Wszystkie dzienniki ze spadkami sprzedaży. Które straciły najwięcej?

W drugim kwartale 2025 roku zmalała średnia sprzedaż wszystkich dziewięciu ogólnopolskich dzienników. Najwięcej stracił „Przegląd Sportowy”, a kilkunastoprocentowe spadki zanotowały „Gazeta Wyborcza”, „Super Expres” i „Dziennik Gazeta Prawna”.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Wszystkie dzienniki ze spadkami sprzedaży. Które straciły najwięcej?

Już tylko „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedaje średnio ponad 100 tys. egz., ale jego przewaga nad tym pułapem jest coraz mniejsza. Według danych Polskich Badań Czytelnictwa w drugim kwartale br. przeciętna sprzedaż ogółem dziennika wynosiła 101 889 egz., o 9,35 proc. mniej niż przed rokiem.

Większe spadki zanotowały dwa kolejne tytuły z zestawienia. Średnia sprzedaż „Super Expressu” (Grupa ZPR Media) poszła w dół rok do roku o 13,34 proc. do 56 607 egz., a „Gazety Wyborczej” (Agora) – o 17,55 proc. do 27 710 egz.

O mniej więcej jedną dziesiątą zmniejszyły się wyniki „Rzeczpospolitej” (Gremi Media) i „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor PL). Pierwszy tytuł zanotował spadek r/r o 9,15 proc. do 22 877 egz., a drugi – o 10,75 proc. do 21 378 egz.

„Przegląd Sportowy” w dół bez Euro

Procentowo najwięcej stracił „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), którego przeciętna sprzedaż w zeszłym kwartale wynosiła 16 711 egz., o 24,46 proc. mniej niż rok wcześniej (wtedy korzystne dla dziennika było to, że w czerwcu ruszyło piłkarskie Euro z udziałem naszej reprezentacji).

Spadki zanotowały też zamykające ranking dzienniki o profilu gospodarczo-prawnym. Wynik „Gazety Podatkowej” (Wydawnictwo Podatkowe) poszedł w dół r/r o 8,42 proc. do 16 244 egz., „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) – o 6,55 proc. do 12 175 egz., a „Parkietu” (Gremi Media) – o 7,88 proc. do 2 538 egz.

W sumie średnia sprzedaż dziewięciu tytułów z zestawienia zmalała r/r o 11,2 proc. W przypadku wersji drukowanych ujemna dynamika wyniosła 12,3 proc., a dla e-wydań – 4,2 proc.

grafika

W porównaniu z pierwszym kwartałem br. duży wzrost osiągnęła „Gazeta Podatkowa” – o 13,32 proc. (w przypadku wydań drukowanych dynamika wyniosła aż 22,7 proc.).

Średnia sprzedaż „Dziennika Gazety Prawnej” zmalała o 1,16 proc., a „Pulsu Biznesu” – o 1,2 proc. Pozostałe tytuły zanotowały kilkuprocentowe spadki, liderujący „Fakt” stracił 4,36 proc.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji

Biznes24 rozszerza tematykę. Nowy szef zapowiada więcej kobiet i zagranicy

Biznes24 rozszerza tematykę. Nowy szef zapowiada więcej kobiet i zagranicy

Nowe kanały muzyczne startują w kolejnym kraju. Wkrótce dołączy je polski operator

Nowe kanały muzyczne startują w kolejnym kraju. Wkrótce dołączy je polski operator