Dwa tygodniki na czele prawicy w internecie. Niezależna przed wPolityce

Wśród serwisów informacyjno-publicystycznych określanych jako prawicowe powyżej 2 mln internautów miesięcznie przyciągają witryny "Do Rzeczy" i "Tygodnika Solidarność". Natomiast zdecydowanie najwięcej czasu użytkownicy spędzają w serwisie Telewizji Republika. Niezależna.pl osiąga dużo wyższą odwiedzalność niż wPolityce.pl.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Dwa tygodniki na czele prawicy w internecie. Niezależna przed wPolityce
Fot. mockupbro.com

Według danych z badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl we wrześniu 2025 roku serwis internetowy tygodnika "Do Rzeczy" odwiedziło 2,24 mln internautów, co dało 7,51 proc. zasięgu. Każdy spędził tam średnio 9 minut i 55 sekund.

Poziom 2 mln użytkowników przekroczyła też witryna "Tygodnika Solidarność". Przyciągnęła 2,16 mln internautów (7,24 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na minutę i 26 sekund.

Prawie godzina w serwisie TV Republika

W zestawieniu są dwa serwisy mediów Tomasza Sakiewicza. Niezależna.pl zanotowała 1,78 mln użytkowników, 5,98 proc. zasięgu oraz 12 minut i 28 sekund średniego czasu korzystania, zaś witryna TV Republika – 762,7 tys. odwiedzających, 2,56 proc. zasięgu oraz 55 minut i 42 sekundy średniego czasu.

W tej ostatniej statystyce serwis Republiki nie tylko bije konkurencję na głowę, lecz osiąga wyniki lepsze lub porównywalne do czołowych portali horyzontalnych. Przykładowo Interia zanotowała we wrześniu 59 minut i 48 sekund przeciętnego czasu korzystania, WP.pl – godzinę, 17 minut i 53 sekundy, zaś Gazeta.pl – 19 minut i 16 sekund.

Z kolei na wPolityce.pl, związanym z telewizją wPolsce24 i tygodnikiem "Sieci", każdy z 809 tys. użytkowników (2,71 proc. zasięgu) spędził średnio 13 minut i 32 sekundy. Ponadto działającą osobno witrynę wPolsce24.pl odwiedziło 442,1 tys. internautów (1,48 proc.), spędzając tam średnio po 2 minuty i 31 sekund.

W rankingu jest jeszcze witryna Radia Wnet, która przyciągnęła 246,2 tys. internautów (0,83 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 8 minut i 26 sekund.

W zestawieniu nie uwzględniliśmy serwisów mediów takich jak Radio Maryja, "Gość Niedzielny" i "Niedziela", w których jest sporo treści o wierze i religii. W Mediapanel te witryny są klasyfikowane w kategorii religijnej. Zestawienie czołowych serwisów o takiej tematyce zamieściliśmy w połowie września.

Wyniki prawicowych serwisów informacyjno-publicystycznych
Wyniki prawicowych serwisów informacyjno-publicystycznych © Licencjodawca

W porównaniu do sierpnia mocno zmalała odwiedzalność trzech witryn. Serwis "Tygodnika Solidarność" stracił 496,7 tys. użytkowników (18,7 proc.) i 14 sekund przeciętnego czasu korzystania (14 proc.), Niezależna.pl – 199,6 tys. internautów (10,1 proc.) i 58 sekund przeciętnego czasu (7,2 proc.), zaś witryna Radia Wnet – 61,7 tys. użytkowników (20 proc.) oraz 4 minuty i 38 sekund średniego czasu (35,5 proc.).

Za to serwis TV Republika zyskał 66,4 tys. odwiedzających (9,5 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 10 minut i 36 sekund (23,5 proc.). Na wPolityce.pl ubyło 300,2 tys. użytkowników (27,1 proc.) przy wzroście średniego czasu korzystania o 5 minut i 16 sekund (63,7 proc.).

Natomiast serwis "Do Rzeczy" zanotował niewielkie zmiany: wzrost liczby użytkowników o 55,1 tys. (2,5 proc.) oraz spadek przeciętnego czasu o 50 sekund (7,7 proc.).

Wyniki prawicowych serwisów informacyjno-publicystycznych
Wyniki prawicowych serwisów informacyjno-publicystycznych © Licencjodawca

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Znany nadawca redukuje 600 miejsc pracy

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP