SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

„Party” i „Przyjaciółka” dużo więcej z reklam. Tylko „Twój Styl” ze spadkiem, „Vogue” debiutuje w czołówce (TOP10)

Po czterech miesiącach br. pogłębia się spadek przychodów z reklam „Twojego Stylu” w porównaniu do tego samego okresu ub.r. Do czołówki 10 największych pod tym względem magazynów trafił miesięcznik „Vogue”, po dwóch miesiącach od rynkowego debiutu.

Article

W okresie od stycznia do kwietnia br. magazyny zarobiły na reklamach 1,394 mld zł. To 12,6 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych Kantar Media, dane netto, bez rabatów).

Niezmiennie liderem pozostaje „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) z wpływami w wysokości 84,6 mln zł. To jednak 7,3 proc. mniej niż przed rokiem. Mniejsze przychody z reklam tego tytułu powodują, że zmniejsza się dystans wicelidera do tego tytułu. Przed rokiem druga w rankingu „Viva” (Edipresse Polska) miała przychody o blisko 30 mln zł niższe niż „Twój Styl”. W tym roku różnica między zarobkami obu tytułów jest już znacznie mniejsza i wynosi ok. 4,5 mln zł. Przychody „Vivy” w omawianym okresie wzrosły o 30 proc., z 61,5 do blisko 80 mln zł.

Trzecie miejsce należy do „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer), który zarobił na reklamach 59,1 mln zł, 11,4 proc. więcej niż rok temu.

Spośród pozostałych tytułów z czołowej dziesiątki dwa osiągnęły znaczny wzrost przychodów. „Party” (Edipresse Polska) zwiększyło je o 71,8 proc. (do 46,5 mln zł), a „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) - o 51,9 proc. (do 34,2 mln zł).

„Show” (Wydawnictwo Bauer) zarobił 27,6 proc. więcej rok do roku (29,3 mln zł), a „Życie na gorąco” (Wydawnictwo Bauer) - 17,5 proc. więcej (33,6 mln zł).

12,1 proc. wydali marketerzy na reklamy w miesięczniku „Pani” (Wydawnictwo Bauer) - 41,3 mln zł. O 5,7 proc. wzrosły przychody tygodnika „Wprost” (PMPG Polskie Media) - do 31,1 mln zł. To jedyny tygodnik społeczno-polityczny w czołówce magazynów o największych przychodach reklamowych.

Istotne jest to, że do czołówki „reklamowej” czasopism trafił miesięcznik Vogue” (Visteria), który ukazuje się od lutego br. Do kwietnia zarobił na reklamach cennikowo 32,2 mln zł, co dało mu ósme miejsce w rankingu.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Party” i „Przyjaciółka” dużo więcej z reklam. Tylko „Twój Styl” ze spadkiem, „Vogue” debiutuje w czołówce (TOP10)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ssa
Uuuuuu, Wołg słabiutko.. daleko za "Tele Tygodniem", wyprzedza nawet Zycie na goraco... A to i tak chyba pierszy numer zarobil na ten caly cyrk patrzac na to ile tej makulatury zalega w empikach i żabkach
12 1
odpowiedź
User
Ich Styl
Słabiutko? A ile pism debiutująch na rynku łapie się do top 10 rankingu cenników (bo jednak faktyczne ceny to inna sfera)?
Ale generalnie to silna pozycja, konkurować z segmentem yellow nie jest łatwo. BTW jest nowy, wakacyjny numer Vogue.
W tym zestawieniu śmieszy obecność Wprost, widać lewarowanie.
3 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing