SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Viva!” i „Wprost” mocno w górę, „Tele Tydzień” i „Newsweek” w dół

W marcu br. polskie magazyny cennikowo zarobiły z reklam prawie 10 proc. więcej niż rok wcześniej. Największe wzrosty wpływów reklamowych osiągnęły „Viva!” i „Wprost”, za to spadki zanotowały „Tele Tydzień” i „Newsweek Polska”.

„Viva!” i „Wprost” mocno w górę, „Tele Tydzień” i „Newsweek” w dół

Z danych Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w marcu br. cennikowe wpływy reklamowe polskich magazynów były o 9,5 proc. wyższe niż rok wcześniej – jeśli liczyć je bez autopromocji, a o 9,6 proc. niższe – jeżeli uwzględniać autopromocję. Same wydatki czasopism na autopromocję wzrosły natomiast cennikowo o 10,8 proc.

„Fakt” i „Super Express” więcej z reklam „DGP” i „GW”

Reklama w tv: Polsat w górę, TVN i VIVA Polska w dół

RMF FM i Trójka prawie dwa razy więcej z reklam, Radio ZET – mniej

Wśród konkretnych tytułów najwięcej na reklamach w marcu br. cennikowo zarobiła „Viva!” (Edipresse Polska), która zanotowała wzrost tych wpływów w skali roku o 90,3 proc. Zdecydowanie więcej niż rok wcześniej zarobiły też z reklam „Wprost” (AWR Wprost) i „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), które w zestawieniu za marzec ub.r. nie znalazły się w czołowej piątce.

Z drugiej strony cennikowe przychody reklamowe „Newsweeka Polska” (Ringier Axel Springer Polska) były o 13,8 proc. mniejsze niż rok wcześniej. W przypadku „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) ten spadek wyniósł 2,9 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji)
 III.2011III.2010
Viva!11 812 343 zł6 206 476 zł
Wprost9 393 300 zł4 893 900 zł
Tele Tydzień9 003 857 zł9 270 536 zł
Newsweek Polska8 230 808 zł10 795 525 zł
Twój Styl8 101 322 zł4 191 937 zł
monitorowane tytuły razem216 658 889 zł197 896 553 zł
   
monitorowane tytuły razem - z autopromocją235 988 683 zł215 343 053 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja19 329 794 zł17 446 500 zł


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Viva!” i „Wprost” mocno w górę, „Tele Tydzień” i „Newsweek” w dół

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
HP_invent
Wprost to chyba tylko dla tego "w górę" że w aptekach za darmo rozdają.
odpowiedź
User
Księgowy
Polskie magazyny cennikowo zarobiły z reklam prawie 10 proc. więcej niż rok wcześniej, a to oznacza, że trzeba kolejnych zwolnić dziennikarzy, a honoraria idą w dół. Ubezpieczenie zdrowotne? Składka emerytalna? Ha, ha... to nie dla dziennikarzy! I co się dziwić, że ludzie produktów tworzonych przez półanalfabetów częstu już nawet bez matury kupować nie chcą?
odpowiedź
User
ajaj
cennikowo 10 % w gore oznacza 30 % w dół
odpowiedź
User
Gagarin
To Lis już przestał kantować na wynikach sprzedaży czy jeszcze nie, bo już nie wiem jak to jest z tymi wynikami
odpowiedź
User
Ole
Wprost zwyza wyniki sprzedarzy. Ergo klamie.
odpowiedź