Obsługa wniosków o dofinansowanie cyfrowych odbiorników ruszyła 21 marca br. Złożenie wniosku możliwe jest albo przez internet, albo w placówkach Poczty Polskiej. Jednak - jak informuje Poczta - najpopularniejszym wśród Polaków sposobem na uzyskanie świadczenia na zakup odbiornika cyfrowego jest wizyta w urzędzie pocztowym lub jego filii.
- Można tam uzyskać pomoc w wypełnianiu wniosku, który następnie szybko, na miejscu, rozpatrujemy. Dzięki wprowadzeniu do naszej oferty urządzeń umożliwiających odbiór nowego standardu telewizji, klienci nie muszą już szukać sklepów z elektroniką - podkreśla Daniel Witowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.
Dofinansowanie do zakupu odbiorników cyfrowych uzależnione jest od rodzaju odbiornika i wynosi 250 zł w przypadku telewizora i 100 zł w przypadku dekodera.

Przejście ze standardu DVB-T na DVB-T2/HEVC odbywało się regionami, etapowo. Ostatnie przełączenie nastąpiło 27 czerwca br. w północno-wschodniej część kraju i objęło województwa: warmińsko-mazurskie, podlaskie, mazowieckie i lubelskie.
Osoby, które utraciły możliwość odbioru telewizji, wciąż jeszcze mogą zawnioskować o dofinansowanie do zakupu odbiornika cyfrowego, program dofinansowania trwać będzie do końca bieżącego roku.











