SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Włodzimierz Schmidt: Internet staje się w polskiej gospodarce branżą wiodącą

- Internet to medium, które jak żadne inne pozwala dotrzeć do precyzyjnie określonego użytkownika z dostosowanym do niego przekazem reklamowym. Dodatkowo daje możliwość interakcji z klientem i to w czasie rzeczywistym - mówi w rozmowie z nami Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska.

Włodzimierz Schmidt, prezes IAB PolskaArticle

- Jednocześnie nigdzie indziej nie pojawia się tak wiele coraz nowszych i skuteczniejszych modeli reklamowych. Dlatego też bardzo duża część serwisów www zaczyna przynosić już bardzo konkretne dochody. Sytuacja jest jednak podobna do każdego innego medium w jednej podstawowej kwestii - sprzedaje się to, co jest dobre i/lub popularne. Jeśli wydawca zaoferuje klientowi satysfakcjonujący zasięg lub możliwość dotarcia do interesującego odbiorcy, jego serwis ma bardzo duże szanse na szybki zwrot z inwestycji. To tylko kwestia czasu, kiedy coraz większa ilość reklamodawców będzie wybierała ten kanał komunikacji. Widać to choćby w wynikach badania Adex, które jasno pokazuje, że wydatki w internecie wciąż dynamicznie rosną - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

- Reklama internetowa od początku badania Adex notuje dwucyfrową dynamikę wzrostu. Zeszłoroczny 10 proc. przyrost był najsłabszym, jednak na tle innych mediów, był to i tak rewelacyjny wynik. Jeśli nie wydarzy się nic niespodziewanego, należy się spodziewać zapewne większej dynamiki wzrostu wydatków na reklamę internetową, napędzanej lepszymi wskaźnikami makroekonomicznymi. Podobnie jak w zeszłym roku liderami powinny być mobile i wideo, większe znaczenie powinno mieć też RTB - prognozuje Schmidt.

- Rola branży internetowej stale rośnie i mimo, że nie jest ona gałęzią gospodarki, ze względu na udział w PKB (prognozowany na 2015 rok udział w PKB to 4,1 proc. wg raportu BCG) staje się branżą wiodącą. Może nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę, ale udział internetu w generowaniu PKB przekracza już dziś poziom osiągany w górnictwie, czy rolnictwie. Jeżeli przyjrzymy się badaniu Adex od 2007 roku, czyli od kiedy to badanie jest realizowane, to okaże się, że reklama internetowa permanentnie notuje dwucyfrowe wzrosty, co ją zdecydowanie wyróżnia na tle innych mediów - podkreśla Schmidt.


Z Włodzimierzem Schmidtem, prezesem zarządu Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, rozmawiamy o polskim rynku internetowym, jego potencjale, szansach i zagrożeniach, a także o działaniach podejmowanych przez IAB Polska.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Włodzimierz Schmidt: Internet staje się w polskiej gospodarce branżą wiodącą

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Kolejny nawiedzony z uśmiechniętą, korporacyjną twarzyczką który nie chce widzieć lub co gorsza nie widzi tego, że ludzie widząc reklamę szukają w 98% przycisku ZAMKNIJ, a widząc materiał video który rozpoczyna się od reklamy w 60% go nie oglądają. No ale TWA działa i trzeba kroić jeleni którzy jeszcze myślą, że reklama w internecie działa i przynosi krociowe zyski.
odpowiedź
User
Januszek
Dokładnie. Przecież widaomo jaka jest konwersja w sieci i jakie koszty pozyskania klienta. To ściema, ludzie nie kupują reklamy online. Klika ją jedynie 10 proc użytkowników, a 90 procent klika w SERP organiczny. Po co oszukiwać?
odpowiedź
User
m
branza która nic nieprodukuje haahhahaaah
odpowiedź
User
mts
Przestałem czytać w połowie drugiej strony, bo ciągle ten adex, adex, adex, a ani słowa o nim. Gdzie link ?
Podobnie z:
wywiad: "Rola branży internetowej stale rośnie i mimo, że nie jest ona gałęzią gospodarki, ze względu na udział w PKB (prognozowany na 2015 rok udział w PKB to 4,1 proc. wg raportu BCG" Gdzie link ?
odpowiedź
User
pavv
Czepiasz się ;-) To są działania których zadaniem jest otumanienie klienta i wmówienie mu, że płacąc grube tysiące za kilkaset stron jakiś wydumanych raportów jak to jest super, fajnie i dobrze tak go ogłupić, że bez reklamy internetowej sobie na rynku nie poradzi. I dzięki temu my, internauci zamykamy reklamy zanim zobaczymy czego one dotyczą, usuwamy spam reklamowy zanim go przeczytamy itp. itd. Oczywiście w ich raportach zapewne jest podawane, że 90% internautów interesuje się reklamami i czyta/ogląda je z zapartym tchem. Ot takie Towarzystwo Wzajemnej Adoracji.
odpowiedź