SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Braki kadrowe największą bolączką pracodawców w branży digital

Trzech na czterech europejskich pracodawców z branży digital narzeka na brak odpowiednio wykwalifikowanych pracowników. Zatrudniający w przeważającej większości państw UE uważają, że system edukacji nie nadąża za cyfrową rewolucją - wynika z najnowszego raportu IAB Europe.

Article

Raport „Kapitał ludzki w środowisku cyfrowym” przygotowany przez IAB Europe już po raz drugi. Opisuje potrzeby pracowników i pracodawców w branży digitalowej oraz wyzwania stojące przed rekruterami z segmentu gospodarki cyfrowej.

75 proc. ankietowanych pracodawców za największe wyzwanie w rekrutacji uważa brak odpowiednio wykwalifikowanej kadry. Ponad połowa (54 proc.) narzeka na zbyt wysokie oczekiwania płacowe kandydatów. 32 proc. pracodawców uważa, że kandydaci źle rozumie wymagania na stanowisko, o które się ubiegają. Niemal trzech na dziesięciu zatrudniających uważa, że potencjalni pracownicy błędnie oceniają swoje kompetencje w procesie rekrutacji na dane stanowisko.

Pracę w social mediach znajdę

Jak wynika z raportu IAB Europe, 52 proc. kandydatów z branży digital decyduje się na udział w procesach rekrutacyjnych na stanowiska związane z zarządzaniem mediami społecznościowych oraz tworzeniem strategii marketingowej (46 proc.). Tylko 37 proc. zgłoszeń dotyczy ofert w których wiodącą rolę pełnią umiejętności w obszarze programmatic.

Rekruterzy z kolei najbardziej cenią u kandydatów kompetencje programmatic (59 proc.) oraz analityczne (51 proc.). Na kolejnych miejscach uplasowały się umiejętności związane z zarządzaniem reklamą w social media (44 proc.), cross-media (43 proc.) oraz planowaniem kampanii (39 proc.).

Jak wskazują autorzy opracowania, alarmujący jest fakt, że aż 90 proc, europejskich pracowników jest chętnych do wzięcia udziału w kursach podnoszących ich kwalifikacje, a tylko 30 proc. z nich przeszło takie szkolenie w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Umiejętności cyfrowe poszukiwane na rynku pracy

- Powinniśmy mocno postawić na edukację, jeśli chcemy budować innowacyjną gospodarkę. W opracowanym przez Komisję Europejską rankingu indeksu gospodarki cyfrowej i społeczeństwa cyfrowego (DESI) na tle 28 państw członkowskich UE Polska uplasowała się na 25 miejscu. Prawie 50 proc. Polaków nie ma podstawowych umiejętności cyfrowych, a 56 proc. przedsiębiorstw wykazuje się bardzo niskim poziomem cyfryzacji - komentuje Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska. – To pokazuje jak duża jest potrzeba transformacji polskiego systemu edukacji oraz przeprowadzenia profesjonalnych szkoleń dla pracowników w zakresie kompetencji digitalowych.

Najchętniej w celach rekrutacyjnych wykorzystywany jest serwis LinkedIn (32 proc.), specjalistyczne portale  z ogłoszeniami o pracę (26 proc.) oraz bardziej tradycyjne polecenia innych osób (20 proc.).

Badanie zostało przeprowadzone metodą ankiet online od czerwca do sierpnia 2019r. Przebadano 454 specjalistów z 28 krajów Europy, Azji i Bliskiego Wschodu. 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Braki kadrowe największą bolączką pracodawców w branży digital

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
B
Ciekawe dlaczego ludzie nie chcą się uczyć jak jeszcze bardziej brudzić sobie ręcę? Praca w social mediach.... na samą nazwę robi się niedobrze. Mądrzy więc omijają szerokim łukiem a najbardziej aktywni w social mediach są za głupi by to kreować. I bardzo dobrze.
1 1
odpowiedź
User
prac
Hmmm, zastanawiam mnie określenie "brak odpowiednio wykwalifikowanej kadry" w naszym polskim biznesie digital bardzo często wymaga się zaawansowanej i specjalistycznej wiedzy w KAŻDYM obszarze: programmatic, display, social media, SEM, video, mailingi, marketing automation, content. Do tego kilkanaście branżowych tooli i platform :l rozumiem, że dobry specjalista powinien wykraczać poza swoje wąskie kompetencje ale odnoszę wrażenie, że często pracodawcy poszukują ludzi z wiedzą na KAŻDY temat (i to nawet na pozycje juniorskie)
5 0
odpowiedź