SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Wszystkie dzienniki ze spadkiem sprzedaży w lipcu, „Gazeta Wyborcza” straciła najwięcej

W lipcu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Wszystkie dzienniki odnotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Article

Średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w lipcu 2017 roku wyniosła 252 576 egz., czyli o 5,18 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Z trzeciej na drugą pozycję ze sprzedażą ogółem wynoszącą 127 492 egz. awansował „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik jednak zmniejszył się o 6,47 proc.

Na ostatnią lokatę podium spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół najbardziej w zestawieniu - o 24,18 proc. do 107 800 egz.

Przypomnijmy, że w połowie października ub.r. podwyższono cenę egzemplarzową większości wydań „Gazety Wyborczej”, zmieniono też dni ukazywania się niektórych dodatków (np. „Duży Format” został przeniesiony z czwartku na poniedziałek). Ponadto w czwartym kwartale ub.r. w Agorze przeprowadzono zwolnienia grupowe, obejmujące 176 pracowników, głównie z zespołu "GW".

Oczko niżej znalazła się „Rzeczpospolita” (Gremi Media), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 9,58 proc. Dziennik ten w lipcu br. sprzedawał się w liczbie 48 841 egz.

Z kolei konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 38 706 egz., po spadku o 3,90 proc.

W lipcu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mógł „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), który zyskał 14,45 proc.

Również i w tym ujęciu najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza”, której średnia sprzedaż ogółem zmalała o 3,91 proc.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wszystkie dzienniki ze spadkiem sprzedaży w lipcu, „Gazeta Wyborcza” straciła najwięcej

26 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Top
Wyborcza. Czytałem od pierwszego nr codziennie do 2015 ale teraz nie poszedłbym do kiosku nawet za dopłatą. Straciliscie centrum. Parę lat temu ktoś gwaltownie przesunal wajche w lewo i od tego czasu nie da sie tego czytać. Za dwa lata będzie pozamiatane.
odpowiedź
User
eko
Szkoda lasów na to coś. A tak walczycie w GW o uschnięte, martwe drzewa zaatakowane przez kornika...
144 8
odpowiedź
User
mbbm
Prasa drukowana umiera i nic tego nie zatrzyma. Szkoda tylko, że ludzie nic już nie czytają, poza fake newsami na FB.
55 11
odpowiedź
User
zoo
gdyby nie stare postkomuchy, stara generacja która nie umie korzystać z internetu i komputera sprzedaż byłaby potęznie mniejsza! Jedyne racjonalne wykorzystanie papieru to papier do pupy!
89 10
odpowiedź
User
widz555
Wyborcza wyraźnie przechodzi do Internetu.
15 71
odpowiedź
User
widz666
Wyborcza wyraźnie przechodzi do Internetu.


Wyborcza wyraźnie przechodzi do przeszłości.
139 9
odpowiedź
User
fred
wyborcza powinna podnieść cenę
100 1
odpowiedź
User
muzykolog
Od rana mam dobry humor....
104 6
odpowiedź
User
Janina Dziąsło
W końcu jakieś dobre informacje.
99 7
odpowiedź
User
widz555

Wyborcza wyraźnie przechodzi do przeszłości.


Jeśli tak ważny jest dla ciebie papier, to masz rację. Ale w takim razie też jesteś dinozaurem.
7 49
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing