Badanie Ericsson dotyczące 5G odkrywa przed operatorami technologii bezprzewodowych nowe modele biznesowe i źródła przychodów

  • Badanie prezentuje jakie działania dostawcy usług podejmują obecnie oraz jakie działania będą niezbędne do osiągnięcia przewagi w obszarze 5G
  • Pomimo tego, że konsument wciąż jest najważniejszy, badanie wskazuje niewykorzystane dotąd możliwości monetyzacji technologii 5G, które otwierają się przed operatorami na rynkach przemysłowych i korporacyjnych  
  • Wybór zaufanego partnera, który może wspomóc operatora w rozpoznawaniu i opracowywaniu nowych zastosowań, jak i w poszerzaniu możliwości świadczenia usług stanowi klucz do płynnego przejścia na 5G

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Ericsson opublikował „5G Readiness Survey”, globalny raport przybliżający działania podejmowane przez wiodących dostawców usług w oczekiwaniu na technologię 5G; priorytety kierujące ich inicjatywami oraz jak mogą przyspieszyć uruchomienie swoich sieci 5G. Badanie ukazuje stan branży w odniesieniu do technologii mobilnej nowej generacji.

„5G Readiness Survey”, oparto o informacje od 50 menedżerów z 29 ogólnoświatowych operatorów, którzy ogłosili zamiar wdrożenia 5G. Prawie wszyscy ankietowani wskazali wzrost przychodów i redukcję kosztów jako główne czynniki wpływające na wybór przypadków użycia odnoszących się do przychodów z 5G. Chociaż działania oparto tradycyjnie na konsumencie, zdecydowana większość respondentów zgodziła się, że aby zarabiać na 5G, operatorzy muszą również zapewnić usługi dostosowane do konkretnych branż i znaleźć nowe modele podziału przychodów. Obszarami o wysokim potencjale wzrostu przychodów są współpraca z innymi firmami oraz Internet Rzeczy.

Badanie opisuje również programy pilotażowe prowadzone obecnie przez Ericsson z partnerami z różnych branż w celu określenia ich potrzeb i zbudowania trwałych rozwiązań cyfrowych mających zastosowanie do całych segmentów rynku.  

Według badania, operatorzy mogą już teraz podejmować kroki w celu zapewnienia płynnego przejścia na 5G. Kroki te obejmują tworzenie nowych strategii, inwestowanie w rozwój i testy oraz wyceny, jak i wdrażanie nowych przypadków użycia czy modeli biznesowych.

Badanie podkreśla jaką zaletę stanowi posiadanie partnera z bardzo dobrym ekosystemem 5G, który może pomóc operatorom w płynnym przejściu na 5G.   

Arun Bansal, Head of Business Unit Network Products, Ericsson, powiedział: „Ericsson wierzy, że 5G stanowi podstawę wykorzystania pełnego potencjału Społeczeństwa Sieci. Nawiązujemy współpracę z naszymi klientami aby wcześnie wdrożyć technologię 5G poprzez dostosowywanie standardów, budowanie najlepszego globalnego ekosystemu 5G i pomaganie im w opracowywaniu innowacyjnych rozwiązań 5G zaprojektowanych z myślą o konkretnych zastosowaniach praktycznych. Naszym celem jest zminimalizowanie ryzyka po stronie naszych klientów i zapewnienie im osiągnięcia sukcesu w tej kluczowej transformacji."   

Wyniki badania "5G Readiness Survey"

grafika

dostarczył

infoWire.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji