SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Więcej reklam środków odchudzających w prasie, najbardziej promowane Therm Line i Linea

Koncerny farmaceutyczne reklamując w br. środki odchudzające znacznie więcej niż przed rokiem zainwestowali w reklamy w magazynach i dziennikach, głównie kosztem telewizji. Najsilniej promowaną marką był Therm Line produkowany przez Olimp Laboratories, a większość reklamowanych produktów należy do Aflofarmu.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Na reklamy środków odchudzających ich producenci (głównie koncerny farmaceutyczne) wydali cennikowo w okresie od stycznia do maja br. 168,2 mln zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl. Było to 9,5 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r.

Połowa tych budżetów (84,7 mln zł) została ulokowana w telewizji, a ok. 40 proc. w radiu – 66,9 mln zł. W skali roku znacznie wzrosły wydatki reklamowe producentów środków odchudzających w magazynach i gazetach. Dzienniki na reklamach tych produktów zarobiły 2,6 mln zł, o 254,9 proc. więcej niż rok temu, a czasopisma - 13,9 mln zł, o ponad 153 proc. więcej.

Wydatki producentów środków odchudzających na reklamy

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-V 2014

I-V 2015

zmiana proc.

Telewizja

86 700 355 zł

84 743 729 zł

-2,3

Radio

60 676 660 zł

66 856 633 zł

10,2

Gazety

744 080 zł

2 640 395 zł

254,9

Magazyny

5 491 637 zł

13 896 773 zł

153,1

Outdoor

b.d.

92 715 zł

b.d.

Razem

153 612 732 zł

168 230 245 zł

9,5

Marką najsilniej reklamowaną przez pięć miesięcy br. jest produkowany przez Olimp Laboratories preparat Therm Line. Jego wsparcie kosztowało 43,2 mln zł, o 117,4 proc. więcej niż rok temu.

W całym rankingu marek z największymi budżetami reklamowymi dominują produkty z portfolio Aflofarm Farmacja Polska. Na promocję Linei pabianicka spółka wydała w tym roku 20,4 mln zł, Asystoru Slim - 19,2 mln zł, a Apetiblocku - 15,9 mln zł.

Poza reklamową czołówką preparatów odchudzających znalazły się w tym roku marki Hydrominum i Asumin, także należące do Aflofarmu.

Marki środków odchudzających z największymi wydatkami reklamowymi

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-V 2014

I-V 2015

zmiana proc.

Therm Line

19 889 870 zł

43 243 856 zł

117,4

Linea tabletki

39 908 770 zł

20 395 457 zł

-48,9

Asystor Slim

21 329 719 zł

19 210 664 zł

-9,9

Vitaslim Proactive

b.d.

16 311 649 zł

b.d.

Apetiblock

b.d.

15 909 413 zł

b.d.

Hydrominum

18 398 263 zł

b.d.

b.d.

Asumin

15 319 381 zł

b.d.

b.d.

Razem

153 612 732 zł

168 230 245 zł

9,5

Dołącz do dyskusji: Więcej reklam środków odchudzających w prasie, najbardziej promowane Therm Line i Linea

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Daniels
Vitaslim Proactive to ten Piotra K. ?
odpowiedź
User
wilumsen
Reklamy w prasie można sobie teraz wsadzić i zacisnąc, mało kto ją teraz przegląda. Bardziej efektywne są kampanie outdoorowe. Słyszałem na przykład, że www.recevent.pl ma naprawdę niezłą skutecznośc.
odpowiedź