Wpływy Grupy K2 wzrosły o 11 proc. Mocno w górę Fabrity, Oktawave i K2 Precise, firma dwa razy droższa na giełdzie

W trzecim kwartale br. grupa kapitałowa K2 osiągnęła wzrost przychodów o 11,2 proc. do 28,96 mln zł, a jej wynik netto poszedł w górę z 624 tys. zł straty do 1,64 mln zł zysku. W trzech kwartałach wpływy zwiększyły się o 8,8 proc., znaczące wzrosty zanotowały spółki zależne Fabrity, Oktawave i K2 Precise.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Wzrost przychodów Grupy K2 w zeszłym kwartale przełożył się na poprawę wyników rentowności: wynik operacyjny poszedł w górę z 287 tys. zł straty do 2,45 mln zł zysku, a wynik netto z 624 tys. zł straty do 1,64 mln zł zysku.

- Po udanym pierwszym półroczu ocenialiśmy, że druga połowa roku też będzie dobra. Dziś możemy cieszyć się już z rezultatów, jakie wypracowaliśmy w trzecim kwartale. Zanotowaliśmy kolejny raz nie tylko spektakularne wzrosty w porównaniu z zeszłym rokiem, ale również poprawiamy wyniki z kwartału na kwartał. W niepewnym, pandemicznym otoczeniu stosunkowo niewielu firmom z niewielu branż udaje się zwiększać zyski, więc tym bardziej czujemy satysfakcję - skomentował prezes K2 Paweł Wujec tydzień temu, kiedy firma przedstawiła szacunkowe wyniki z zeszłego kwartału.

Epidemia wpłynęła na niewielką liczbę klientów

Z kolei w trzech kwartałach br. jej przychody zwiększyły się o 8,8 proc. do 83,17 mln zł, wynik operacyjny - z 2,16 mln zł straty do 5,83 mln zł zysku, a wynik netto - z 2,19 mln zł straty do 3,84 mln zł zysku.

Epidemia znacząco zaszkodziła tylko agencji K2

W sprawozdaniu firma stwierdziła, że w trzech kwartałach negatywny wpływ epidemii „był ograniczony do stosunkowo niewielkiej liczby klientów Grupy, których branże w sposób szczególny zostały dotknięte działaniami prewencyjnymi związanymi z pandemią”.

W przypadku pionu software obejmującego spółkę Fabrity w pierwszym kwartale ten efekt był umiarkowany, a w kolejnych dwóch epidemia miała pozytywne oddziaływanie na działalność. - W segmencie agencyjnym, zgodnie z przewidywaniami, efekt pandemii był wyraźnie negatywny, a w segmencie Oktawave (wsparcie transformacji cyfrowej, chmura obliczeniowa) mamy do czynienia ze spowolnieniem wzrostu, które w ocenie zarządu ma charakter przejściowy - dodano.

grafika

Oktawave i K2 Precise z dużym wzrostem wpływów

Przychodowo największym segmentem Grupy K2 jest mediowy, który stanowi agencja K2 Precise. W trzech kwartałach br. je przychody sprzedażowe poszły w górę rok do roku z 32,24 do 38,13 mln zł, a skorygowany zysk EBITDA - z 471 tys. zł do 2,99 mln zł.

Z początkiem sierpnia do segmentu software’owego z agencyjnego zostało przeniesione K2 Digital Products, zorganizowana część agencji K2. https://www.wirtualnemedia.pl/grupa-k2-k2-digital-products-przejete-przez-fabrity-celem-uporzadkowanie-struktury,7170498210740353a Segment software zanotował wzrost przychodów z 11,99 do 20,26 mln zł i skorygowanego zysku EBITDA z 713 tys. zł do 4,05 mln zł, natomiast w pionie agencyjnym wpływy zmalały z 21,57 do 17,73 mln zł, a skorygowany wynik EBITDA poprawił się z 1,26 mln zł do 12 tys. zł straty.

grafika

Natomiast Oktawave osiągnęło wzrost przychodów z 11,09 do 12,44 mln zł oraz skorygowanego zysku EBITDA z 2,27 do 2,67 mln zł.

- Już na początku roku pokazaliśmy, że możemy osiągnąć dwucyfrową rentowność EBITDA. W drugim kwartale wypracowaliśmy jeszcze wyższą zyskowność przy jednoczesnym wzroście sprzedaży. Trzeci kwartał z dalszymi wzrostami udowadnia, że potrafimy długoterminowo rosnąć i generować coraz wyższą wartość dla akcjonariuszy - podkreślił Artur Piątek, wiceprezes i dyrektor operacyjny w K2.

- Perspektywy kolejnych okresów oceniamy racjonalnie optymistycznie, mając na uwadze - tak jak dotychczas – czynniki ryzyka związane z niestabilnością otoczenia rynkowego, ze zmianami kondycji niektórych klientów. Wypracowanie tak wysokiej rentowności, jak w III kwartale i dalszy wzrost w trzycyfrowym tempie mogą być utrudnione przez ograniczenia, jakie stwarza środowisko pandemii i wysoka baza porównawcza, wynikająca z wypracowanych w tym roku bardzo dobrych wyników - dodał Piątek.

grafika

Akcje K2 podrożały o ponad 100 proc.

W drugiej połowie października spółka K2 przedstawiła założenia planu motywacyjnego dla menedżerów, w ramach którego będzie mogła przydzielić członkom swojego zarządu do 150 tys. akcji. https://www.wirtualnemedia.pl/k2-internet-program-motywacyjny-zarzad,7170448579729537a Paweł Wujec prezesem jest od lutego br., a Artur Piątek i Michał Paschalis-Jakubowicz wiceprezesami od stycznia br.

Firma jest notowana na rynku głównym warszawskiej giełdy. W czwartek na koniec sesji za jej akcję płacono 20,20 zł, co daje kapitalizację w wysokości 46,84 mln zł.

To rekordowo wysoka wycena K2 na giełdzie od 2011 roku, kiedy ceny akcji podrożały nawet do 30 zł. Od początku br. kurs spółki urósł z poziomu ok. 9 zł, mocno w górę zaczął iść od sierpnia.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK