SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

W internecie Polacy szukają informacji o cenach produktów, najczęściej kupują noclegi i bilety (analiza)

Pomiędzy rokiem 2011 a 2016 internet w dużym stopniu zmienił zachowania zakupowe Polaków. Wśród segmentów, których dotyczy to w największym stopniu są turystyka, komunikacja, oprogramowanie i rozrywka - wynika z badania Divante i IMAS.

Badanie jest kontynuacją projektu z 2011 r., co pozwoliło na porównanie danych dotyczących trendów zakupowych w 25 kategoriach produktowych na przestrzeni 5 lat.

Przeanalizowano zakupy m.in. w takich segmentach jak książki, zabawki, muzyka, sprzęt elektroniczny i wyjazdy turystyczne, aż po produkty finansowe i akcesoria samochodowe. Głównym celem badania było określenie, jak znaczący w zachowaniach zakupowych Polaków jest przepływ klientów między internetm i tradycyjnymi zakupami, czyli efekt ROPO (Research Online, Purchase Offline) oraz SOPO (Search Offline, Purchase Online).

W internecie Polacy poszukują przede wszystkim informacji o cenie (56 proc.), opisu produktu (47 proc.) i opinii na jego temat (46 proc.).

89 proc. badanych przeszukuje internet z myślą o zakupach za pomocą komputera stacjonarnego bądź laptopa, mniej niż połowa (44 proc.) korzysta w tym celu ze smartfona, a 21 proc. z tabletu.

Rezerwacja miejsc hotelowych, zakup biletów lotniczych i kolejowych oraz wyjazdy turystyczne to te kategorie, na które internet ma największy wpływ, i w których klienci coraz częściej wykorzystują sieć do dokonywania transakcji. Na przeciwnym biegunie znalazły się akcesoria samochodowe, kosmetyki oraz lekarstwa.



- Mijające 5 lat jest silnym potwierdzeniem nieuchronności zmian jakie technologia wywiera na retail - podkreśla Tomasz Karwatka, CEO Divante. - Klientów nie interesuje podział na kanały sprzedaży. Zakładają, że mogą swobodnie poruszać się po wszystkich punktach styku z marką. To duże wyzwanie dla firm. Najczęściej retailerzy nie są jeszcze gotowi technologicznie na łączenie danych o kliencie z wszystkich kanałów. To prowadzi do utraty potencjalnych przychodów i w tym obszarze widzę właśnie największy potencjał do rozwoju na kolejne 5 lat.

Badanie zostało przeprowadzone w okresie 11-26 stycznia br. metodą CATI na próbie 1 tys. dorosłych Polaków.

Poniżej szczegóły badania dla kilku wybranych segmentów rynku



Dołącz do dyskusji: W internecie Polacy szukają informacji o cenach produktów, najczęściej kupują noclegi i bilety (analiza)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl