Średnia minutowa oglądalność w pierwszych miesiącach nadawania stacji w 2008 roku wyniosła 12 tys. widzów przy udziale na poziomie 0,20 proc. w grupie ogólnej oraz 0,19 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
W kolejnych latach, m.in. wraz ze wzrostem zasięgu technicznego i poszerzaniem oferty programowej, oglądalność Polsat News rosła. Największy wzrost zanotowano w 2010 roku, gdy widownia względem 2009 roku się podwoiła.
Od 1 stycznia do 13 czerwca br. stację w każdej minucie oglądało średnio 57 tys. osób, a jej udział wynosił odpowiednio 0,90 proc. oraz 0,71 proc.
Wśród 10 najpopularniejszych programów w historii nadawania Polsat News aż sześć miejsc zajęły audycje wyemitowane w lutym br., kiedy to m.in. relacjonowano sprawę tragicznej śmierci małej Madzi z Sosnowca. Na dwóch pozycjach znalazły się programy związane z katastrofą smoleńską w kwietniu 2010 roku.

Wpływy z reklam przez cztery lata nadawania Polsatu News w sumie wyniosły 169 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów, dla okresu od 1 września 2008 roku do 13 czerwca br.)
Polsat News ruszył 7 czerwca 2008 roku o godz. 7:00 rano. Był pierwszym kanałem informacyjnym w Polsce emitowanym w formacie 16:9. Program na żywo stacja nadaje od godz. 06:00 do 23:30, a serwisy informacyjne nadawane są co pół godziny (w czasie pasma porannego "Nowy dzień" co 15 minut). Kanał ma do dyspozycji dwusilnikowy śmigłowiec Newscopter. Szefem kanału jest Henryk Sobierajski. >>> Kanały informacyjne tracą, liderem TVP Info

Bogusław Chrabota, szef publicystyki w Polsacie i Polsat News
Cztery lata Polsat News to przede wszystkim wypracowanie oryginalnej metody newsowej oraz zdobycie uznanej marki na rynku dziennikarstwa telewizyjnego. W 2008 roku, w momencie startu, Polsat News nie mógł się oprzeć ani na przetrenowanej metodzie, ani na rozbudowanej infrastrukturze, domenach naszej konkurencji. A jednak wystartowaliśmy w błyskawicznym tempie, szybko budując zespół w Warszawie, w jedenastu ośrodkach regionalnych i za granicą. Istotnym fundamentem naszej tożsamości antenowej była estetyka kanału, oryginalne rozwiązania scenograficzne i oprawowe. W obu przypadkach współpracowaliśmy z najlepszymi na świecie (grafikę wykonała niemiecka firma Luxlotusliner). Pierwsze lata Polsat News to konsekwentne inwestowanie w charakter informacyjny kanału. Budowanie bazy korespondenckiej, technicznej, szkolenie dziennikarzy. Po czterech latach dochowaliśmy się wielofunkcyjnego zespołu profesjonalistów łączących talenty dziennikarskie z wielką sprawnością techniczną, kreatywność z pełnym zaangażowaniem zawodowym. Bez większych problemów udało się połączyć z sobą redakcje Polsat News, Wydarzeń i publicystyki. Spójny, zgrany, profesjonalny zespół – to z pewnością najważniejszy z atutów Polsatu News. Nie mniej ważne są oceny uprawianego przez nas dziennikarstwa. Fachowcy i konsumenci mediów podkreślają niezależność i neutralność polityczną kanału, stronienie od pułapki tabloidyzowania, wyważoną publicystykę i szerszy, niż u konkurencji horyzont tematyczny programów. Regularny przyrost oglądalności kanału potwierdza słuszność wyboru tej drogi. Co nas czeka w przyszłości? Z pewnością walka o rynek telewidza. Faza budowania podwalin informacji i publicystyki w grupie Polsatu jest już za nami. Mamy nadzieje, że uda nam się wyprzedzić dynamikę procesów ewolucji mediów, że stworzymy szeroką i multimedialną platformę informacyjną w oparciu o wszystkie zasoby grupy Polsat. To najważniejsze wyzwanie. W 2013 roku mamy w planach także nową oprawę, nowe twarze i nowe formaty. Z czego na pewno nie zrezygnujemy? Z zawodowej rzetelności, uczciwości i poważnego traktowania naszych odbiorców. Zbyt wiele już dziś waży Polsat News, by się mógł zatrzymać wpół drogi.

* - dane od 1 września 2008 ** - dane do 13 czerwca 2012











