WhatsApp wprowadzi w przyszłym roku reklamy

Od 2020 w komunikatorze WhatsApp, należącym do Facebooka, pojawią się reklamy.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Informację podano na Facebook Marketing Summit w Holandii. Slajd z prezentacji koncernu zamieścił na Twitterze Matt Navarra.

Reklamy pojawią się w sekcji "Status". Zamiast imienia i nazwiska osoby, użytkownik zobaczy nazwę marki, o której będzie mógł dodatkowo przeczytać po kliknięciu w reklamę (podobnie jak w Stories na Instagramie). Reklamy zaczną pojawiać się w przyszłym roku. W wersji biznesowej aplikacji, będzie można integrować reklamy z Facebook Business Managerem.

Pierwsze zapowiedzi monetyzacji aplikacji WhatsApp pojawiły się już w ubiegłym roku. 

Facebook przejął WhatsAppa pięć lat temu za kwotę 16 mld dolarów.

W I kwartale 2019 roku Facebook zanotował przychód na poziomie ponad 15 mld dol., a zysk netto sięgnął 2,4 mld. Liczba użytkowników odwiedzających co miesiąc społecznościowy portal to obecnie blisko 2,4 mld.

Okiem eksperta - Zuzanna Orman Kołodyńska, senior social ads planner, K2 Precise

Jak każdy nowy format reklamowy, tak i reklamę w WhatsAppie przyjmujemy z dużym zaciekawieniem. Z pewnością będziemy prowadzić wiele testów i porównań, które pozwolą ocenić jej skuteczność. Najpewniej możliwości ustawienia kampanii i targetowania będą takie same dla Messengera i WhatsAppa – dzięki temu łatwo będzie wyciągnąć pierwsze wnioski o tym, jakie rezultaty uzyska reklama.

Na Messengerze reklamy wyświetlają się zarówno w Stories, jak i w skrzynce odbiorczej pomiędzy konwersacjami. I właśnie to użytkownicy często wskazują, jako utrudnienia, które przeszkadza im w wysyłaniu i odbieraniu wiadomości. Ponieważ w WhatsAppie reklamy będą wyświetlać się tylko pomiędzy statusami, nie powinny stanowić uniedogodnienia w korespondencji. Dla tych użytkowników, którzy nie korzystają z zakładki Statusy, reklamy będą właściwie niezauważalne.

Warto zauważyć, że reklamy emitowane w Messengerze nie są jeszcze zbyt popularne, stanowią jedynie kilka procent kupowanych kampanii. Jednak ich niskie koszty i dobre wyniki sprawiają, że można spodziewać się szybkiego rozwoju tego typu reklam.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Port Polska krytykowany już na starcie. Co poszło nie tak z rebrandingiem CPK?

Port Polska krytykowany już na starcie. Co poszło nie tak z rebrandingiem CPK?

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Republika zebrała 5,5 mln zł na wozy, ale wciąż ich nie ma. Wiemy, kiedy się pojawią

Republika zebrała 5,5 mln zł na wozy, ale wciąż ich nie ma. Wiemy, kiedy się pojawią

Ten prezent naprawdę działa. Badania pokazują, dlaczego doświadczenia wygrywają z rzeczami
Materiał reklamowy

Ten prezent naprawdę działa. Badania pokazują, dlaczego doświadczenia wygrywają z rzeczami

Bez reklam lub tylko jeden spot. TVN eksperymentuje z blokami

Bez reklam lub tylko jeden spot. TVN eksperymentuje z blokami