Rozwiązanie firmy Ericsson o nazwie Key Event Experience zostało wdrożone w celu wspierania obsługi mistrzostw świata w piłce nożnej 2014 w Brazylii przez Telefonikę | Vivo. Rozwiązanie stosowane na imprezach, które zazwyczaj powodują gwałtowny wzrost ruchu w sieciach mobilnych, zostało wykorzystane przez operatora po raz pierwszy w Brazylii. Rozwiązanie ulepsza jakość sieci postrzeganą przez klienta poprzez udoskonalenie doświadczenia użytkownika w okresie dużych imprez, na których rozwiązanie jest wdrażane.
Wraz ze wzrostem użytkowania inteligentnych urządzeń mobilnych na rynku, a co za tym idzie – większym zapotrzebowaniem na szerokopasmowy dostęp w sieciach mobilnych wzrastają także naturalnie oczekiwania użytkowników co do jakości sieci. Owe oczekiwania i wymagania są jeszcze wyższe, gdy miliony użytkowników są skoncentrowane w określonym miejscu, dzieląc się filmami wideo, zdjęciami i tweetami i wykorzystując przepustowość sieci do maksimum.

Badania Ericsson przeprowadzone podczas piłkarskich MŚ 2010 w RPA wykazały, że w porównaniu z początkiem mistrzostw korzystanie z usług głosowych wzrosło o 40%, a korzystanie z usług przesyłania danych było 10-krotnie większe od standardowego w danym okresie. Owo zapotrzebowanie, które podczas tegorocznych mistrzostw wzrosło jeszcze bardziej, wymagało dobrej wydajności sieci nie tylko na stadionach, ale i w miejscach strategicznie ważnych dla organizacji Mundialu, jak centra prasowe, lotniska i oficjalne przestrzenie do transmitowania meczów. W tych obszarach rozwiązanie Ericsson było również brane pod uwagę.
Badania wstępne rozpoczęły się w lutym z udziałem ekspertów Ericsson z innych krajów, którzy aktywnie uczestniczyli w dużych imprezach zorganizowanych w ostatnich latach, jak Super Bowl w Stanach Zjednoczonych czy igrzyska olimpijskie 2012 w Londynie. Przy systemie zarządzania siecią usługodawcy zainstalowano dwa serwery w celu wyodrębniania danych na temat wydajności sieci i przekazywania co 15 minut w okresie Mundialu raportów zawierających ocenę wydajności sieci oraz wskazówki na temat działań profilaktycznych.

Zaprojektowane w celu pomagania operatorom w utrzymywaniu wysokiego poziomu usług oraz dostarczania wiedzy z zakresu planowania, projektowania, wdrażania, optymalizacji i zarządzania awariami rozwiązanie Ericsson jest stosowane w São Paulo, Belo Horizonte, Brasilii, Cuiabie, Manaus i Salvadorze. Inne funkcje rozwiązania Key Event Experience obejmują monitorowanie wydajności w czasie rzeczywistym, aktywne zarządzanie ruchem oraz proaktywną reakcję w nieprzewidzianych sytuacjach.
O firmie Ericsson
Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, oferuje społeczeństwu sieciowemu efektywne rozwiązania działające w czasie rzeczywistym, które pozwalają nam wszystkim swobodniej studiować, pracować i żyć w zróżnoważonych społecznościach na całym świecie.

Nasza oferta obejmuje usługi, oprogramowanie i infrastrukturę teleinformatyczną dla operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Obecnie ponad 40 procent światowego ruchu mobilnego przechodzi przez sieci firmy Ericsson. Obsługujemy sieci klientów, z których korzysta ponad 2,5 miliarda abonentów.
Działamy w ponad 180 krajach i zatrudniamy przeszło 110 000 pracowników. Ericsson założony w 1876r., ma centralę w Sztokholmie. W 2013 roku firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 227,8 mld SEK. Ericsson jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.
Zapraszamy na:

dostarczył
infoWire.pl











