Cepelik – nowe oblicze zlewozmywaka Deante

Podczas tegorocznej edycji Łódź Design Festival, włoska firma Emo design zaprezentowała nietypowy produkt, który powstał w ścisłej współpracy z marką Deante. Projektanci stworzyli specjalną edycję zlewozmywaka i baterii kuchennej, wykorzystując charakterystyczne i modne motywy znane z łowickich wycinanek. Tak powstał Cepelik – pomost pomiędzy polską tradycją i włoskim wzornictwem.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Cepelik to produkt niezwykły i jedyny w swoim rodzaju. Jest efektem współpracy pomiędzy projektantami firmy Emo design i marki Deante, która udostępniła na potrzeby projektu zlewozmywak z linii Modern i baterię kuchenną Primo. Nowoczesne wzornictwo produktów, włoscy designerzy wzbogacili o nawiązujące do polskiej tradycji barwne wzory ludowe, którymi ozdobiono wnętrze komór granitowego zlewozmywaka. Automatyczny korek i dźwignia baterii wykonane zostały w kolorze czerwonym, który kontrastuje z grafitową powierzchnią produktów, nadając całości bardzo modny, współczesny wygląd. Całość stanowi niepowtarzalne połączenie tradycji i innowacji i sprawia, że zlewozmywak staje się efektownym elementem wyposażenia przykuwającym uwagę i definiującym wystrój wnętrza.

Dobór produktów Deante wykorzystanych w projekcie Cepelik nie był przypadkowy. Zlewozmywaki z linii Modern wyróżnia oryginalny, nowoczesny design, za który odpowiedzialna jest Marcjanna Kołat - absolwentka Wydziału Wzornictwa i Architektury Wnętrz Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi oraz współzałożycielka Grupy Cukier, działającej na rzecz wspierania i szerzenia designu w Polsce. Baterie kuchenne z serii Primo zaprojektowane zostały zaś przez Pawła Hadriana i Tomasza Gawdzika, którzy zadbali o ich niepowtarzalne wzornictwo. Kubistyczny, mosiężny korpus o granitowym wykończeniu stanowi podstawę dla chromowanej, płaskiej wylewki i dźwigni umożliwiającej regulację natężenia strumienia wody i jej temperaturę. Oba produkty reprezentują kierunek, w jakim podąża nowoczesne wzornictwo. Projektanci z firmy Emo design zadbali zaś, by ich nowe wcielenie nawiązywało do polskiej kultury i lokalnego folkloru. Wykorzystując niezwykle modne i coraz chętniej stosowane w aranżacji wnętrz wzory łowickie, zamienili elementy wyposażenia kuchni w dzieła sztuki.

Współudział firmy Deante w projekcie Cepelik stanowi wyraz zaangażowania marki w rozwój i wspieranie nowoczesnego designu. Chętnie współpracujemy z młodymi artystami zarówno przy opracowywaniu nowych modeli naszych produktów, jak i przy okazji różnego rodzaju wydarzeń związanych z promocją współczesnego wzornictwa przemysłowego – mówi Małgorzata Famulska Product Manager grupy zlewozmywaków w Deante. – Zaproszenie od firmy Emo design przyjęliśmy zatem bez zastanowienia – pomysł, który mieli na nową aranżację jednego z naszych flagowych produktów bardzo nam się spodobał, bo stanowi oryginalne połączenie nowoczesności z tym, z czym jako kraj jesteśmy kojarzeni.

Cepelik jest prototypem powstałym na potrzeby wystawy pod hasłem "Design jako strategiczne narzędzie" odbywającej się w trakcie Łódź Design Festival 2012.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji