SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

„Wojenne dziewczyny” straciły 750 tys. widzów, ale TVP1 zachowuje pozycję lidera

Drugi sezon historycznego serialu „Wojenne dziewczyny” ogląda średnio 2,26 mln osób, o 750 tys. widzów mniej niż pierwszą edycję pokazywaną rok temu. Produkcja daje TVP1 pozycję lidera całego rynku telewizyjnego, ale w grupie komercyjnej stacja jest trzecia.

Article

Misyjny serial „Wojenne dziewczyny” nadawany jest na antenie Jedynki w niedziele o godz. 20.10, począwszy od 25 marca 2018 roku (w dniu premiery pokazano dodatkowy odcinek o 21.00). Po czterech pierwszych odcinkach średnia oglądalność drugiego sezonu misyjnej produkcji wyniosła 2,26 mln widzów. Przełożyło się to na 14,04 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 8,08 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 10,60 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Największą popularnością do tej pory cieszył się pierwszy odcinek. Przyciągnął on uwagę 2,42 mln osób.

Serial notuje o 750 tys. osób niższą widownię niż pierwsza edycja produkcji emitowana wiosną ub.r. Po trzech odcinkach gromadziła ona średnio 3,01 mln widzów, co przełożyło się na 17,52 proc. udziału w grupie 4+, 11,39 proc. w grupie 16-49 oraz 14,57 proc. w grupie 16-59.

Z kolei poprzednio pokazywany w tym samym paśmie serial „Blondynka 6” śledziło 2,89 mln osób, a jego udział w rynku wynosił odpowiednio 16,87 proc., 8,50 proc. i 11,15 proc.

TVP1 w paśmie emisji serialu nadal jest liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajmuje Polsat, który pokazujący gł. „Kabaret na żywo”, a jego udział kształtuje się na poziomie 13,23 proc. „Wielką czwórkę” uzupełniają: TVN (gł. reality-show „MasterChef Junior”; 11,62 proc.) i TVP2 (gł. filmy fabularne; 4,94 proc).

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem jest TVN, a dalej plasują się: Polsat, Jedynka i Dwójka. Z kolei w grupie 16-59 pierwszy też jest TVN, a dalsze miejsca zajmują: Polsat, TVP1 i TVP2.

Głównymi bohaterkami 13-odcinkowego serialu „Wojenne dziewczyny” są trzy młode kobiety - Irka, Ewka i Marysia, które walczyły z niemieckim okupantem. Każda z dziewczyn wywodzi się z innego środowiska: Irka pochodzi z inteligenckiej rodziny, Ewka ze środowiska drobnych przestępców, a Marysia jest córką bogatego żydowskiego przemysłowca z Łodzi. Ich losy łączą się w okupowanej Warszawie.

W drugim sezonie w postacie trzech głównych bohaterek ponownie wcielają się trzy aktorki młodego pokolenia: Aleksandra Pisula (Marysia), Marta Mazurek (Irka) i Vanessa Aleksander (Ewa). Widzowie w nowych odcinkach zobaczą również takich aktorów jak: Danuta Stenka, Michał Czernecki, Mateusz Rzeźniczak oraz Joanna Balas.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,59 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Wojenne dziewczyny” straciły 750 tys. widzów, ale TVP1 zachowuje pozycję lidera

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
hd
Kurski, znany Midas, tylko dotknął i "poładował".
9 4
odpowiedź
User
Misiek
Drugi sezon jest znacznie lepszy. To i widowni mniej.
11 7
odpowiedź
User
Piotr
To chyba jedyny obecnie nadawany serial TVP, który naprawdę da się oglądać.
8 12
odpowiedź
User
Marek
Dramatyczny wynik w grupie komercyjnej.
8 6
odpowiedź
User
Krystyna
Serial ciekawy i trzyma w napięciu, fajne młode aktorki.Dosyć już tych Kożuchowskich i Adamczyków w każdym serialu i każdej reklamie. Mam nadzieję na dalszy ciąg łącznie z Powstaniem.
17 7
odpowiedź
User
abc
Na plus młode, nieobgrane Aktorki, natomiast na absolutny minus scenariusz. Bardzo słaba i naciągana historia. Nie dziwię się, że leci na dół. Chociaż tematu szkoda bo ciekawy.
7 6
odpowiedź
User
kasia
Czasy honoru wojenne dziewczyny no ileż można? Proponuje zrobic kolejną produkcje o wojnie. Wojenne dzieci , a potem Wojenni nastolatkowie, i jeszcze może zrealizujcie Czas chwały, a co jak szaleć to szaleć. ;)
5 10
odpowiedź
User
124
Serial ciekawy i trzyma w napięciu, fajne młode aktorki.Dosyć już tych Kożuchowskich i Adamczyków w każdym serialu i każdej reklamie. Mam nadzieję na dalszy ciąg łącznie z Powstaniem.

Broń Boże żeby się tkneli powstania. Powstanie jest świetnie pokazane w "Czasie honoru . Powstanie. " Jakby oni się do tego dobrali to byłaby totalna porażka. A to jest zbyt poważny rozdział żeby do schrzanic.
5 2
odpowiedź
User
Historia ver. 2.0
Abwhera to jednak głupia musiała być. Szukają dziewczyny a ona bywa w warszawskich knajpach a w jednej z nich - pełnej niemieckich oficerów - nawet kelneruje... A teraz poważnie - straszna infantylizacja koszmarnych czasów....
10 2
odpowiedź
User
elwira
Trudno sobie wyobrazić. że ten infantylny scenariusz serialu może trzymać w napięciu. Od pierwszego odcinka to była parodia - dziewczyny w komediowym wręcz stylu zabijają Niemców, trują i strzelają jak do kaczek - po prostu absurd ! Dno dna i tyle, kto daje na to pieniądze ...
1 1
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing