Cannes: nowe formaty telewizyjne - najnowsze trendy

Na MIPTV w Cannes Virginia Mouseler, CEO firmy badawczej WIT, zajmującej się śledzeniem najświeższych i najpopularniejszych obecnie show i innych formatów telewizyjnych, przedstawiła najnowsze wyniki swoich badań.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Dystrybuowana przez Sony Pictures Television International na rynki Wielkiej Brytanii, USA i Hiszpanii gra „The Grand slam” polega na tym, że 12 uczestników zamkniętych w kręgu musi błyskawicznie odpowiadać na zadawane pytania przez niewidocznego prowadzącego, poczym każda z konkurencji komentowana jest przez niego w sposób przypominająca tzw. telewizyjną setkę.

„12 niedoświadczonych podróżników z różnych stron świata żyje wspólnie w typowym tokijskim mieszkaniu. W każdym programie muszą się oni zmierzyć z egzotyką zdając egzamin z japońskiej kultury, czy też prawidłowo uczestnicząc w tamtejszych rytuałach. Jury składające się ze 100 Japończyków ocenia ich i decyduje, kogo zostawić w kolejnym odcinku” – powiedziała Virginia Mouseler.

„Lost in Tokio” premierę będzie miał jeszcze tej wiosny w jednej z holenderskich stacji TV.

Okazuje się, że Holendrzy są bardzo kreatywni. Ich „The Way to Fame” podobny jest do popularnych ostatnio formatów, gdzie za pomocą programu telewizyjnego można zrobić karierę w show biznesie. Tym razem do obsadzenia są pierwszoplanowe role w popularnym na całym świecie musicalu „Fame”. Profesjonalne jury cotygodniowo ocenia występy 16 uczestników, za każdym razem rezygnując z kolejnego z nich. „The Way to Fame” premierę miał zaledwie przed miesiącem.

Z nieco mniej rozrywkową propozycją wychodzą Norwedzy.

„W formacie pod nazwą „What’s the Big Idea” w poszukiwaniu nowych idei Norwegia przemierzana jest wzdłuż i wszerz. Ostatecznie na tzw. krótkiej liście pozostaje 6 innowacyjnych projektów z różnych dziedzin aktywności, a zadaniem telewidzów jest wybranie tego najlepszego, który zostanie sfinansowany” – mówiła dalej Virginia Mouseler.

Duński „Offline” przypomina trochę prezentowany na TVP2 „Zakręcony tydzień”, z tym że nie przysłowiowi ludzie z ulicy, a tamtejsze celebrities przebywają przez tydzień w izolacji, by później odpowiadać na pytania prowadzących z zakresu bieżących informacji. Program miał premierę w duńskiej telewizji dwa miesiące temu. W innym duńskim programie „The 24 Hour Comedy Battle, w ich TV2 World, profesjonalni komicy mają dobę na przygotowanie kilkuminutowego występu. Do telewidzów należy zadanie wybrania tego najlepszego.

W Hiszpanii natomiast dużą popularnością cieszy się format, gdzie sfilmowana została codzienna egzystencja jednej z rodzin. Pod koniec każdego programu (w oryginale nosi on tytuł „Esta Tarde Con Esta Gente”) w formie krótkich wiadomości w fikcyjnym, stworzonej na potrzeby programu serwisie informacyjnym, w formie newsów przedstawiane są najważniejsze wydarzenia z życia familii.

Najkosztowniejszym i nie mającym końca wydaje się „The Golden Cage”, gdzie grupa 10 uczestników żyje w luksusowej rezydencji prowadząc przyszywany żywot bogaczy. Nikt nie wie, jak długo uda im się tam wytrzymać i jak skończy się show.

Jutro ostatni dzień targów przemysłu mediowego w Cannes.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"