WPP obniża prognozy przychodów. Powód: nowy biznes utknął w martwym punkcie

Holding reklamowy WPP, do którego należą m.in. agencje VML, Ogilvy i WPP Media, obniża prognozę swoich przychodów na ten rok. Jako powód wskazano słabsze wydatki klientów i niższą liczbę nowo pozyskanych do obsługi budżetów.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
WPP obniża prognozy przychodów. Powód: nowy biznes utknął w martwym punkcie
Mark Read, CEO WPP

Dyrektor generalny holdingu Mark Read przekazał inwestorom: – Od początku roku mamy do czynienia z trudnym środowiskiem handlowym, z nasilającą się presją makro i niższą liczbą nowych transakcji netto. Chociaż spodziewaliśmy się, że drugi kwartał będzie podobny do pierwszego, wyniki w czerwcu były gorsze niż oczekiwano i spodziewamy się, że ta tendencja utrzyma się w drugiej połowie.

WPP spodziewa się, że jej przychody spadną w tym roku od 3 do 5 proc. Jest to spadek w stosunku do poprzedniej prognozy, która przewidywała, że przychody zmaleją od 0 do 2 proc. I tak w pierwszym półroczu mają być one mniejsze o 4,2 do 4,5 proc, w drugim – spadek ma być gwałtowniejszy i może sięgnąć nawet 6 proc. 

Przewidywany główny zysk operacyjny holdingu w pierwszej połowie 2025 r. - ze względu na niższe przychody i odprawy w WPP Media - ma wynieść od 544 mln do 578 mln dolarów. 

W rozmowie z serwisem Adweek Mark Read przekazał, że problemy całej grupy WPP dotyczyły przede wszystkim WPP Media, która zmieniła nazwę (dotychczas działała jako GroupM) i przeprowadziła sporą liczbę zwolnień na początku tego roku. 

Dodał, że istnieje "większa presja na przychody" ze strony "ostrożnych klientów", co prowadzi do "mniejszej liczby możliwości" dla WPP. Read nie wspomniał o tym, w jaki sposób cła nałożone przez Donalda Trumpa wpłynęły na wyniki WPP.

Klienci odpływają

WPP ma na koncie kilka klienckich strat: m.in. utratę obsługi mediowej Coca-Coli w Ameryce Północnej, koncernu Mars czy zakończenie obsługi (po dwóch dekadach) Paramount. 

Dyrektor finansowa (CFO) WPP, Joanne Wilson przyznała, że strata Coca-Coli już wpłynęła na biznes w drugim kwartale br. Poinformowała, że liczba zatrudnionych w WPP spadła o 3,5 proc., z 108 000 zatrudnionych w I połowie 2024 roku. 

Przypomnijmy, że w WPP trwają poszukiwania nowego dyrektora generalnego - po tym, jak ustąpienie z tego stanowiska zapowiedział Mark Read. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu