SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wysoka sprzedaż "Dziennika"

Po czterech dniach Dziennik Axel Springer Polska sprzedał średnio 317 tys. egzemplarzy.

Axel Springer Polska może być na razie zadowolony. Jego Dziennik, który zadebiutował w poświąteczny wtorek, miał bardzo dobry pierwszy tydzień. Średnia sprzedaż, jak wynika z sondażu kolportażowego, od wtorku do piątku wyniosła około 317 tys. egzemplarzy. Najlepszy był dzień debiutu – wydawca sprzedał od 380 do 400 tys. egz. W środę sprzedaż spadła do 310 – 330 tys., w czwartek do 270 – 290 tys., a w piątek wyniosła 290 – 310 tys. Po pierwszym tygodniu starcia z Dziennikiem, jak wynika z sondażu, na sprzedaży nie straciły na razie ani Gazeta Wyborcza, ani Rzeczpospolita, ani tabloidy Fakt i Super Express - informuje "Gazeta Prawna".

       

Dziennik zadebiutował znacznie lepiej niż Nowy Dzień, który ruszył 14 listopada 2005 roku. Gazeta Agory pierwszego dnia sprzedała 398,8 tys. egz., ale każdy kolejny dzień był coraz gorszy. Średnia w pierwszym tygodniu wyniosła 225 tys. egz. W styczniu tytuł sprzedał średnio ok. 155 tys. egz., ale z dnia na dzień było coraz słabiej. Agora wycofała tytuł 23 lutego, bo uznała, że nie ma szans na sprzedaż 250 tys. egz.

Axel Springer Polska planuje, że nakłady inwestycyjne związane z projektem „Dziennika” zwrócą się po pięciu do ośmiu lat od czasu jego uruchomienia, a gazeta będzie rentowna po 3-5 latach obecności na rynku. Celem wydawnictwa jest stabilna sprzedaż „Dziennika” na poziomie 150.000 egzemplarzy, poinformował ISB prezes Axel Springer Polska Florian Fels.

„Jest zasadą, że gazeta osiąga break-even w ciągu trzech do pięciu lat, a w okresie 5-8 lat zwracają się nakłady inwestycyjne związane z projektem. To są też oczekiwania wydawcy w stosunku do ‘Dziennika’” – poinformował Fels.

W ocenie prezesa wydawnictwa, cena egzemplarza gazety na poziomie 1,50 zł to „uczciwa cena dla gazety poważnej”.

„Nie chcemy wojny cenowej. Chcemy zaoferować czytelnikom ‘Dziennika’ atrakcyjną gazetę po przystępnej cenie” – poinformował Fels.

Dodał, że wydawnictwo zakłada, iż „Dziennik” będzie się sprzedawał na stabilnym poziomie 150 tys. egzemplarzy, a 800 tys. nakładu początkowych wydań gazety ma zapewnić dostępność „Dziennika” dla wszystkich potencjalnie zainteresowanych.

„Naszym celem jest stabilna średnia sprzedaż na poziomie 150 tys. Co do wysokości nakładu drukowanego: na początku funkcjonowania gazety wydawca chce zapewnić wysokie nasycenie rynku i tym samym zagwarantować wszystkim potencjalnym czytelnikom możliwość zakupu i zapoznania się z gazetą. Później nakład jest sukcesywnie dostosowywany do potrzeb rynku” – poinformował Fels.

Wydawnictwo potwierdziło, że w pierwszym roku obecności „Dziennika” na rynku wydatki na jego promocję wyniosą minimum 100 mln zł brutto.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wysoka sprzedaż "Dziennika"

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl