Jeśli Netflix wprowadzi reklamy, połowa użytkowników zrezygnuje z subskrypcji

Połowa subskrybentów Netfliksa z USA, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Danii, Szwecji, Norwegii i Finlandii zrezygnuje z usług platformy, jeśli zacznie emitować reklamy - wynika z badania AudienceProject.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Choć wyniki finansowe firmy jest od kilku kwartałów bardzo dobre (przychody na poziomie 4,18 mld, 139,26 mln użytkowników), to możliwe, że platforma zmodyfikuje swój model biznesowy i zacznie emitować reklamy.

Jak na reklamy zareagowaliby subskrybenci platformy? O to pytała firma AudienceProject użytkowników z USA i kilku krajów Europy Zachodniej (dodajmy, takich, w których dostęp do platformy  jest drogi w porównaniu z resztą kontynentu).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ile-placi-sie-na-swiecie-za-netflix-porownanie-cen-raport ##

W badaniu wzięli udział klienci z USA, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Danii, Szwecji, Norwegii i Finlandii. Tylko w Finlandii Netflix nie jest najpopularniejszą platformą streamingową (liderem jest tam lokalna Yle Areena). Jednak tam oraz w pozostałych krajach popularność Netfliksa rośnie z roku na rok, w kilkuprocentowym tempie. Średnio ponad połowa subskrybentów platformy ogląda na niej treści przynajmniej raz w tygodniu.  

grafika

Analitycy AudienceProject prognozują, że w USA i Europie Zachodniej na największą konkurencję Netfliksa wyrasta Amazon Prime Video. Platforma rośnie w tempie kilkudziesięciu procent rocznie w USA (31 proc. rdr.) oraz Wielkiej Brytanii (33 proc. rdr.), jeśli chodzi o liczbę subskrybentów.

Reklamy na Netfliksie? Nie, dziękuję, rezygnuję

A jeśli na Netfliksa trafią reklamy? Specjaliści AudienceProject założyli dwa scenariusze. W pierwszym, pytali subskrybentów, czy za tę samą cenę dalej będą utrzymywać konto na Netfliksie, jeśli trafią tam reklamy. W drugim wariancie zapytano o utrzymanie konta, jeśli w zamian za emisję reklam miałaby spaść cena subskrypcji.

W pierwszym scenariuszu (reklamy za tę samą opłatę), rezygnację z Netflixa zadeklarowało od 47 proc. (Norwegia) do aż 69 proc. (Dania, kraj, gdzie za usługę płaci się najwięcej w Europie, w przeliczeniu na zawartość biblioteki). W USA z subskrypcji zrezygnowałoby 54 proc., w Wielkiej Brytanii 57 proc., a w Niemczech 58 proc.

Jeśli zaś Netflix obniżyłby ceny pakietów i dołożył reklamy, to zatrzymałby więcej użytkowników z badanych krajów. W tym scenariuszu rezygnację z usług platformy deklaruje już tylko od 37 proc. (Finlandia) do 57 proc. (Szwecja). W USA, Wielkiej Brytanii i Niemczech subskrypcję anulowałoby 41-42 proc.

grafika

W tym okresie serwis pozyskał rekordową liczbę 8,84 mln aktywnych subskrybentów, z czego 1,53 mln w USA, a 7,31 mln na innych rynkach.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?