W wakacje newsy słabiej się klikają. Duży awans Interii

W lipcu br. czołowe serwisy informacyjno-publicystyczne zanotowały dużo niższą odwiedzalność niż miesiąc wcześniej. Zdecydowanym liderem pozostaje Onet, natomiast Interia znalazła się na drugim miejscu.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
W wakacje newsy słabiej się klikają. Duży awans Interii
Fot. mockupbro.com

Według wyników badania Mediapanel w lipcu 2025 roku część Onetu (Ringier Axel Springer Polska) z informacjami i treściami publicystycznymi sklasyfikowanymi jako ogólne (czyli bez treści regionalnych, lokalnych i o pogodzie) przyciągnęła 9,89 mln internautów, co dało 33,28 proc. zasięgu. Każdy spędził tam średnio 34 minuty i 3 sekundy.

Kolejne dwa portale przyciągnęły w tej kategorii po nieco ponad 7,2 mln internautów. Interia (Grupa Polsat-Interia) zanotowała 7,29 mln użytkowników, 24,52 proc. zasięgu oraz 20 minut i 44 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) – 7,21 mln odwiedzających, 24,27 proc. zasięgu oraz 26 minut i 14 sekund przeciętnego czasu.

Wirtualna Polska z końcem 2024 roku zrezygnowała w Mediapanelu z audytu, w konsekwencji czego jej witryny i aplikacje od stycznia br. notują w badaniu znacząco niższe wyniki niż poprzednio. Wirtualna Polska kwestionuje wyniki Mediapanelu, wskazując na znaczące rozbieżności między danymi audytowanymi i nieaudytowanymi. Według WP, Gemius instrumentalnie wykorzystuje jeden z elementów metodologii badania, zwany „balance amendmend”, w stosunku do podmiotów, które przestały płacić za badanie.

Na ponad 26 minut każdego użytkownika przyciągnął w tej kategorii także portal „Gazety Wyborczej” (Agora). Odwiedziło go 4,98 mln internautów (16,76 proc. zasięgu), spędzając średnio po 26 minut i 47 sekund. To jedyna witryna w zestawieniu oferująca treści w modelu odpłatnym. Jak już informowaliśmy, na koniec marca br. miała sprzedanych 288 tys. prenumerat cyfrowych, wobec 291,6 tys. rok wcześniej.

Na portalu TVN24 część informacyjno-publicystyczna zanotowała 6,48 mln użytkowników, 18 minut i 53 sekundy spędzone średnio przez każdego oraz 21,82 proc. zasięgu, na portalu RMF24 – 6,04 mln odwiedzających, 7 minut i 7 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 20,34 proc. zasięgu, zaś na Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) – 5,38 mln użytkowników, 10 minut i 54 sekundy średniego czasu oraz 18,09 proc. zasięgu.

Portal Polsat News (Grupa Polsat-Interia) przyciągnął w tej kategorii 4,85 mln internautów (16,33 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 8 minut i 27 sekund. Minimalnie niższy zasięg zanotowała część o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) z newsami i publicystyką: 4,8 mln użytkowników, 16,16 proc. zasięgu oraz 9 minut i 20 sekund średniego czasu korzystania.

Natomiast sekcję informacyjno-publicystyczną Gońca (Iberion) odwiedziło 4,09 mln internautów (13,78 proc. zasięgu), spędzając tam średnio po 5 minut i 37 sekund.

Po wyborach ubyło klików

Od lipca w realizacji Mediapanelu wprowadzono nową metodę JAR Flex, która uniezależnia pomiar od sytuacji rynkowej, związanej z brakiem obsługi third-party cookies w części przeglądarek internetowych. Dlatego, zgodnie z rekomendacją PBI i Gemiusa, nie porównujemy szczegółowo wyników z lipca z tymi z wcześniejszych miesięcy.

Natomiast na pierwszy rzut oka widać, że odwiedzalność serwisów informacyjno-publicystycznych w zeszłym miesiącu była znacznie niższa niż w maju i czerwcu, gdy uwaga opinii publicznej skupiała się na wyborach prezydenckich. Wówczas Onet przyciągał w tej kategorii po ok. 14 mln użytkowników miesięcznie, a kolejne cztery portale (WP.pl, RMF24, TVN24 i Interia – od 7,1 do 9,8 mln.

W lipcu dziesięć witryn z zestawienia łącznie zanotowało 61,03 mln użytkowników (bez współodwiedzalności), co wobec 76,1 mln miesiąc wcześniej oznacza spadek o 19,8 proc.

Spory awans osiągnęła Interia: w czerwcu była na piątej pozycji, zaś w lipcu wysunęła się nad WP.pl, TVN24.pl i RMF24.pl.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Wybrano Młodzieżowe Słowo Roku. Co znaczy "szponcić"?

Wybrano Młodzieżowe Słowo Roku. Co znaczy "szponcić"?

Będzie wrogie przejęcie właściciela TVN? Konkurent Netfliksa nie składa broni

Będzie wrogie przejęcie właściciela TVN? Konkurent Netfliksa nie składa broni

VeloBank z nową kampanią wizerunkową na święta. Twarzą Magdalena Różczka

VeloBank z nową kampanią wizerunkową na święta. Twarzą Magdalena Różczka

Przejęcie w reklamie zewnętrznej domknięte. Digital Network zapłaciła z kredytu

Przejęcie w reklamie zewnętrznej domknięte. Digital Network zapłaciła z kredytu

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Kosmiczny sylwester TVP2. Tak wygląda spot promocyjny

Kosmiczny sylwester TVP2. Tak wygląda spot promocyjny