W pierwszych tygodniach po wyborach prezydenckich i zaprzysiężeniu Karola Nawrockiego na głowę państwa rekordową oglądalność notowała Telewizja Republika. Podobny efekt nie nastąpił natomiast w przypadku tygodników opinii o profilu prawicowym.
Owe tytuły duże wzrosty sprzedaży osiągnęły przede wszystkim w pierwszej połowie 2024 roku, zaraz po zmianach w mediach publicznych. Potem ich wyniki zmalały, a w minionym kwartale ten trend trwał dalej.
Według danych Polskich Badań Czytelnictwa w zeszłym kwartale "Sieci" zanotowały spadek rok do roku średniej sprzedaży ogółem o 18,07 proc. do 23 686 egz., "Gazeta Polska" – o 13,41 proc. do 22 904 egz., zaś "Do Rzeczy" – o 12,63 proc. do 23 915.
"Sieci" i "Do Rzeczy" sprzedawały przeciętnie po kilka tys. egz. mniej niż w trzecim kwartale 2023 roku, czyli przed zeszłorocznymi wzrostami. Natomiast wynik "Gazety Polskiej" jest nadal sporo wyższy niż dwa lata wcześniej, gdy wynosił 16 994 egz.

"Polityka" na czele tygodników opinii
Natomiast trzy najlepiej sprzedające się tygodniki opinii w zeszłym kwartale zanotowały spadki o 5–6 proc. Średni wynik liderującej "Polityki" poszedł w dół r/r o 5,87 proc. do 70 848 egz., w przypadku "Newsweek Polska" – o 6,14 proc. do 57 464 egz., zaś u "Gościa Niedzielnego" – o 5,17 proc. do 51 965 egz.
"Polityka" i "Newsweek" sprzedają zdecydowanie najwięcej wydań elektronicznych. Wynik tego pierwszego tytułu wzrósł z 25 070 do 26 647 egz., a drugiego – z 19 681 do 24 422 egz.
Z kolei średnia sprzedaż "Tygodnika Powszechnego" zmalała o 10,62 proc. do 19 515 egz., a "Przeglądu" – o 7,18 proc. do 10 446 egz.
Oprócz prawicowych tygodników kilkunastoprocentowy spadek zanotowała "Angora", publikująca głównie przedruki z innych mediów. Jej przeciętna sprzedaż poszła w dół o 13,98 proc. do 115 973 egz.












