SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W Dentsu Aegis Network Polska wynagrodzenia niższe o 30 proc.? Firma: to jedna z rozważanych opcji

Pracownicy agencji należących do Dentsu Aegis Network Polska (m.in. Carat, Vizeum, dentsu x, iProspect) mieli otrzymać w poniedziałek informacje o planowanym obniżeniu im wynagrodzeń nawet o 30 proc. - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. - Rozważane są różne opcje i obniżka wynagrodzeń jest jedną z nich - wyjaśnia firma.

Sławomir StępniewskiArticle

W ubiegłym tygodniu informowaliśmy, że centrala holdingu reklamowego Dentsu Aegis Network poinformowała o wprowadzeniu działań mających zmniejszać ekonomiczne skutki pandemii koronawirusa. Zagraniczne serwisy branżowe podawały wówczas, że władze  firmy miały zaproponować pracownikom obniżenie wynagrodzeń o 10 proc.

Z informacji serwisów Business Insider, AdAge i Adweek wynikało, że zostaną obniżone też wynagrodzenia manedżerów wyższego szczebla w DAN, mają być to cięcia większe w porównaniu z resztą pracowników. Konkretnych kwot jednak nie podano.

Wówczas polski oddział Dentsu Aegis Network stwierdził w odpowiedzi na pytania Wirtualnemedia.pl, że opublikowane przez nas informacje nie są prawdą. Przekazano nam wówczas, że od momentu wybuchu epidemii koronawirusa głównym priorytetem sieci Dentsu jest ochrona pracowników, zachowanie i pielęgnowanie relacji z klientami oraz wspieranie lokalnych gospodarek i społeczności, w których działamy. Dodano, że w związku z oddziaływaniem COVID-19 na biznes w całej firmie uruchamiane są działania oszczędnościowe, aby zapewnić ciągłość działalności i zabezpieczyć środki utrzymania pracowników na całym świecie. Podkreślono, że w polskim biurze nie zapadły żadne decyzje dotyczące obniżki wynagrodzeń.

Propozycja: pensje niższe o 30 proc.

Jak wynika z naszych informacji pracownicy polskich agencji należących do Dentsu Aegis Network otrzymali propozycję obniżki wynagrodzeń o 20-30 proc. - w zależności od wielkości zarobków - przy zachowaniu dotychczasowego zakresu obowiązków. W odpowiedzi na naszą prośbę o komentarz szefów DAN w Polsce w tej sprawie nie otrzymaliśmy stanowczego zaprzeczenia tym doniesieniom.

- W Dentsu Polska analizowane skutki pandemii i rozważane różne warianty przeciwdziałania negatywnym skutkom biznesowym. W zeszłym tygodniu odbyły się wybory przedstawicieli pracowników, którym w poniedziałek została przedstawiona bieżąca sytuacja, predykcja do końca roku i możliwości reakcji przez firmę. Rozważane są różne opcje i obniżka wynagrodzeń jest jedną z nich. Zarząd Grupy prowadzi rozmowy z przedstawicielami pracowników jednak żadne decyzje jeszcze nie zapadły - przekazał w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Igor Żytka, corporate communication manager w DAN Polska.

W Publicis Groupe propozycja mniejszych pensji

Przypomnijmy, że w polskich oddziałach agencji należących do Publicis Groupe Polska również zaproponowano obniżkę pensji pracownikom - od kilku do kilkunastu procent. Kadra zarządzająca obniżyła swoje wynagrodzenia o 20 proc.

Z informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że nie jest brana pod uwagę obniżka wynagrodzeń w agencjach należących w Polsce m.in. do OMD Polska, Havas Media Group (m.in. Havas Media i Arena Media) czy w IPG Mediabrands (UM, Reprise, Initiative Warszawa) oraz w GroupM (MediaCom, Wavemaker, Mindshare).

Zwolnienia i obniżki pensji w firmach medialnych

Kilka dni temu Agora poinformowała, że uzgodniła ze związkiem zawodowym warunki obniżki wynagrodzeń i czasu pracy o 20 proc. dla większości pracowników przez pół roku.

Firma oszczędzi na tym ok. 25 mln zł, zobowiązała się, że nie będzie prowadziła w tym okresie zwolnień. Wyjątkiem jest jej spółka zależna Goldenline, w której na początku kwietnia zapowiedziano zwolnienia grupowe.

Agora zdecydowała także o zamknięciu miesięczników „Logo” oraz „Avanti”. Większość pracowników tych tytułów została zwolniona.

Porozumienie w sprawie obniżek pensji i ochrony miejsc pracy podpisał ze związkowcami zarząd Polska Press Grupy. Obniżki w firmie wynoszą 20 proc. Natomiast wydawnictwo Burda Media Polska zdecydowało o zwolnieniu ok. 50 osób.

Wydawnictwo Edipresse Polska poinformowało, że rozwiązało umowy z 31 osobami. Z początkiem maja obniży pracownikom i współpracownikom wynagrodzenia i czas pracy o 20 proc. na okres od 6 do 8 miesięcy.

Grupa ZPR Media zrezygnowała z wydawania miesięczników „Podróże” i „Żagle”, zwalniając ich dziennikarzy. Ponadto pożegnała się z prawie wszystkimi pracownikami swojej spółki zależnej Murator Expo organizującej targi. - Jest to związane z oszczędnościami, które musimy wprowadzić - powiedział portalowi Wirtualnemedia.pl Zbigniew Benbenek, właściciel Grupy ZPR Media.

Z kolei Wirtualna Polska zredukowała zatrudnienie w niektórych spółkach ze swojego pionu pozamediowego. Z końcem marca zwolniła kilkadziesiąt osób firmy Wakacje.pl zajmującej się sprzedażą wycieczek zagranicznych. - Wakacje.pl ograniczają koszty, tak aby lepiej przygotować się do kolejnego sezonu - tłumaczył Micha Siegieda, dyrektor WP ds. komunikacji i PR. Ponadto w należącej do Wirtualnej Polski spółce Nocowanie.pl, zajmującej się turystyką krajową, pożegnano się z ok. 10 pracownikami.

Tymczasem zarządu Eurozetu zaczął rozmowy z przedstawicielami pracowników dotyczące obniżenia wszystkim pensji o 20 proc. na pięć miesięcy.

Natomiast prezes Polskiego Radia Agnieszka Kamińska w mailu zapewniła pracowników firmy, że mimo pandemii i recesji gospodarczej nie planuje zwolnień ani obniżki wynagrodzeń. Zwolnień nie planuje też TVP.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: W Dentsu Aegis Network Polska wynagrodzenia niższe o 30 proc.? Firma: to jedna z rozważanych opcji

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mbumbanga
W kryzysie działa się wedle zasady: "Na początek trzeba zwolnić połowę, a potem zabrać się do poważnych obniżek i redukcji"
Pensje w dół o 30% to więcej niż uczciwe podejście. Jaka jest alternatywa?
odpowiedź
User
Szynom
kłamali, żeby nie stracić klientów, to teraz wyszło jeszcze gorzej.
odpowiedź
User
Mbumbanga
kłamali, żeby nie stracić klientów, to teraz wyszło jeszcze gorzej.
a dlaczego mieli by nie kłamać?
odpowiedź