Bridgestone – największy producent wyrobów gumowych i opon na świecie

Droga do wielkości

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Gdy w 1931 r. pan Shōjirō Ishibashi uruchamiał pierwszą linię produkcyjną opon marki Bridgestone, nie mógł przypuszczać, że jego marzenie o podboju światowego rynku produkcji opon spełni się tak szybko. Wystarczyło kilka lat, by Bridgestone było gotowe do rozpoczęcia międzynarodowej ekspansji i rzuciło wyzwanie swoim największym konkurentom. Prężnie rozwijające się japońskie przedsiębiorstwo prędko zostawiło w tyle zachodnich gigantów. Rywalizacja często kończyła się przejmowaniem przez Bridgestone niedawnych oponentów. Kluczowym momentem w zwycięskich zmaganiach o pozycję lidera na światowym rynku produkcji opon było wykupienie przez Bridgestone w 1988 r. amerykańskiego potentata – koncernu Firestone.

Dziś nad technologicznym rozwojem i jakością produktów Bridgestone czuwają najlepsi eksperci w 5 centrach technologicznych działających w 4 krajach oraz w 11 centrach testowych położonych na terenie 8 państw. Na całym świecie Bridgestone jest właścicielem 186 fabryk i zatrudnia blisko 140 tys. pracowników. Filie Grupy Bridgestone działają obecnie w 150 krajach, a  udział japońskiego przedsiębiorstwa w światowej produkcji opon wynosi 23%, co czyni Bridgestone bezsprzecznie największym producentem wyrobów gumowych i opon na świecie.

Jakość na największą skalę

Bridgestone zawdzięcza swój sukces nie tylko rozmiarom lecz także świetnej organizacji produkcji, a przede wszystkim poczuciu misji, które sprawia, że celem japońskiego producenta jest dostarczanie nowoczesnych produktów najlepszej jakości.

Wysiłki Bridgestone nie pozostały niezauważone i konstruktorzy szybko zwrócili uwagę na produkty oferowane przez japoński koncern. Bridgestone od samego początku swojego istnienia współpracuje z najlepszymi firmami motoryzacyjnymi, dostarczając również swoje opony dla najbardziej prestiżowych cykli wyścigów sportowych – z F1 włącznie.

W poszukiwaniu najwyższej jakości Bridgestone stawia na innowacyjność. Dzięki zaawansowanym technologicznie rozwiązaniom oferuje klientom niezawodne opony spełniające najwyższe standardy bezpieczeństwa, zapewniające ekonomiczną i przyjazną środowisku eksploatację, zarówno w sektorze samochodów osobowych (opony RunFlat i ECOPIA) i pojazdów przemysłowych (OTR Ultra), jak i w lotnictwie (opona RRR do Airbusa A380).

Nie tylko opony

Opony do wszelkiego rodzaju pojazdów od jednośladów i samochodów, przez maszyny rolnicze i przemysłowe, aż po samoloty, a także gumowe gąsienice do ciągników gąsienicowych i materiały do bieżnikowania stanowią dziś 83% produkcji i sprzedaży Bridgestone Group. Niemniej Bridgestone jako światowy lider bezustannie poszukuje nowych obszarów, w których mogłoby wykorzystać swoje doświadczenie i możliwości technologiczne. W ten sposób Bridgestone Group odważnie i z sukcesem wkracza na nowe rynki. Dla przemysłu Bridgestone dostarcza m.in. gumowe taśmociągi, zaś folie do modułów słonecznych to wkład firmy w rozwój alternatywnych źródeł energii. Firma produkuje również fotele samochodowe, akcesoria sportowe i rowery. Bridgestone dba nie tylko o bezpieczeństwo na drogach – w ofercie grupy znajdują się również gumowe izolatory sejsmiczne dla budynków.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"