Disney blokuje "Piotrusia Pana", "Zakochanego kundla" i Dumbo". "Utrwalanie rasistowskich przekonań"

Serwis streamingowy Disney+ zablokował użytkownikom poniżej 7. roku życia dostęp do niektórych bajek, m.in. "Piotrusia Pana" i "Dumbo", ponieważ część scen utrwala rasistowskie stereotypy.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Dostęp do części bajek został zablokowany w profilach Disney Plus Kids, przeznaczonych dla dzieci poniżej 7. roku życia. Treści są dostępne w pozostałej części serwisu.

Disney+ blokuje dzieciom niektóre bajki

Disney postanowił ograniczać dzieciom dostęp do bajek, które w ocenie wydawców platformy zawierają rasistowskie podteksty, ośmieszają lub utrwalają szkodliwe stereotypy na temat mniejszości i osób o innym niż biały kolorze skóry.

Na liście tytułów objętych blokadą są "Piotruś Pan", "Dumbo", "Księga Dżungli", "Aryskotraci", "Zakochany kundel" i "The Swiss Family Robinson". 

Wymienione bajki i filmy są dostępne w serwisie, jednak nie kiedy użytkownik korzysta z profilu dziecięcego. Przed wymienionymi tytułami Disney dodał plansze, w których wyraża swój stosunek do zawartych w nich treści.

W komunikacie widzowie czytają: "Ten program obejmuje negatywne przedstawienia i / lub złe traktowanie ludzi lub kultur. te stereotypy były wtedy błędne i są błędne teraz. Zamiast usuwać te treści, chcemy uznać ich szkodliwy wpływ, uczyć się na nich i zainicjować dyskusje, by wspólnie tworzyć bardziej integracyjną przyszłość. Disney jest zaangażowany w tworzenie historii z inspirującymi i aspiracyjnymi motywami, które odzwierciedlają bogatą różnorodność ludzkich doświadczeń na całym świecie".

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/pixar-popcorn-disney-premiera-zwiastun-krotkometrazowki-z-bohaterami-filmow-studia-pixar ##

Disney w ramach walki z rasizmem w przekazach kulturowych rozpoczął inicjatywę Stories Matter, w ramach której edukuje, jak przedstawianie różnych ras, kultur i ludzi w popkulturze wpływa na ich społeczny obiór. Koncern chce w ten sposób promować postawy tolerancji, zrozumienia i szacunku.

W filmie zamieszczonym na stronie internetowej "Stories Matter" - inicjatywy, w ramach której Disney analizuje sposoby opowiadania historii w swoich filmach - aktorka Geena Davis, założycielka Institute for the Study of Gender Representation in Media, mówi: "To, co widzą nasze dzieci, wyznacza ramy tego, co myślą, że jest możliwe w życiu".

Jakie przesłanie - pyta Davis - otrzymują dzieci, kiedy obsadzamy bohaterów w rolach "jednowymiarowych, stereotypowych, przejaskrawionych lub przeseksualizowanych albo nie obsadzamy ich w żadnych rolach?".

Disney+ ruszyło pod koniec 2019 roku

Serwis Disney+ zadebiutował 12 listopada 2019 r., w pierwszej kolejności był jednak dostępny jedynie w trzech krajach: USA, Kanadzie i Holandii. Później usługa pojawiła się również w Australii, Nowej Zelandii i Puerto Rico.

W czerwcu 2020 r. platforma trafiła do kolejnych krajów. Obecnie jest dostępna także w Belgii, Danii, Finlandii, Islandii, Luksemburgu, Norwegii, Szwecji, Portugalii, Austrii, Francji, Hiszpanii, Indiach, Indonezji, Irlandii, Japonii, Monako, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Włoszech.

Na razie nie wiadomo, kiedy Disney+ ma wystartować w Polsce. Według nieoficjalnych informacji serwis może zadebiutować na naszym rynku w tym roku.

Od 26 marca 2021 roku miesięczny dostęp do platformy w USA podrożeje do 7,99 dolarów miesięcznie, a rocznie do 79,99 (obecnie to odpowiednio 6,99 i 69,99 dolarów). Zdrożeje też - z 12,99 do 13,99 dolarów miesięcznie - pakiet zawierający platformy Disney+, Hulu (w wersji z reklamami) i ESPN+. Ponadto wprowadzony zostanie pakiet z Disney+, ESPN+ i Hulu bez reklam, będzie kosztował 18,99 dolarów miesięcznie.

Na pozostałych rynkach wyższe ceny Disney+ będą obowiązywały od 23 lutego. Przykładowo w Kanadzie pójdą w górę z 8,99 do 11,99 dolarów za miesiąc i z 89,99 do 119,99 dolarów za rok, a w Wielkiej Brytanii - z 5,99 do 7,99 funtów za miesiąc i z 59,99 do 79,90 funtów za rok.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/the-walt-disney-company-rekordowe-zwolnienia,7170426949138561a ##

W krajach europejskich, w których walutą jest euro, ceny Disney+ wzrosną z 6,99 do 8,99 euro miesięcznie i z 69,99 do 89,90 euro rocznie. Podobne podwyżki zostaną wprowadzone w państwach skandynawskich i Szwajcarii.

Za cztery lata ponad 200 mln subskrybentów Disney+

Disney podał, że według stanu z 2 grudnia jego platformy VoD miały 138 mln subskrybentów, z czego Disney+ 86,8 mln, Hulu 38,8 mln, a ESPN+ 11,5 mln.

Liczba użytkowników Disney+ mocno wzrosła w 2020 roku -w lutym było ich 28,6 mln, w kwietniu już ponad 50 mln, w sierpniu 60,5 mln, a na koniec września 73,7 mln. Już ok. 24 mln internautów korzysta z platformy w Indiach, gdzie działa ona pod marką Disney+ Hotstar.

Koncern spodziewa się, że do końca roku finansowego 2024 jego platformy VoD będą mieć 300-350 mln subskrybentów. Tylko na Disney+ ma pojawiać się rocznie ponad 100 nowych tytułów. Platforma w 2024 roku ma mieć 230-260 mln płacących użytkowników.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"