Case study: Flirtuj z Fantą

Wiosną 2008 r. Coca-Cola Poland Services rozpoczęła nową kampanięreklamową marki Fanta pod hasłem "Zabawa bez ograniczeń", którejcelem było wzmocnienie wizerunku marki inspirującej dospontanicznej, niczym nieograniczonej zabawy.

Starcom
Starcom
Udostępnij artykuł:

Kampania dla marki "Fanta" - Flirtuj zFantą

Wiosną 2008 r. Coca-Cola Poland Services rozpoczęła nowąkampanię reklamową marki Fanta pod hasłem "Zabawa bez ograniczeń",której celem było wzmocnienie wizerunku marki inspirującej dospontanicznej, niczym nieograniczonej zabawy. Charakterystycznymelementem nowej kreacji były barwne i zabawne, kreskówkowe postaciewystępujące w reklamach. Plan komunikacji obejmował telewizję,internet, prasę, materiały w punktach sprzedaży, a także nowywizerunek graficzny odzwierciedlony na etykietach. Mediainteraktywne ze względu na specyfikę grupy docelowej - nastolatków- odgrywały w działaniach marketingowych zasadniczą rolę. Częściąkampanii była zakrojona na szeroką skalę wakacyjna akcja wInternecie zatytułowana "Flirtuj z Fantą".

Termin: Projekt "Flirtuj z Fantą" przeprowadzony zostałw lipcu i sierpniu 2008 r.Autorzy kampanii: dom mediowy Starcom, K2,Mojageneracja.pl

Nagrody: Wyróżnienie (Highly Commended Campaign) w konkursieFestiwalu Mediów w Walencji w 2009 r., kategoria Best ConsumerDriven/Community Campaign

Cele: Cele komunikacyjne, jakie postawionoprzed akcją "Flirtuj z Fantą" to przybliżenie marki i jej przekazukonsumentom poprzez bezpośrednie zaangazowanie ich w zabawę.Zgodnie z głównym przesłaniem nowej platformy komunikacyjnej celembyło wprowadzenie w życie hasła kampanii "zabawa bez ograniczeń"poprzez dostarczenie nastolatkom nowych możliwości zabawy w miejscugdzie często spędzają swój czas wolny - portalachspołecznościowych. Grupą docelową były młode osoby w wieku 12-19lat, które korzystają z portali społecznościowych. Duża ich częśćwakacje spędza w domu; wtedy ich podstawowym zajęciem i rozrywkąjest komunikacja ze znajomymi i poznawanie nowych osób. DziękiFancie zawieranie nowych przyjaźni i ciekawych znajomości latem2008 miało się stać o wiele przyjemniejsze.

Założenia kampanii: Wakacje są naturalnymczasem zawierania nowych znajomości i niezobowiązującego flirtu.Dlatego głównym tematem kampanii był flirt. Miejscem, w którymnastolatki często poznają nowe osoby, czy też tylko dla rozrywkizagadują swoich rówieśników stał się internet. Okazuje się jednak,że rozpoczęcie flirtu w sieci wielu osobom sprawia pewne trudności.Fanta postanowiła rozwiązać ten problem i ułatwić nastolatkomflirtowanie poprzez stworzenie zupełnie nowej aplikacji na jednym znajwiększych serwisów społecznościowych Mojageneracja.pl,skupiającym ponad 1 mln użytkowników, szczególnie popularnym wmłodym pokoleniu.

Narzędzia wykorzystane w kampanii: Osią akcjibyła funkcjonalność dodana przez twórców projektu do podstawowychopcji w Mojej Generacji - Fanta Flirt. Umożliwiała ona internautomzawarcie znajomości z dowolnym użytkownikiem społeczności lub teżpo prostu niezobowiązujący flirt. Narzędzie - będące jednocześniekomunikatem reklamowym - było całkowicie zintegrowane z samymserwisem, stanowiąc jego nową, nierozłączną część dostępną dlawszystkich posiadających profil na Mojej Generacji. Całość opartabyła na prostym i przyjaznym użytkownikom mechanizmie. W celunawiązania kontaktu wystarczyło wybrać osobę, z którą mieliśmyochotę flirtować i kliknąć na specjalny button "FLIRTUJ", którypojawił się obok avatra na każdym z ponad 1 miliona profili. Pokliknięciu uczestnik mógł zacząć flirt tekstem przygotanym przezFantę (np. "Pobrykamy? :"), bądź też wpisać wiadomość od siebie -każdy flirt odwtarzał się u odbiorcy w formie ciekawej animacjiwykorzystującej postacie Fanty. Do tego wszystkie profile zyskałydostęp do swojej "skrzynki odbiorczej", gdzie tak jak w zwykłejskrzynce mailowej uczestnicy akcji przechowywali swoje flirtowewiadomości i zawsze mogli do nich wrócić. Najbardziej aktywniużytkownicy aplikacji Fanta Flirt pojawiali się na stronie głównejportalu, co dodatkowo zwiększało ich atrakcyjność i szansę naciekawy flirt.

Osoby, które nie chciały umieszczać w profilu własnego zdjęcia,mogły skorzystać z avatarów będących postaciami z reklam Fanty. Tenaspekt zabawy był szczególnie lubiany i wpłynął na sukces całegoprojektu. Po raz pierwszy administator MojejGeneracji, (który majeden z najpopularniejszych profili na serwisie) zmienił avatar naavatar brandowy (Fanty) i ma go do dziś!Była to pierwsza akcja, która tak dalece zmieniała strukturęistniejącego serwisu społecznościowego, dająca tym samym nowąfunkcjonalność - wartość dodaną dla wszystkich obecnych naserwisie.

Po raz pierwszy też na portalu społecznościowym w Polsce,stworzona została funkcjonalność chatu online, dzięki którejflirtujący użytkownicy mogli czatować w ramach serwisuMojageneracja.pl nie przechodząc do swojego komunikatora.

Dodatkowym wsparciem akcji były reklamy prasowe w magazynieBravo nawiązujące do wakacyjnego flirtu i spot telewizyjny równieżutrzymany we flirtowej stylistyce informujący nastolatków omożliwości flirtowania z Fantą.

Efekty: Kampania spełniła zamierzone cel.Pomogliśmy młodym internautom przełamać zahamowania i ułatwiliśmyzabawę we flirt. W ciągu dwóch miesięcy trwania akcji użytkownicyMojej Generacji wysłali imponującą ilość - ponad 670 000 flirtów iustawili w swoich profilach ponad 80 000 avatarów. Kampaniaprzełożyła się na wzrost świadomości reklam Fanty z 14 proc. do 23proc. Był to najwyższy wynik od dwóch lat i jednocześnie najlepszyw całej Europie, gdzie prowadzona była kampania "Zabawa bezograniczeń".

Przeprowadziliśmy pierwszą akcję komercyjną trwale zmieniającafunkcjonalność serwisu społecznościowego. Zamiast zwykłej reklamydaliśmy grupie docelowej nowe atrakcyjne i użyteczne narzędzie.Miarą sukcesu jest to, że 81 proc. ankietowanych użytkownikówwyraziło chęć korzystania w przyszłości z większej liczby funkcjisponsorowanych przez Fantę, co jest ewenementem ponieważ zazwyczajinteranauci niechętnie patrzą na reklamy pojawiające się w ichulubionych serwisach - podsumowuje akcje dom mediowyStarcom.

źródło: Starcom

Starcom
Autor artykułu:
Starcom
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska