Disney zainwestuje miliard dolarów w OpenAI. Będzie można tworzyć materiały AI z postaciami Disneya

The Walt Disney Company ogłosiło znaczną inwestycję w OpenAI, w wysokości 1 mld dol. W ramach trzyletniej umowy użytkownicy aplikacji Sora zyskają możliwość tworzenia treści wideo z ponad 200 postaciami znanymi ze świata Disneya, Marvela, Pixara i Star Wars. Transakcja pokazuje rosnącą akceptację Hollywood dla sztucznej inteligencji.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
Disney zainwestuje miliard dolarów w OpenAI. Będzie można tworzyć materiały AI z postaciami Disneya
Serwis streamingowy Disney+

Szef Disney, Bob Iger, podkreślił znaczenie tej współpracy. — Szybki rozwój sztucznej inteligencji to ważny moment dla naszej branży. Współpraca z OpenAI pozwoli nam poszerzyć nasze możliwości narracyjne, jednocześnie szanując prawa twórców — stwierdził.

Tło współpracy z OpenAI

Aplikacja Sora została uruchomiona we wrześniu. Wykorzystuje ona technologię do generowania wideo za pomocą prostych poleceń tekstowych. Już od początku pojawiły się jednak kontrowersje związane z potencjalnymi naruszeniami praw autorskich. Motion Picture Association zaapelowało do OpenAI o natychmiastowe działania w celu ochrony treści objętych prawami.

Jak poinformował kanał CNBC, w ramach umowy Disney otrzyma także opcję zakupu dodatkowych udziałów i stanie się kluczowym klientem OpenAI. Aplikacja Sora pozwoli od przyszłego roku użytkownikom na tworzenie treści z szeroką gamą animowanych postaci. Są wśród nich Myszka Miki, Ariel, Kopciuszek, Iron Man i Darth Vader.

Dzięki tej inwestycji Disney ma możliwość wdrożenia technologii OpenAI w celu stworzenia nowych narzędzi i doświadczeń dla użytkowników. Chatbot ChatGPT będzie wykorzystywany przez pracowników Disneya, co może zrewolucjonizować sposób, w jaki firma angażuje swoich klientów.

Mimo to Disney jest bardzo ostrożny w podejściu do naruszania praw autorskich i zamierza kontrolować zawartość generowaną przez AI. Zawarcie umowy z OpenAI pokazuje, że firma nie wyklucza korzystania z platform AI, stawiając na ochronę bezpieczeństwa użytkowników i praw autorskich.

Umowa z OpenAI zakłada, że disneyowskie platformy streamingowe, takie jak Disney+, będą oferować wybrane treści utworzone w aplikacji Sora. Disney i OpenAI zamierzają przestrzegać rygorystycznych standardów, aby zapobiec generowaniu nielegalnych lub szkodliwych treści.

Z postaci Disneya będą mogli korzystać także użytkownicy ChatGPT Images.— Disney jest globalnym wzorem w opowiadaniu historii, jesteśmy podekscytowani możliwością partnerstwa, które pozwoli rozszerzyć sposób tworzenia i doświadczania wspaniałych treści — powiedział szef OpenAI, Sam Altman.

Bob Iger podczas prezentacji wyników za ostatni kwartał wskazał, że Disney przygotowuje "największe i najbardziej znaczące zmiany z perspektywy produktu" od startu Disney+ w Stanach Zjednoczonych w 2019 roku. Menadżer podkreślił, że inwestycja Disneya w producenta gier Epic Games opiewa na 1,5 mld dol., a partnerstwo ma umożliwić integrację elementów zbliżonych do gier w ramach Disney+.

Iger zapowiedział, że AI posłuży do tworzenia narzędzi pozwalających użytkownikom na generowanie krótkich form wideo i innych treści. Można sobie np. wyobrazić, że rodzic dziecka, które uwielbia "Króla Lwa" stworzy dla niego nieemitowane nigdy treści z udziałem bohaterów tej produkcji.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVP ogłosiła zasady sprzedaży na 2026 rok. Będzie premiować reklamodawców z większymi wydatkami na online

TVP ogłosiła zasady sprzedaży na 2026 rok. Będzie premiować reklamodawców z większymi wydatkami na online

TVN Media wprowadza zmiany dla reklamodawców na 2026 rok. Oto szczegóły

TVN Media wprowadza zmiany dla reklamodawców na 2026 rok. Oto szczegóły

Bronią TVP po skargach na produkcję o Żydach w Polsce. Spór w radzie programowej

Bronią TVP po skargach na produkcję o Żydach w Polsce. Spór w radzie programowej

Interia zamyka serwis dla fotografów i modelek

Interia zamyka serwis dla fotografów i modelek

"Top gary" z Katarzyną Bosacką w lutym w TVP2

"Top gary" z Katarzyną Bosacką w lutym w TVP2

Tygodnik "Nie" w końcu z aplikacją i subskrypcjami

Tygodnik "Nie" w końcu z aplikacją i subskrypcjami