SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Usta Usta” przegrały z konkurencją, 19 mln zł z reklam

Drugi sezon serialu “Usta Usta” oglądało średnio 1,78 mln widzów. To mniej niż gromadzili w czasie jego emisji główni konkurenci TVN-u. - Sukces telewizyjny niekoniecznie musi się przekładać wprost na bieżące wyniki oglądalności – broni formatu stacja.
 

“Usta Usta” przegrały z konkurencją, 19 mln zł z reklam

Udziały w rynku TVN-u podczas emisji drugiej serii “Usta Usta” wyniosły 12,58 proc. w grupie wszystkich widzów i 16,48 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl. W analogicznym okresie ub.r. kanał w tym paśmie miał lepsze wyniki - oglądało go 2,13 mln widzów, a jej udziały wynosiły odpowiednio 15,63 proc. i 19,80 proc.

W czasie emisji serialu TVN był stacją czwartego wyboru, zarówno w grupie 4+ jak i 16-49. Liderem rynku w tym czasie była Dwójka, emitująca końcówkę “M jak miłość” i “Magazyn Expressu Reporterów”, co dało jej w grupie 4+ 30,85 proc. udziału. Druga była TVP 1 (gł. filmy fabularne; 15,84 proc.), a trzeci - Polsat (także filmy fabularne i “CSI: Kryminalne Zagadki Miami”; 14,39 proc.).

Większą widownię od drugiej serii “Usta Usta” miała pierwsza odsłona produkcji, emitowana wiosną br. w soboty o godz. 20.00. Śledziło ją średnio 2 mln widzów przy udziałach wynoszących odpowiednio 14,88 proc. i 19,86 proc. udziału (poczytaj więcej).

Wpływy reklamowe z 12 odcinków trzeciego sezonu wyniosły 19,1 mln zł i były znacznie wyższe niż przy pierwszej, krótszej o jeden odcinek serii, gdy TVN zarobił jedynie 15,7 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Mimo nie najlepszych wyników oglądalności “Usta Usta”, stacja TVN zadowolona jest z wpływów reklamowych serialu oraz z tego, że dotarł on do atrakcyjnej grupy widzów. Dane pokazują, że śledziły go bowiem głównie osoby w wieku od 25 do 44 lat, mieszkańcy średnich i dużych miast oraz widzowie z wykształceniem średnim i wyższym.


- Serial "Usta Usta" zdobył bardzo wysokie oceny branżowe, stabilną publiczność i niezwykłą markę „serialu kultowego”. Do tych atutów należy również dodać bardzo dobre wyniki oglądalności w wersji VOD – mówi nam Wojtek Bockenheim, producent serialu. Z danych TVN-u wynika, że każdy odcinek produkcji miał kilkaset tysięcy odtworzeń w serwisie OnetVOD.

Trzecia, nakręcona już, seria “Usta Usta” pojawi się na antenie stacji wiosną przyszłego roku (więcej na ten temat). - TVN wprowadził serial na antenę licząc się z stopniowym procesem adaptacji polskiego widza do reguł opowieści łączącej cechy dramatu i komedii. Dlatego wyprodukował trzy serie, w przekonaniu, że jest to format przyszłościowy i już niebawem wszystkie stacje telewizyjne będą rywalizowały na polu tego typu seriali – dodaje Bockenheim.



Widownia “Usta Usta” odcinek po odcinku

Data Wszyscy 4+ 16-49
AMR SHR % SHR %
07-09-2010 1 840 708 13,65% 16,91%
14-09-2010 1 692 687 12,63% 15,44%
21-09-2010 1 591 869 11,58% 13,90%
28-09-2010 1 662 854 11,39% 14,84%
05-10-2010 1 915 206 13,61% 16,73%
12-10-2010 1 662 154 11,77% 15,39%
19-10-2010 1 693 750 11,62% 15,53%
26-10-2010 2 125 483 14,54% 20,33%
02-11-2010 1 889 585 13,36% 17,39%
09-11-2010 1 704 301 12,02% 16,22%
16-11-2010 1 710 080 11,80% 16,81%
23-11-2010 1 927 715 13,08% 18,39%
Średnia 1 782 823 12,58% 16,48%


Oglądalność konkurencji w czasie emisji serialu

Stacja Wszyscy 4+ 16-49
AMR SHR % SHR %
TVP 2 4 342 219 30,85% 24,21%
TVP 1 2 229 260 15,84% 17,04%
Polsat 2 024 684 14,39% 17,02%
TVN – Usta Usta 1 782 823 12,58% 16,48%


Profil widowni “Usta Usta
” 

 WIRTUALNEMEDIA.PL ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 33,88% 70
  Kobiety 66,12% 128
Wiek  4-9 1,81% 30
   10-15 3,17% 45
  16 - 19 3,87% 67
  20 - 24 4,88% 60
  25 - 29 11,83% 133
  30 - 34 14,28% 175
  35 - 39 11,44% 161
  40 - 44 9,10% 141
  45 - 49 6,74% 95
  50 - 54 7,03% 85
  55 - 59 7,92% 104
  60+ 17,93% 92
Wlk. miasta Wieś 26,78% 69
  < 50 tys. 23,94% 99
  50-100 tys. 8,20% 96
  100-200 tys. 8,06% 101
  > 200 tys. 33,03% 162
Zawód Top management 14,06% 181
  Pracownicy średniego szczebla 22,78% 157
  Pracownicy fizyczni i rolnicy 17,71% 88
  Emeryci 23,71% 95
  Inni 21,74% 67
Wykształcenie Podstawowe 40,31% 88
  Średnie 35,70% 120
  Wyższe 19,01% 166
  Inne 4,98% 38


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: “Usta Usta” przegrały z konkurencją, 19 mln zł z reklam

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nos
Już drugi raz serial przegrywa z konkurencją i nadal chcą go kontynuować. Ostatnio tvn nie ma tyle szczęścia do seriali jak do rozrywki.
8 8
odpowiedź
User
obserwator
jak mozna porownywac pierwszą serie, ktora szla w sobote, z drugą, ktora szła we wtorek? Danie nieporownywalne. Amatorszczyzna,
8 8
odpowiedź
User
Marcin
super serial ja oglądałem na TVN HD
8 8
odpowiedź
User
Mędrzec
@obserwator Są dane pierwszej serii, bo muszą być, a udziały można zawsze porównywać, bo zawsze sumują się do 100 proc. Porównanie dotyczy jednak przede wszystkim konkurencji i pasma rok wcześniej.
8 8
odpowiedź
User
ania_0507
Świetny serial. Oby więcej takich w TV...
8 8
odpowiedź