Jeśli Netflix wprowadzi reklamy, połowa użytkowników zrezygnuje z subskrypcji

Połowa subskrybentów Netfliksa z USA, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Danii, Szwecji, Norwegii i Finlandii zrezygnuje z usług platformy, jeśli zacznie emitować reklamy - wynika z badania AudienceProject.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Choć wyniki finansowe firmy jest od kilku kwartałów bardzo dobre (przychody na poziomie 4,18 mld, 139,26 mln użytkowników), to możliwe, że platforma zmodyfikuje swój model biznesowy i zacznie emitować reklamy.

Jak na reklamy zareagowaliby subskrybenci platformy? O to pytała firma AudienceProject użytkowników z USA i kilku krajów Europy Zachodniej (dodajmy, takich, w których dostęp do platformy  jest drogi w porównaniu z resztą kontynentu).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ile-placi-sie-na-swiecie-za-netflix-porownanie-cen-raport ##

W badaniu wzięli udział klienci z USA, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Danii, Szwecji, Norwegii i Finlandii. Tylko w Finlandii Netflix nie jest najpopularniejszą platformą streamingową (liderem jest tam lokalna Yle Areena). Jednak tam oraz w pozostałych krajach popularność Netfliksa rośnie z roku na rok, w kilkuprocentowym tempie. Średnio ponad połowa subskrybentów platformy ogląda na niej treści przynajmniej raz w tygodniu.  

grafika

Analitycy AudienceProject prognozują, że w USA i Europie Zachodniej na największą konkurencję Netfliksa wyrasta Amazon Prime Video. Platforma rośnie w tempie kilkudziesięciu procent rocznie w USA (31 proc. rdr.) oraz Wielkiej Brytanii (33 proc. rdr.), jeśli chodzi o liczbę subskrybentów.

Reklamy na Netfliksie? Nie, dziękuję, rezygnuję

A jeśli na Netfliksa trafią reklamy? Specjaliści AudienceProject założyli dwa scenariusze. W pierwszym, pytali subskrybentów, czy za tę samą cenę dalej będą utrzymywać konto na Netfliksie, jeśli trafią tam reklamy. W drugim wariancie zapytano o utrzymanie konta, jeśli w zamian za emisję reklam miałaby spaść cena subskrypcji.

W pierwszym scenariuszu (reklamy za tę samą opłatę), rezygnację z Netflixa zadeklarowało od 47 proc. (Norwegia) do aż 69 proc. (Dania, kraj, gdzie za usługę płaci się najwięcej w Europie, w przeliczeniu na zawartość biblioteki). W USA z subskrypcji zrezygnowałoby 54 proc., w Wielkiej Brytanii 57 proc., a w Niemczech 58 proc.

Jeśli zaś Netflix obniżyłby ceny pakietów i dołożył reklamy, to zatrzymałby więcej użytkowników z badanych krajów. W tym scenariuszu rezygnację z usług platformy deklaruje już tylko od 37 proc. (Finlandia) do 57 proc. (Szwecja). W USA, Wielkiej Brytanii i Niemczech subskrypcję anulowałoby 41-42 proc.

grafika

W tym okresie serwis pozyskał rekordową liczbę 8,84 mln aktywnych subskrybentów, z czego 1,53 mln w USA, a 7,31 mln na innych rynkach.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Wydatki na prawa sportowe przyspieszą. Do 2030 r. wzrost o 20 proc.

Wydatki na prawa sportowe przyspieszą. Do 2030 r. wzrost o 20 proc.

Pozew zbiorowy w związku z fuzją właściciela TVN

Pozew zbiorowy w związku z fuzją właściciela TVN

Szczygieł, Dunikowska-Paź, "Spięty" i Kula z tytułami Ambasadorów Polszczyzny

Szczygieł, Dunikowska-Paź, "Spięty" i Kula z tytułami Ambasadorów Polszczyzny

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi