Dwa tygodniki na czele prawicy w internecie. Niezależna przed wPolityce

Wśród serwisów informacyjno-publicystycznych określanych jako prawicowe powyżej 2 mln internautów miesięcznie przyciągają witryny "Do Rzeczy" i "Tygodnika Solidarność". Natomiast zdecydowanie najwięcej czasu użytkownicy spędzają w serwisie Telewizji Republika. Niezależna.pl osiąga dużo wyższą odwiedzalność niż wPolityce.pl.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Dwa tygodniki na czele prawicy w internecie. Niezależna przed wPolityce
Fot. mockupbro.com

Według danych z badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl we wrześniu 2025 roku serwis internetowy tygodnika "Do Rzeczy" odwiedziło 2,24 mln internautów, co dało 7,51 proc. zasięgu. Każdy spędził tam średnio 9 minut i 55 sekund.

Poziom 2 mln użytkowników przekroczyła też witryna "Tygodnika Solidarność". Przyciągnęła 2,16 mln internautów (7,24 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na minutę i 26 sekund.

Prawie godzina w serwisie TV Republika

W zestawieniu są dwa serwisy mediów Tomasza Sakiewicza. Niezależna.pl zanotowała 1,78 mln użytkowników, 5,98 proc. zasięgu oraz 12 minut i 28 sekund średniego czasu korzystania, zaś witryna TV Republika – 762,7 tys. odwiedzających, 2,56 proc. zasięgu oraz 55 minut i 42 sekundy średniego czasu.

W tej ostatniej statystyce serwis Republiki nie tylko bije konkurencję na głowę, lecz osiąga wyniki lepsze lub porównywalne do czołowych portali horyzontalnych. Przykładowo Interia zanotowała we wrześniu 59 minut i 48 sekund przeciętnego czasu korzystania, WP.pl – godzinę, 17 minut i 53 sekundy, zaś Gazeta.pl – 19 minut i 16 sekund.

Z kolei na wPolityce.pl, związanym z telewizją wPolsce24 i tygodnikiem "Sieci", każdy z 809 tys. użytkowników (2,71 proc. zasięgu) spędził średnio 13 minut i 32 sekundy. Ponadto działającą osobno witrynę wPolsce24.pl odwiedziło 442,1 tys. internautów (1,48 proc.), spędzając tam średnio po 2 minuty i 31 sekund.

W rankingu jest jeszcze witryna Radia Wnet, która przyciągnęła 246,2 tys. internautów (0,83 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 8 minut i 26 sekund.

W zestawieniu nie uwzględniliśmy serwisów mediów takich jak Radio Maryja, "Gość Niedzielny" i "Niedziela", w których jest sporo treści o wierze i religii. W Mediapanel te witryny są klasyfikowane w kategorii religijnej. Zestawienie czołowych serwisów o takiej tematyce zamieściliśmy w połowie września.

Wyniki prawicowych serwisów informacyjno-publicystycznych
Wyniki prawicowych serwisów informacyjno-publicystycznych © Licencjodawca

W porównaniu do sierpnia mocno zmalała odwiedzalność trzech witryn. Serwis "Tygodnika Solidarność" stracił 496,7 tys. użytkowników (18,7 proc.) i 14 sekund przeciętnego czasu korzystania (14 proc.), Niezależna.pl – 199,6 tys. internautów (10,1 proc.) i 58 sekund przeciętnego czasu (7,2 proc.), zaś witryna Radia Wnet – 61,7 tys. użytkowników (20 proc.) oraz 4 minuty i 38 sekund średniego czasu (35,5 proc.).

Za to serwis TV Republika zyskał 66,4 tys. odwiedzających (9,5 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 10 minut i 36 sekund (23,5 proc.). Na wPolityce.pl ubyło 300,2 tys. użytkowników (27,1 proc.) przy wzroście średniego czasu korzystania o 5 minut i 16 sekund (63,7 proc.).

Natomiast serwis "Do Rzeczy" zanotował niewielkie zmiany: wzrost liczby użytkowników o 55,1 tys. (2,5 proc.) oraz spadek przeciętnego czasu o 50 sekund (7,7 proc.).

Wyniki prawicowych serwisów informacyjno-publicystycznych
Wyniki prawicowych serwisów informacyjno-publicystycznych © Licencjodawca

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"