DisplaySearch: Apple sprzedało w IV kw. najwięcej przenośnych pecetów

Rosnąca w szybkim tempie sprzedaż tabletu iPad pozwoliła firmie Apple wskoczyć w ostatnim kwartale ubiegłego roku na pozycję lidera rynku przenośnych komputerów.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z danych firmy badawczej DisplaySearch wynika, że Apple sprzedało w IV kwartale 2010 roku łącznie 10,2 miliona swoich tabletów i laptopów. Dało to firmie z Cupertino 17,2 proc. udziału w globalnym rynku sprzedaży przenośnych pecetów i pierwsze miejsce w rankingu.

Pozycję lidera Apple odebrało firmie Hewlett-Packard, która sprzedała o prawie milion mniej urządzeń i spadła na drugie miejsce. Pierwszą piątkę uzupełniły firmy Acer, Dell i Toshiba, a ta ostania jako jedyna obok Apple zanotowała wzrost sprzedaży w ujęciu rocznym (o 15 proc.).

grafika

W ostatnich trzech miesiącach ubiegłego roku na całym świecie sprzedano łącznie 59,6 miliona przenośnych pecetów - najwięcej od 1999 roku, w którym firma DisplaySearch zaczęła monitorować ten segment. Sprzedaż była o 8 proc. większa w ujęciu kwartalnym i o 17 proc. większa rok do roku. Jednak bez uwzględnienia tabletów odnotowano wzrosty odpowiednio tylko o 4 i 1 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Jak radzić sobie z nadciśnieniem? Kompleksowy przewodnik po zdrowych nawykach
Materiał reklamowy

Jak radzić sobie z nadciśnieniem? Kompleksowy przewodnik po zdrowych nawykach

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]