W 2020 roku dwie trzecie reklam mobilnych będzie w formacie natywnym

Według prognoz firmy IHS dla Facebook Audience Network w 2020 roku ponad 63 procent wszystkich reklam wyświetlanych na urządzeniach mobilnych będzie miała format natywny. To przełoży się na 53 miliardy dolarów wydatków na reklamę natywną.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
W 2020 roku dwie trzecie reklam mobilnych będzie w formacie natywnym

Według szacunków IHS w 2020 r. 75,9 proc. globalnych wydatków na reklamy cyfrowe będzie związanych z ekosystemem urządzeń mobilnych. Z kolei wewnątrz tego segmentu dominującą rolę zdobędzie format natywny. Obserwacje analityków wskazują, że rynkowy udział reklam natywnych rośnie w wysokim tempie, a przykładem tego może być Facebook - procent aplikacji korzystających z reklam natywnych w Audience Network wzrósł 10-krotnie od pierwszego kwartału ub.r. i obecnie odpowiadają one za 83 proc. całej sieci wraz z niemal 7-krotnie większym wskaźnikiem CPM w porównaniu do banerów.

Zgodnie z prognozami IHS w 2020 r. prawie dwie trzecie (63,2 proc.) wszystkich reklam wyświetlanych na urządzeniach przenośnych będzie miała charakter natywny, co przełoży się na 53 mld dol. globalnych wydatków reklamowych.

Analitycy podkreślają, że reklamy natywne angażują odbiorców od 20 do 60 proc. bardziej  niż standardowe reklamy banerowe, bowiem  użytkownicy nauczeni doświadczeniem przestali patrzeć na górę oraz dół aplikacji. Reklama, która jest dobrze dopasowana do aplikacji bądź strony i naturalnie wpasowuje się w aktywność użytkownika ma zdecydowanie większe szanse by przyciągnąć uwagę, co może bezpośrednio przełożyć się na wzrost współczynnika konwersji. Korzystanie z formatów natywnych zmniejsza prawdopodobieństwo rezygnacji użytkownika oraz jego znużenia reklamą, napędza też wskaźnik utrzymania klienta (nawet do 3 razy), eCPM (do 2 razy) oraz współczynnik klikalności.

Według przewidywań w przyszłości rozwiązania  natywne zewnętrznych firm, obsługiwane i dostarczane z pomocą zewnętrznego partnera jak Facebook Audience Network będą rozwijać się najszybciej. W najbliższym czasie spodziewany jest wzrost rozwiązań zewnętrznych firm w tempie 70,7 proc. rocznie i będzie on wynosić 10,6 proc. wszystkich reklam mobilnych (8,9 mld dolarów) do 2020 r.

Format natywny jest rodzajem reklamy, która stanowi integralną część przekazu medialnego. W przeciwieństwie do tradycyjnych form reklamowych nie ma charakteru inwazyjnego, lecz jest naturalnie wkomponowana w treść, jaką przegląda i sam sobie wybiera użytkownik. Z reklamą natywną mamy do czynienia na przykład wówczas, gdy promocja produktu bądź usługi w artykule prowadzona jest z użyciem technik stosowanych przy tworzeniu tradycyjnych treści prasowych. Według ekspertów wypowiadających się dla serwisu Wirtualnemedia.pl w 2016 r. reklama natywna może okazać się skutecznym sposobem na stosowanie adblockerów, a nad tekstem w formacie natywnym zacznie dominować obraz.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"