Polsat liderem, TVP2 wyprzedziła TVN. Seriale TVP i „Fakty” hitami tygodnia

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły seriale TVP: „M jak miłość”, „Na dobre i na złe”, „Ojciec Mateusz” i „Barwy szczęścia” oraz dziennik „Fakty”. Wśród stacji w 4+ liderem był Polsat, a z trzeciego na drugie miejsce awansowała TVP2 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Polsat liderem, TVP2 wyprzedziła TVN. Seriale TVP i „Fakty” hitami tygodnia

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 1 do 7 kwietnia 2019 roku, najwięcej widzów zgromadził poniedziałkowy odcinek serialu „M jak miłość”. Miał on średnio 5,29 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 33,91 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugi był medyczny serial „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany 3 kwietnia miał 3,63 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 24,10 proc.

Podium uzupełnia „Ojciec Mateusz”. Cotygodniowy serial TVP1 w czwartkowy wieczór miał 3,14 mln widzów (20,26 proc. udziału).

Czwarty był codzienny serial Dwójki „Barwy szczęścia”. Produkcję we wtorek śledziło również 3,14 mln widzów (20,40 proc. udziału).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 4 kwietnia na antenie tej stacji obejrzało 3 mln widzów (23,84 proc. udziału). Była to piąta topowa pozycja programowa w rankingu.

Drugie pod względem oglądalności dzienników były „Wiadomości” Jedynki, które zgromadziły 2,30 mln widzów (emisja 7 kwietnia; 11. pozycja). Do zestawienia top 20 na 12 pozycji uplasowały się jeszcze Wydarzenia” Polsatu z 2,29 mln oglądających (niedzielne wydanie).

grafika

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 1,68 mln osób, co dało TVP2 28,87 proc. udziału.

Drugie miejsce zajęły „Fakty” (1,22 mln widzów; 29,98 proc. udziału), a podium uzupełniają „Kuchenne rewolucje” (1,16 mln widzów; 22,36 proc. udziału).

grafika

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

grafika

Udział liderującego Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,04 pkt. proc. do 11,11 proc.

Z trzeciej na drugą lokatę awansowała TVP2, której udział w analizowanym okresie wyniósł 8,90 proc. (jednak w dół o 0,03 pkt. proc.).

Podium uzupełnia TVN, który spadł z trzeciej lokaty. Udział tej stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,82 proc., po stracie względem poprzedniego wynoszącej 0,36 pkt. proc.

Czwartą pozycję zajęła telewizyjna Jedynka (stacja ta miała 8,24 proc. udziału; w dół o 0,18 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 37,68 proc. do 37,07 proc.

grafika

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął Polsat. Udział tej stacji zmniejszył się o 0,58 pkt. proc. do 11,64 proc. Wynik drugiego TVN uplasował się na poziomie również 11,64 proc. (w dół o 0,53 pkt. proc.; stacja ta średnio miała zaledwie 4 widzów mniej niż Polsat).

Podium uzupełnia Dwójka (+ 0,15 pkt. proc. do 7,70 proc.), a czwarta była Jedynka (+ 0,31 pkt. proc. do 5,21 proc.).

grafika

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (w dół o 0,26 pkt. proc. do 11,79 proc.).

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]