Szef Disney, Bob Iger, podkreślił znaczenie tej współpracy. — Szybki rozwój sztucznej inteligencji to ważny moment dla naszej branży. Współpraca z OpenAI pozwoli nam poszerzyć nasze możliwości narracyjne, jednocześnie szanując prawa twórców — stwierdził.
Tło współpracy z OpenAI
Aplikacja Sora została uruchomiona we wrześniu. Wykorzystuje ona technologię do generowania wideo za pomocą prostych poleceń tekstowych. Już od początku pojawiły się jednak kontrowersje związane z potencjalnymi naruszeniami praw autorskich. Motion Picture Association zaapelowało do OpenAI o natychmiastowe działania w celu ochrony treści objętych prawami.
Jak poinformował kanał CNBC, w ramach umowy Disney otrzyma także opcję zakupu dodatkowych udziałów i stanie się kluczowym klientem OpenAI. Aplikacja Sora pozwoli od przyszłego roku użytkownikom na tworzenie treści z szeroką gamą animowanych postaci. Są wśród nich Myszka Miki, Ariel, Kopciuszek, Iron Man i Darth Vader.

Dzięki tej inwestycji Disney ma możliwość wdrożenia technologii OpenAI w celu stworzenia nowych narzędzi i doświadczeń dla użytkowników. Chatbot ChatGPT będzie wykorzystywany przez pracowników Disneya, co może zrewolucjonizować sposób, w jaki firma angażuje swoich klientów.
Mimo to Disney jest bardzo ostrożny w podejściu do naruszania praw autorskich i zamierza kontrolować zawartość generowaną przez AI. Zawarcie umowy z OpenAI pokazuje, że firma nie wyklucza korzystania z platform AI, stawiając na ochronę bezpieczeństwa użytkowników i praw autorskich.
Umowa z OpenAI zakłada, że disneyowskie platformy streamingowe, takie jak Disney+, będą oferować wybrane treści utworzone w aplikacji Sora. Disney i OpenAI zamierzają przestrzegać rygorystycznych standardów, aby zapobiec generowaniu nielegalnych lub szkodliwych treści.

Z postaci Disneya będą mogli korzystać także użytkownicy ChatGPT Images.— Disney jest globalnym wzorem w opowiadaniu historii, jesteśmy podekscytowani możliwością partnerstwa, które pozwoli rozszerzyć sposób tworzenia i doświadczania wspaniałych treści — powiedział szef OpenAI, Sam Altman.
Bob Iger podczas prezentacji wyników za ostatni kwartał wskazał, że Disney przygotowuje "największe i najbardziej znaczące zmiany z perspektywy produktu" od startu Disney+ w Stanach Zjednoczonych w 2019 roku. Menadżer podkreślił, że inwestycja Disneya w producenta gier Epic Games opiewa na 1,5 mld dol., a partnerstwo ma umożliwić integrację elementów zbliżonych do gier w ramach Disney+.
Iger zapowiedział, że AI posłuży do tworzenia narzędzi pozwalających użytkownikom na generowanie krótkich form wideo i innych treści. Można sobie np. wyobrazić, że rodzic dziecka, które uwielbia "Króla Lwa" stworzy dla niego nieemitowane nigdy treści z udziałem bohaterów tej produkcji.











