SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wszystkie dzienniki ze spadkiem sprzedaży w lipcu, „Gazeta Wyborcza” straciła najwięcej

W lipcu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Wszystkie dzienniki odnotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w lipcu 2017 roku wyniosła 252 576 egz., czyli o 5,18 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Z trzeciej na drugą pozycję ze sprzedażą ogółem wynoszącą 127 492 egz. awansował „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik jednak zmniejszył się o 6,47 proc.

Na ostatnią lokatę podium spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół najbardziej w zestawieniu - o 24,18 proc. do 107 800 egz.

Przypomnijmy, że w połowie października ub.r. podwyższono cenę egzemplarzową większości wydań „Gazety Wyborczej”, zmieniono też dni ukazywania się niektórych dodatków (np. „Duży Format” został przeniesiony z czwartku na poniedziałek). Ponadto w czwartym kwartale ub.r. w Agorze przeprowadzono zwolnienia grupowe, obejmujące 176 pracowników, głównie z zespołu "GW".

Oczko niżej znalazła się „Rzeczpospolita” (Gremi Media), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 9,58 proc. Dziennik ten w lipcu br. sprzedawał się w liczbie 48 841 egz.

Z kolei konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 38 706 egz., po spadku o 3,90 proc.

W lipcu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), który zyskał 14,45 proc.

Również i w tym ujęciu najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza”, której średnia sprzedaż ogółem zmalała o 3,91 proc.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: Wszystkie dzienniki ze spadkiem sprzedaży w lipcu, „Gazeta Wyborcza” straciła najwięcej

52 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Top
Wyborcza. Czytałem od pierwszego nr codziennie do 2015 ale teraz nie poszedłbym do kiosku nawet za dopłatą. Straciliscie centrum. Parę lat temu ktoś gwaltownie przesunal wajche w lewo i od tego czasu nie da sie tego czytać. Za dwa lata będzie pozamiatane.
0 0
odpowiedź
User
eko
Szkoda lasów na to coś. A tak walczycie w GW o uschnięte, martwe drzewa zaatakowane przez kornika...
0 0
odpowiedź
User
mbbm
Prasa drukowana umiera i nic tego nie zatrzyma. Szkoda tylko, że ludzie nic już nie czytają, poza fake newsami na FB.
0 0
odpowiedź