Ponad dwie trzecie konsumentów po zdrową żywność kupuje często lub bardzo często. 58 proc. deklaruje zaś, że nabyć można ją łatwo lub bardzo łatwo - wynika z badania Open Research.
Zdecydowana większość respondentów nie zwraca uwagi na zawartość laktozy (68 proc.) lub glutenu (62 proc.) przy wyborze produktów spożywczych. Na obecność laktozy w produktach koncentruje się co trzeci ankietowany, a glutenu – co czwarty. Alergie pokarmowe w badaniu zadeklarowało jedynie 8,7 proc. osób.

Badani zostali również zapytani, z czym kojarzą pojęcie „zdrowa żywność”. Najwięcej badanych (41 proc.) odpowiedziało, że z brakiem sztucznych dodatków, 30 proc. wskazało na „świeże produkty”, a „żywność mało przetworzona” miała o jeden pkt. proc. odpowiedzi mniej. Tylko 4 proc. respondentów utożsamia zdrową żywność z produktami organicznymi i bez glutenu, co dziesiąty zaś uważa, zdrowe produkty mają etykietę „BIO”.
Badanie „Zdrowa żywność – zachowania zakupowe 2017” firmy Open Research zostało przeprowadzone metodą CAWI na zestandaryzowanej próbie N=827 osób. Respondentami w badaniu były osoby powyżej 15 lat, które samodzielnie dokonują zakupów. Badanie miało charakter ogólnopolski i zostało przeprowadzone w okresie marzec-kwiecień 2017.











