miał lepsze wyniki - oglądało go 2,13 mln widzów, a jej udziały wynosiły odpowiednio 15,63 proc. i 19,80 proc.

W czasie emisji serialu TVN był stacją czwartego wyboru, zarówno w grupie 4+ jak i 16-49. Liderem rynku w tym czasie była Dwójka, emitująca końcówkę “M jak miłość” i “Magazyn Expressu Reporterów”, co dało jej w grupie 4+ 30,85 proc. udziału. Druga była TVP 1 (gł. filmy fabularne; 15,84 proc.), a trzeci - Polsat (także filmy fabularne i “CSI: Kryminalne Zagadki Miami”; 14,39 proc.).

Większą widownię od drugiej serii “Usta Usta” miała pierwsza odsłona produkcji, emitowana wiosną br. w soboty o godz. 20.00. Śledziło ją średnio 2 mln widzów przy udziałach wynoszących odpowiednio 14,88 proc. i 19,86 proc. udziału (poczytaj więcej).

Wpływy reklamowe z 12 odcinków trzeciego sezonu wyniosły 19,1 mln zł i były znacznie wyższe niż przy pierwszej, krótszej o jeden odcinek serii, gdy TVN zarobił jedynie 15,7 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Mimo nie najlepszych wyników oglądalności “Usta Usta”, stacja TVN zadowolona jest z wpływów reklamowych serialu oraz z tego, że dotarł on do atrakcyjnej grupy widzów. Dane pokazują, że śledziły go bowiem głównie osoby w wieku od 25 do 44 lat, mieszkańcy średnich i dużych miast oraz widzowie z wykształceniem średnim i wyższym.


- Serial "Usta Usta" zdobył bardzo wysokie oceny branżowe, stabilną publiczność i niezwykłą markę „serialu kultowego”. Do tych atutów należy również dodać bardzo dobre wyniki oglądalności w wersji VOD – mówi nam Wojtek Bockenheim, producent serialu. Z danych TVN-u wynika, że każdy odcinek produkcji miał kilkaset tysięcy odtworzeń w serwisie OnetVOD.

Trzecia, nakręcona już, seria “Usta Usta” pojawi się na antenie stacji wiosną przyszłego roku (więcej na ten temat). - TVN wprowadził serial na antenę licząc się z stopniowym procesem adaptacji polskiego widza do reguł opowieści łączącej cechy dramatu i komedii. Dlatego wyprodukował trzy serie, w przekonaniu, że jest to format przyszłościowy i już niebawem wszystkie stacje telewizyjne będą rywalizowały na polu tego typu seriali – dodaje Bockenheim.



Widownia “Usta Usta” odcinek po odcinku

DataWszyscy 4+16-49
AMRSHR %SHR %
07-09-20101 840 70813,65%16,91%
14-09-20101 692 68712,63%15,44%
21-09-20101 591 86911,58%13,90%
28-09-20101 662 85411,39%14,84%
05-10-20101 915 20613,61%16,73%
12-10-20101 662 15411,77%15,39%
19-10-20101 693 75011,62%15,53%
26-10-20102 125 48314,54%20,33%
02-11-20101 889 58513,36%17,39%
09-11-20101 704 30112,02%16,22%
16-11-20101 710 08011,80%16,81%
23-11-20101 927 71513,08%18,39%
Średnia1 782 82312,58%16,48%


Oglądalność konkurencji w czasie emisji serialu

StacjaWszyscy 4+16-49
AMRSHR %SHR %
TVP 24 342 21930,85%24,21%
TVP 12 229 26015,84%17,04%
Polsat2 024 68414,39%17,02%
TVN – Usta Usta1 782 82312,58%16,48%


Profil widowni “Usta Usta
” 

 WIRTUALNEMEDIA.PLADH %AFF
PłećMężczyźni33,88%70
 Kobiety66,12%128
Wiek 4-91,81%30
  10-153,17%45
 16 - 193,87%67
 20 - 244,88%60
 25 - 2911,83%133
 30 - 3414,28%175
 35 - 3911,44%161
 40 - 449,10%141
 45 - 496,74%95
 50 - 547,03%85
 55 - 597,92%104
 60+17,93%92
Wlk. miastaWieś26,78%69
 < 50 tys.23,94%99
 50-100 tys.8,20%96
 100-200 tys.8,06%101
 > 200 tys.33,03%162
ZawódTop management14,06%181
 Pracownicy średniego szczebla22,78%157
 Pracownicy fizyczni i rolnicy17,71%88
 Emeryci23,71%95
 Inni21,74%67
WykształceniePodstawowe40,31%88
 Średnie35,70%120
 Wyższe19,01%166
 Inne4,98%38


 

Dołącz do dyskusji: “Usta Usta” przegrały z konkurencją, 19 mln zł z reklam

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nos
Już drugi raz serial przegrywa z konkurencją i nadal chcą go kontynuować. Ostatnio tvn nie ma tyle szczęścia do seriali jak do rozrywki.
odpowiedź
User
obserwator
jak mozna porownywac pierwszą serie, ktora szla w sobote, z drugą, ktora szła we wtorek? Danie nieporownywalne. Amatorszczyzna,
odpowiedź
User
Marcin
super serial ja oglądałem na TVN HD
odpowiedź