SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Viva” i „Życie na gorąco” dużo więcej z reklam, „Wprost” mocno w dół (Top10)

W okresie od stycznia do listopada 2017 roku wydatki na reklamę w magazynach wzrosły rok do roku o 4,8 proc. W tym okresie mniej zarobiły „Twój Styl” i „Wprost”, z kolei „Viva” i „Życie na gorąco” zwiększyły wpływy z reklam o ponad jedną czwartą.

fot. Shutterstock.com Article

Wpływy reklamowe magazynów w ciągu pierwszych jedenastu miesięcy 2017 roku wyniosły 3,87 mld zł. Były o 4,8 proc. wyższe w porównaniu z tym samym okresem 2016 roku - wynika z analizy  Wirtualnemedia.pl na podstawie danych Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Niezmiennie najchętniej wybieranym przez reklamodawców magazynem pozostaje miesięcznik „Twój Styl”, który w omawianym okresie zarobił na reklamach 243,2 mln zł. Mimo, że przychody tytułu spadły w skali roku o 1,6 proc., utrzymuje on pozycję lidera.

Drugie miejsce na reklamowym podium należy do dwutygodnika „Viva”, którego wpływy z reklam wzrosły w skali roku o 26 proc., z 165,6 do 208,6 mln zł. Trzecią lokatę zajmuje „Tele Tydzień” z przychodami reklamowymi w wysokości 156,2 mln zł, czyli 1,2 proc. wyższymi w porównaniu z tym samym okresem 2016 roku.

Spośród pozostałych tytułów znajdujących się w czołówce magazynów o najwyższych przychodach z reklam najwyższy wzrost zanotował tygodnik „Życie na gorąco”. Reklamodawcy zwiększyli wydatki w nim o 25,2 proc., z 69,7 do 87,3 mln zł.

Dwucyfrowe wzrosty zanotowały też: dwutygodnik „Party” i miesięcznik „Pani”. Wydatki na reklamę w pierwszym wzrosły o 10,7 proc. - do 112 mln zł, a w drugim – o 18,4 proc., do 111,3 mln zł.

„Newsweek Polska” zarobił w okresie styczeń-listopad br. 103,2 mln zł (2,8 proc. więcej w skali roku), „Przyjaciółka” zwiększyła przychody z reklam o 9,2 proc., do 87,1 mln zł, a „Show” - o 2,1 proc., do 79,1 mln zł.

„Wprost” był w omawianym okresie drugim po „Twoim Stylu” magazynem z listy, który miał mniejsze przychody. Rok do roku spadły o 17,7 proc. - z 119 mln zł do 97,9 mln zł.

Wpływy reklamowe magazynów (TOP 10)

(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-XI 2016

I-XI 2017

zmiana proc.

TWÓJ STYL

247 162 251 zł

243 203 591 zł

-1,6

VIVA

165 628 724 zł

208 648 423 zł

26

TELE TYDZIEŃ

154 369 160 zł

156 161 630 zł

1,2

PARTY

101 184 613 zł

112 012 232 zł

10,7

PANI

94 020 732 zł

111 344 492 zł

18,4

NEWSWEEK POLSKA

100 417 231 zł

103 192 977 zł

2,8

WPROST

119 026 938 zł

97 947 217 zł

-17,7

ŻYCIE NA GORĄCO

69 673 067 zł

87 257 337 zł

25,2

PRZYJACIÓŁKA

79 754 553 zł

87 123 816 zł

9,2

SHOW

77 524 101 zł

79 141 721 zł

2,1

wszystkie magazyny

3 694 323 465 zł

3 872 842 991 zł

4,8

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Viva” i „Życie na gorąco” dużo więcej z reklam, „Wprost” mocno w dół (Top10)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl