Ponad 100 tys. zł za reklamy przy meczach polskich piłkarzy w TVP, taniej przy „Wiadomościach”

Ceny reklam w listopadzie w TVP są przy zdecydowanej większości programów droższe niż przed rokiem. O kilkadziesiąt proc. więcej trzeba zapłacić m.in. przy serialach i transmisjach sportowych. Staniały natomiast spoty przy „Wiadomościach”. Najwięcej kosztują reklamy przy towarzyskich meczach polskich piłkarzy oraz przy serialu „M jak miłość” - ponad 100 tys. zł.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Najdroższą pozycją w listopadowym cenniku TVP są spoty, które zostaną wyemitowane w TVP1 przy transmisji z towarzyskich spotkań polskich piłkarzy - 10 listopada z Urugwajem, 13 listopada - z Meksykiem. Wówczas za emisję 30-sek. reklamy trzeba zapłacić 108,9 tys. zł (cena netto, bez rabatów). To ponad dwukrotnie więcej niż rok temu - wtedy reklama kosztowała 50 tys. zł .

Nieznacznie mniej kosztuje reklama przy serialu „M jak miłość” - maksymalnie 102,3 tys. zł, czyli niemal 30 tys. zł więcej niż przed rokiem, gdy trzeba było zapłacić 73 tys. zł.

Do 71,6 tys. zł zapłacą z kolei reklamodawcy zainteresowani obecnością przy serialu „Barwy szczęścia” w TVP2 (w ub.r. było to 52,9 tys. zł).

Z wydatkiem rzędu ponad 60 tys. zł muszą liczyć się marketerzy zainteresowani pojawieniem się w blokach reklamowych przy serialach: „Na dobre i na złe” (62,7 tys. zł - wobec 55,7 tys. zł w ub.r.), „Dziewczyny ze Lwowa” (63,3 tys. zł) a także przy transmisjach meczy rozgrywanych w ramach Ligi Mistrzów. TVP1 będzie pokazywać te spotkania 1 i 22 listopada. Maksymalna cena emisji spotu wynosi 65,6 tys. zł. Gdy spotkania te transmitowano w listopadzie ub.r., spot kosztował maksymalnie 50 tys. zł.

W listopadzie TVP1 rozpoczyna transmisje z zawodów w skokach narciarskich. Najpierw (18 i 19 listopada) pokaże konkurs Pucharu Świata w Wiśle, a tydzień później – w Kusamo. Spoty przy nich wyceniono na 42,6 tys. zł, czyli 7,6 tys. zł drożej niż w listopadzie ub.r.

Reklamodawcy zainteresowani serialami w TVP1 zapłacą: 38,8 tys. zł przy „Ojcu Mateuszu” (w ub.r. 40,6 tys. zł), przy „Komisarzu Aleksie” - 32,4 tys. zł (w ub.r. 27,8 tys. zł).

Porównywalne ceny mają seriale „O mnie się nie martw” i „Rodzinka.pl” w TVP2. Reklama przy pierwszym to wydatek rzędu 41,7 tys. zł (w ub.r. 28,1 tys. zł) , a przy drugim – 37,1 tys. zł (w ub.r. 21 tys. zł).

Nawet 57,5 tys. zł trzeba wydać na emisję spotu przy programie „Rolnik szuka żony” w TVP1 (1,8 tys. zł więcej niż rok temu). Z kolei reklama przy „The Wall. Wygraj marzenia” to wydatek na poziomie 25,9 tys. zł.

Za obecność w bloku przy sobotnim „The Voice of Poland” w TVP2 trzeba zapłacić 31,7 tys. zł (w ub.r. 23,2 tys. zł), zaś przy cukierniczym konkursie „Bake off. Ale ciacho” - 47,2 tys. zł (33,4 tys. zł w ub.r.).

Zdecydowanie mniej niż w listopadzie ub.r. kosztują spoty przy „Wiadomościach”. Najwyższą cenę mają reklamy, które pojawią się przy niedzielnym ich wydaniu – nawet 41,2 tys. zł. To 19,4 tys. zł mniej niż rok temu. W dni powszednie ceny wynoszą od 15,6 do 19,8 tys. zł.

Za reklamę przy serwisie sportowym trzeba wydać do 69,4 tys. zł w niedzielny wieczór (w ub.r. 60,1 tys. zł) i od 40,5 do 48,5 tys. zł w dni robocze.

Z kolei spot przy prognozie pogody kosztuje 64,8 tys. zł w niedziele (64,2 tys. zł w ub.r.) i od 34,3 do 42,1 tys. zł od poniedziałku do piątku.

Biuro Reklamy TVP ogłosiło cennik reklamowy na listopad jako pierwsze spośród nadawców ogólnopolskich.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvp-uruchomi-platny-serwis-svod-wsparcie-dla-wplywow-z-abonamentu-rtv ##

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"