SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

'Zdrowe Zatoki'

Kampania 'Zdrowe Zatoki' pod patronatem Ibupromu Zatoki.

Agencja: On Board Public Relations
Klient: US Pharmacia
Czas trwania: wrzesień - grudzień 2003 r.
Autor: Norbert Kilen

Cele kampanii:
Wprowadzenie na rynek zupełnie nowego preparatu, pozycjonowanego jako lek zwalczający bóle zatokowe, wymagało od firmy US Pharmacia opracowania strategii tworzenia nowego, odrębnego segmentu środków przeciwbólowych. Ogólnopolski program public relations miał być narzędziem budowania świadomości istnienia nowej kategorii dolegliwości. Celem kampanii realizowanej przez On Board PR było wsparcie launchingu preparatu przez zbudowanie świadomości występowania problemu bólów zatok, wskazanie Ibupromu Zatoki jako skutecznego leku zwalczającego bóle zatokowe oraz edukację społeczeństwa na temat profilaktyki i zagrożeń wynikających z powikłań schorzeń zatok.

         

W chwili rozpoczęcia kampanii świadomość opinii publicznej dot. problemu schorzeń zatok i możliwości skutecznego zapobiegania ich objawom (bólom) była znikoma. Z badań przeprowadzonych przez PBS dla US Pharmacia wynikało, że 15% Polaków cierpi na bóle zatok, z których blisko połowa nie jest świadoma źródła swojego bólu. Badania pokazały również, że bóle zatok będące wynikiem zapalenia zatok, często były mylone z bólami migrenowymi. Pomimo, że do migrenowych bólów zatok przyznawało się 17% badanych, to potwierdzenie tej diagnozy uzyskano zaledwie u 7% osób.

Sposób realizacji:
Kampania "Zdrowe Zatoki" miała formę programu o charakterze edukacyjno-społecznym, którego tematem była profilaktyka zdrowia zatok oraz zagrożenia wynikające ze schorzeń zatok. Istotnym elementem programu było stworzenie Rady Programowej, w której skład weszli specjaliści otolaryngolodzy: prof. Dariusza Jurkiewicza oraz dr. Piotra Rapiejko z Kliniki Otolaryngologii Wojskowego Instytutu Medycznego w Warszawie. Powstała też spójna wizualizacja wszystkich materiałów graficznych i prasowych dla mediów i pacjentów.

          

W ramach kampanii przeprowadzony został program bezpłatnych badań laryngologicznych. Przez pięć tygodni, w największych miastach w Polsce (Gdańsk, Warszawa, Poznań, Wrocław, Kraków) odbywały się bezpłatne konsultacje, które wspierali regionalni patroni medialni, m.in. Głos Wielkopolski, Gazeta Wrocławska, Radio Blue FM, Radio Aplauz, Radio Plus. Pacjenci byli zapisywani na badania, dzwoniąc pod numer specjalnej infolinii.

          

Wydano też bezpłatny poradnik pt.: "Dowiedz się, czy Twój ból głowy nie jest bólem zatok" opracowany przez  Radę Programową. Publikacja zawierała m.in. informacje o fizjologii nosa i zatok, wiadomości przydatne we wstępnej diagnozie (test diagnostyczny) i wdrożeniu leczenia w początkowym etapie zapalenia zatok. Opisywała też objawy i powikłania związane z zapaleniem zatok. Poradnik otrzymywał każdy pacjent przebadany w ramach bezpłatnych konsultacji. Poradniki można było zamawiać również przez Internet; na stronie http://www.zdrowezatoki.pl/, gdzie umieszczone zostały informacje o kampanii, bezpłatnych badaniach, schorzeniach i bólach zatok. Zamówienia można było też dokonać telefonicznie, przez infolinię.

Na potrzeby kampanii przygotowano również materiał filmowy oraz audycje radiowe, w których eksperci odpowiadali na pytania związane ze schorzeniami zatok, bólem zatok, powikłaniami, profilaktyką i leczeniem zatok.

Wyniki kampanii:
Problem bólu zatok i schorzeń zatok, który był tematem kampanii Zdrowe Zatoki odbił się szerokim echem w mediach. Była to pierwsza kampania edukacyjno-społeczna prowadzona na tak szeroką skalę, która dotyczyła chorób związanych z zatokami. Informacje o kampanii i prowadzonych działaniach ukazały się w sumie w 97 mediach: w 5 telewizyjnych programach informacyjnych (ok. 8 min.): Teleexpress, Panorama, Fakty (Kraków), TVP 3, w 14 stacjach radiowych (ok. 60 min.): m.in. Radio Plus, Radio Aplauz, Radio Bis, Radio Mazury, Radio Katowice, 68 tytułach prasowych, 10 portalach internetowych. Media korzystały zarówno z materiałów prasowych, jak i specjalnie wyprodukowanego filmu i audycji radiowej z udziałem ekspertów kampanii Zdrowe Zatoki.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 'Zdrowe Zatoki'

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl