CERSAIE 2013, czyli co trzeba wiedzieć o płytkach ceramicznych

23 – 27 września w Bolonii odbyła się kolejna edycja Międzynarodowych Targów CERSAIE – najważniejszego i najbardziej prestiżowego wydarzenia w branży płytek ceramicznych. Czołowi producenci z całego świata prezentowali swoje nowości i konfrontowali je z oczekiwaniami klientów. Z tych kilku jesiennych dni we Włoszech wyłania się obraz trendów, które w najbliższym czasie zawładną wyobraźnią projektantów i dokonają redefinicji naszych łazienek. Polskę reprezentowała m.in. Grupa Tubądzin, przykuwając uwagę oryginalnymi projektami i stoiskiem.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Więcej, piękniej, lepiej

Bolonia jest dla branży tym, czym Genewa dla motoryzacji. To miejsce, w którym ujawniają się najnowsze trendy i kierunki w produkcji ceramiki: oprócz kojarzonego z Włochami wzornictwa, ważnym tematem targów są również rozwiązania technologiczne i materiałowe. Wystawiające się na CERSAIE firmy prześcigają się w kreatywności, starając się zainteresować zwiedzających nowościami oraz oprawą stoisk, które pełnią rolę ich wizytówek. Tegoroczne targi to przede wszystkim odważne barwy, geometryczne dekory oraz innowacyjne faktury oraz formaty.

Na zaprojektowanym w nowoczesnym stylu stoisku Tubądzin uwagę przykuwał przede wszystkim zupełnie nowy, modułowy format 90, będący dla projektantów świetnym narzędziem przy tworzeniu wyjątkowych aranżacji. „Dziewiećdziesiątki” były prezentowane w trzech szerokościach: 148 mm, 223 mm i 448 mm. Pod względem wzornictwa królowały motywy drewna, kamienia i betonu. Widoczne były także inspiracje shabby chic – trendem, który umiejętnie łączy rzeczy stare z nowymi. Dużym zainteresowaniem cieszyły się kolekcje zaprojektowane przez Macieja Zienia, czerpiące ze stylistyki słynnych miast: Paryża, Tokio, Londynu, Barcelony, Monaco i Berlina.

W tyglu designu

Na CERSAIE 2013 widać, jak bardzo świat szeroko pojętego designu tworzy system naczyń połączonych. – Sposób myślenia o ceramice zmienia się bardzo szybko. Różne dziedziny designu coraz mocniej się przeplatają, wzajemnie na siebie oddziałując. Rośnie znaczenie współpracy z przedstawicielami branż, które jeszcze do niedawna nie kojarzyły się z łazienką. Dobrym przykładem jest nasza współpraca z Maciejem Zieniem, projektantem mody. Takie pomysły są jak haust świeżego powietrza, umożliwiający stworzenie oferty innej niż wszystkie – opowiada Andrzej Ramel, Dyrektor Marketingu i Sprzedaży Grupy Tubądzin.

Na osobny komentarz zasługuje samo stoisko polskiego producenta, wyróżniające się nie tylko projektem, ale i awangardową oprawą. Klasyczne prezentacje zastąpiono pokazami video mappingu, które zsynchronizowano z dopełniającą narrację choreografią. Efekt? Kiedy tylko gasły światła zapowiadając kolejne show, w okolicy dało się słyszeć szmer szybkich kroków, a stoisko gromadziło imponującą widownię. Na miejscu można było spotkać również Macieja Zienia oraz laureatów konkursu dla architektów, organizowanego w ramach Tubądzin Design Days.

Nadchodzące miesiące zdecydują, które z prezentowanych na CERSAIE rozwiązań przeniosą się wprost do wnętrz naszych domów. Nadchodzi czas dyskusji, prognoz i uważnego śledzenia rynku: z całą pewnością wszyscy obecni na targach w Bolonii mają w tej dziedzinie sporą przewagę nad swoimi rozmówcami.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"