Spółka Do Rzeczy poinformowała, że w poniedziałek złożyła do Krajowego Depozytu Papierów Wartościowych wniosek o rejestrację 90,9 tys. akcji zwykłych serii D. To walory nowej emisji, które firma sprzedała w ramach oferty publicznej prowadzonej od końcówki marca do połowy czerwca 2025 roku.
Akcje oferowano po 55 zł za sztukę. Ostatecznie 339 inwestorów (337 osób fizycznych i dwie prawne) złożyło zapisy na 34,1 tys. akcji, czyli 37,5 proc. oferowanej puli. Dało to spółce 1,87 mln zł przychodów brutto.

– Wystąpienie o rejestrację akcji serii D w KDPW to dla nas kolejny, bardzo ważny krok na drodze do debiutu Do Rzeczy na rynku NewConnect. To nie tylko formalność – to potwierdzenie, że proces przygotowań do wejścia na giełdę przebiega zgodnie z planem – podkreśla Paweł Lisicki, wiceprezes Do Rzeczy i redaktor naczelny tygodnika "Do Rzeczy".
– Ten etap umacnia nas w przekonaniu, że decyzja naszych inwestorów o zaangażowaniu w rozwój Do Rzeczy była słuszna. Widzimy, że zaufanie, jakim nas obdarzyli, przekłada się na realne postępy w realizacji naszych celów – zapewnia.
Do Rzeczy sprzedaje akcje za 3,1 mln zł
Ponad dwa tygodnie temu Do Rzeczy rozpoczęło kolejną ofertę publiczną, wystawiając na sprzedaż pakiet swoich akcji z serii E. Tym razem oferuje 54,8 tys. walorów po 57 zł za sztukę, co daje wycenę całego pakietu w wysokości 3,12 mln zł.

Jak już opisywaliśmy, spółka z planowanej puli chce przede wszystkim przeznaczyć 1,04 mln zł na rozwój działów redakcyjnych (m.in. ekonomiczno-gospodarczego), 700 tys. – na rozwój kanału youtube’owego i treści wideo, 432 tys. – na obszar e-commerce (w tym rozwój subskrypcji i marketing), zaś 336,5 tys. – na rozbudowę portalu DoRzeczy.pl.
Przyjmowanie zapisów i wpłat na akcje potrwa do 18 listopada. Do 21 listopada ma nastąpić przydział sprzedanych walorów, a debiut spółki na bocznym rynku warszawskiej giełdy zaplanowano na pierwszy kwartał 2026 roku. Obsługą oferty zajmuje się dom maklerski INC.
Spadek przychodów i rentowności Do Rzeczy
W 2024 roku Do Rzeczy (do początku br. działające pod nazwą Orle Pióro) zanotowało spadek przychodów sprzedażowych rok do roku z 15,4 do 12,17 mln zł, a rentowność netto zmalała ze 151,5 tys. zł zysku do 256 tys. straty.

Natomiast w pierwszej połowie 2025 roku firma przy 5,87 mln zł wpływów sprzedażowych miała 1,04 mln straty netto. Na przychody złożyło się 4,73 mln zł z działalności wydawniczej (na czele ze sprzedażą "Do Rzeczy" i "Historii Do Rzeczy"), 982 tys. zł z reklam oraz 152 tys. z innych źródeł.
Obecnie większościowym akcjonariuszem Do Rzeczy jest PMPG Polskie Media (wydawca m.in. "Wprost"), mająca 73 proc. walorów. Jeśli sprzedane zostaną wszystkie oferowane akcje, jej udział w kapitale zmaleje do 69,5 proc.
W takim wariancie udział pakietu należącego do Pawła Lisickiego spadnie z 6,2 do 5,9 proc., a pozostałych inwestorów (to przede wszystkim publicyści tygodnika) – z 20,9 do 19,9 proc.










