Braki kadrowe największą bolączką pracodawców w branży digital

Trzech na czterech europejskich pracodawców z branży digital narzeka na brak odpowiednio wykwalifikowanych pracowników. Zatrudniający w przeważającej większości państw UE uważają, że system edukacji nie nadąża za cyfrową rewolucją - wynika z najnowszego raportu IAB Europe.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Raport „Kapitał ludzki w środowisku cyfrowym” przygotowany przez IAB Europe już po raz drugi. Opisuje potrzeby pracowników i pracodawców w branży digitalowej oraz wyzwania stojące przed rekruterami z segmentu gospodarki cyfrowej.

75 proc. ankietowanych pracodawców za największe wyzwanie w rekrutacji uważa brak odpowiednio wykwalifikowanej kadry. Ponad połowa (54 proc.) narzeka na zbyt wysokie oczekiwania płacowe kandydatów. 32 proc. pracodawców uważa, że kandydaci źle rozumie wymagania na stanowisko, o które się ubiegają. Niemal trzech na dziesięciu zatrudniających uważa, że potencjalni pracownicy błędnie oceniają swoje kompetencje w procesie rekrutacji na dane stanowisko.

grafika

Pracę w social mediach znajdę

Jak wynika z raportu IAB Europe, 52 proc. kandydatów z branży digital decyduje się na udział w procesach rekrutacyjnych na stanowiska związane z zarządzaniem mediami społecznościowych oraz tworzeniem strategii marketingowej (46 proc.). Tylko 37 proc. zgłoszeń dotyczy ofert w których wiodącą rolę pełnią umiejętności w obszarze programmatic.

Rekruterzy z kolei najbardziej cenią u kandydatów kompetencje programmatic (59 proc.) oraz analityczne (51 proc.). Na kolejnych miejscach uplasowały się umiejętności związane z zarządzaniem reklamą w social media (44 proc.), cross-media (43 proc.) oraz planowaniem kampanii (39 proc.).

grafika

Jak wskazują autorzy opracowania, alarmujący jest fakt, że aż 90 proc, europejskich pracowników jest chętnych do wzięcia udziału w kursach podnoszących ich kwalifikacje, a tylko 30 proc. z nich przeszło takie szkolenie w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polski-rynek-internetowy-w-2019-roku-jaki-bedzie-2020-podsumowuja-wydawcy-i-organizacje ##

Umiejętności cyfrowe poszukiwane na rynku pracy

- Powinniśmy mocno postawić na edukację, jeśli chcemy budować innowacyjną gospodarkę. W opracowanym przez Komisję Europejską rankingu indeksu gospodarki cyfrowej i społeczeństwa cyfrowego (DESI) na tle 28 państw członkowskich UE Polska uplasowała się na 25 miejscu. Prawie 50 proc. Polaków nie ma podstawowych umiejętności cyfrowych, a 56 proc. przedsiębiorstw wykazuje się bardzo niskim poziomem cyfryzacji - komentuje Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska. – To pokazuje jak duża jest potrzeba transformacji polskiego systemu edukacji oraz przeprowadzenia profesjonalnych szkoleń dla pracowników w zakresie kompetencji digitalowych.

Najchętniej w celach rekrutacyjnych wykorzystywany jest serwis LinkedIn (32 proc.), specjalistyczne portale  z ogłoszeniami o pracę (26 proc.) oraz bardziej tradycyjne polecenia innych osób (20 proc.).

Badanie zostało przeprowadzone metodą ankiet online od czerwca do sierpnia 2019r. Przebadano 454 specjalistów z 28 krajów Europy, Azji i Bliskiego Wschodu. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style