Audyt funkcjonalności stron WWW Telewizji Polskiej

Na zlecenie Telewizji Polskiej, agencja Symetria wykonała kompleksową analizę funkcjonalności serwisu internetowego z udziałem użytkowników.

kk
kk
Udostępnij artykuł:

Na przełomie stycznia i lutego 2006 agencja Symetria przeprowadziła audyt funkcjonalności serwisu internetowego Telewizji Polskiej - www.tvp.pl. Cała procedura składała się z dwóch zasadniczych części.

Pierwszą z nich była tzw. analiza heurystyczna. Na tym etapie serwis został poddany ocenie przez ekspertów. Każdy z nich niezależnie badał i opiniował stronę w kontekście tego, w jakim stopniu spełnia ona zasady funkcjonalności. Metodologia badania, jak i jego podstawy merytoryczne zostały sformułowane przez Nielsen Norman Group - pierwszą na świecie grupę badawczą skupiająca się na użyteczności i funkcjonalności stron internetowych.

Na podstawie wyników analizy heurystycznej sformułowano problemy badawcze do drugiej części audytu - tzw. klasycznego testowania (badania) funkcjonalności.

Ta część audytu to w istocie badanie przy udziale użytkowników Internetu. W zasadniczej części pojedynczego testu użytkownik wykonywał zestaw zadań w obrębie strony www.tvp.pl. Czas, sposób i rezultaty ich wykonywania były dokładnie obserwowane i rejestrowane audiowizualnie. Po wykonaniu wszystkich zadań każdy użytkownik miał możliwość podzielenia się także własnymi odczuciami dotyczącymi tak zadań, jak i badanej strony.

Na podstawie wyników obu części audytu sformułowano wnioski końcowe, które będą stanowić podstawę do budowania strategii rozwoju serwisu w najbliższym czasie.

W Telewizji Polskiej zagadnienie przyjazności stron dla internautów traktujemy jako priorytet. Regularny audyt funkcjonalności przygotowany przez zewnętrznych ekspertów pozwala szybko i efektywnie optymalizować tak rozbudowane serwisy jak portal TVP - mówi Michał Przymusiński dyrektor Ośrodka Nowe Media TVP. Badanie Symetria.pl było starannie przygotowane i kompleksowe na tle innych oferowanych przez rynek. Najwyższa funkcjonalność oraz atrakcyjne treści to dwa najważniejsze warunki konieczne do osiągnięcia sukcesu w Internecie. Regularnie badanie i poprawianie funkcjonalności jest obowiązkiem każdej profesjonalnej strony – mówi Dominik Golenia Dyrektor Operacyjny Symetria.

Audyt funkcjonalności to narzędzie, którego celem jest zwiększenie łatwości użytkowania serwisu, podwyższenie jego walorów poznawczych, zwiększenie użyteczności oraz zmniejszenie dyskomfortu użytkownika związanego z obsługą stron serwisu.

Jak podano w komunikacie podstawowe korzyści, jakie płyną z przeprowadzenia i wdrożenia zaleceń audytu to: lepsze opinie na temat serwisu w Internecie, wzrost jego popularności oraz wyższa lojalność użytkowników wobec serwisu. Oprócz efektów jakościowych można wyodrębnić efekty ilościowe, takie jak: zmniejszenie kosztów, wyższa efektywność działań marketingowych itp.

kk
Autor artykułu:
kk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"