Duolingo, popularna aplikacja do nauki języków, wprowadziła nową platformę reklamową o nazwie Duolingo Ads. Celem jest przyciągnięcie pokolenia Z poprzez reklamy oparte na postaciach, które są integralną częścią aplikacji. Reklamy mają być zabawne i nie zakłócać procesu nauki.
Platforma oferuje formaty takie, jak nagradzane wideo i natywne doświadczenia, które wkomponowują się w krótkie momenty nauki. Wstępne testy wykazały, że 96 proc. użytkowników oglądało reklamy do końca, a wskaźniki klikalności przekraczały 3 proc., co jest wynikiem powyżej średniej rynkowej.
Pierwszymi partnerami, którzy przetestowali nową ofertę, były takie marki jak Adobe, Intrepid Travel i Universal Pictures. Duolingo Ads ma na celu nie tylko zwiększenie liczby wyświetleń, ale także wplecenie marek w doświadczenia, które już teraz są bliskie użytkownikom aplikacji.

Korzyści dla użytkowników i marek
Andrew Guendjoian, szef sprzedaży reklam w Duolingo, podkreśla, że reklamy mogą być przyjemne. – Z Duolingo Ads stworzyliśmy ofertę opartą na wzajemnych korzyściach: użytkownicy mają zabawne, płynne doświadczenie, a marki osiągają znaczące wyniki – powiedział Guendjoian.
Wprowadzenie nowej platformy reklamowej to część szerszej strategii Duolingo, która obejmuje także powrót maskotki Duo w kampanii z platformą Peacock. Firma niedawno ogłosiła również przejście na strategię „AI-first”, co spotkało się z mieszanymi reakcjami.
Według firmy CARMA reakcje na strategię AI były podzielone. W Azji 26,1 proc. opinii było pozytywnych, a 26,5 proc. negatywnych. Globalnie krytyka przeważała, użytkownicy wyrażali obawy o potencjalne zwolnienia i brak przejrzystości.











