Cztery lata Polsat News i cztery razy więcej widzów

Polsat News, który ruszył 7 czerwca 2008, w pierwszym roku miał średnio 12 tys. widzów. Obecnie każdą minutę programu ogląda 57 tys. osób. Wpływy z reklam wyniosły 169 mln zł. O czterech latach stacji Wirtualnemedia.pl opowiada Bogusław Chrabota.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Średnia minutowa oglądalność w pierwszych miesiącach nadawania stacji w 2008 roku wyniosła 12 tys. widzów przy udziale na poziomie 0,20 proc. w grupie ogólnej oraz 0,19 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

W kolejnych latach, m.in. wraz ze wzrostem zasięgu technicznego i poszerzaniem oferty programowej, oglądalność Polsat News rosła. Największy wzrost zanotowano w 2010 roku, gdy widownia względem 2009 roku się podwoiła.

Od 1 stycznia do 13 czerwca br. stację w każdej minucie oglądało średnio 57 tys. osób, a jej udział wynosił odpowiednio 0,90 proc. oraz 0,71 proc.

Wśród 10 najpopularniejszych programów w historii nadawania Polsat News aż sześć miejsc zajęły audycje wyemitowane w lutym br., kiedy to m.in. relacjonowano sprawę tragicznej śmierci małej Madzi z Sosnowca. Na dwóch pozycjach znalazły się programy związane z katastrofą smoleńską w kwietniu 2010 roku.

Wpływy z reklam przez cztery lata nadawania Polsatu News w sumie wyniosły 169 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów, dla okresu od 1 września 2008 roku do 13 czerwca br.)

Polsat News ruszył 7 czerwca 2008 roku o godz. 7:00 rano. Był pierwszym kanałem informacyjnym w Polsce emitowanym w formacie 16:9. Program na żywo stacja nadaje od godz. 06:00 do 23:30, a serwisy informacyjne nadawane są co pół godziny (w czasie pasma porannego "Nowy dzień" co 15 minut). Kanał ma do dyspozycji dwusilnikowy śmigłowiec Newscopter. Szefem kanału jest Henryk Sobierajski. >>> Kanały informacyjne tracą, liderem TVP Info

 

grafika

Bogusław Chrabota, szef publicystyki w Polsacie i Polsat News

Cztery lata Polsat News to przede wszystkim wypracowanie oryginalnej metody newsowej oraz zdobycie uznanej marki na rynku dziennikarstwa telewizyjnego. W 2008 roku, w momencie startu, Polsat News nie mógł się oprzeć ani na przetrenowanej metodzie, ani na rozbudowanej infrastrukturze, domenach naszej konkurencji. A jednak wystartowaliśmy w błyskawicznym tempie, szybko budując zespół w Warszawie, w jedenastu ośrodkach regionalnych i za granicą. Istotnym fundamentem naszej tożsamości antenowej była estetyka kanału, oryginalne rozwiązania scenograficzne i oprawowe. W obu przypadkach współpracowaliśmy z najlepszymi na świecie (grafikę wykonała niemiecka firma Luxlotusliner). Pierwsze lata Polsat News to konsekwentne inwestowanie w charakter informacyjny kanału. Budowanie bazy korespondenckiej, technicznej, szkolenie dziennikarzy. Po czterech latach dochowaliśmy się wielofunkcyjnego zespołu profesjonalistów łączących talenty dziennikarskie z wielką sprawnością techniczną, kreatywność z pełnym zaangażowaniem zawodowym. Bez większych problemów udało się połączyć z sobą redakcje Polsat News, Wydarzeń i publicystyki. Spójny, zgrany, profesjonalny zespół – to z pewnością najważniejszy z atutów Polsatu News. Nie mniej ważne są oceny uprawianego przez nas dziennikarstwa. Fachowcy i konsumenci mediów podkreślają niezależność i neutralność polityczną kanału, stronienie od pułapki tabloidyzowania, wyważoną publicystykę i szerszy, niż u konkurencji horyzont tematyczny programów. Regularny przyrost oglądalności kanału potwierdza słuszność wyboru tej drogi. Co nas czeka w przyszłości? Z pewnością walka o rynek telewidza. Faza budowania podwalin informacji i publicystyki w grupie Polsatu jest już za nami. Mamy nadzieje, że uda nam się wyprzedzić dynamikę procesów ewolucji mediów, że stworzymy szeroką i multimedialną platformę informacyjną w oparciu o wszystkie zasoby grupy Polsat. To najważniejsze wyzwanie. W 2013 roku mamy w planach także nową oprawę, nowe twarze i nowe formaty. Z czego na pewno nie zrezygnujemy? Z zawodowej rzetelności, uczciwości i poważnego traktowania naszych odbiorców. Zbyt wiele już dziś waży Polsat News, by się mógł zatrzymać wpół drogi.

* - dane od 1 września 2008 ** - dane do 13 czerwca 2012

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online