Funai: Masz dużego? Kup sobie małego! (wideo case study)

Zapraszamy do przeczytania i obejrzenia materiałów opisujących ubiegłoroczną kampanię promującą telewizory Funai. Dwuetapową akcję pod hasłem „Masz dużego? Kup sobie małego!” producent przygotował i zrealizował wspólnie z agencją MAT.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Kontekst Funai to japońska firma, specjalizująca się w produkcji urządzeń RTV i jeden z największych na świecie dostawców rozwiązań dla branży elektroniki użytkowej. Szczególny nacisk kładzie na sprzedaż telewizorów LCD i zestawów kina domowego, kierowanych do osób ceniących perfekcyjną ostrość obrazu i najwyższą jakość w sferze cyfrowej rozrywki. Funai jest pozycjonowany jako marka oferująca produkty w korzystnej relacji ceny do jakości. Funai jest liderem w segmencie telewizorów LCD o małych przekątnych. Na co dzień komunikując treści nawiązujące do tradycji i kultury kraju pochodzenia marki – Japonii, firma postanowiła dla odmiany stworzyć kampanię stricte sprzedażową, bazującą na humorystycznych skojarzeniach męskiego odbiorcy. Pierwsza odsłona akcji „Masz dużego? Kup sobie małego!”, realizowanej w formule cash-back, okazała się takim sukcesem, że doczekała się kontynuacji. Kolejne odsłony miały miejsce wiosną i jesienią 2010 roku.

Cel Podstawowym celem było ugruntowanie pozycji Funai jako lidera w segmencie telewizorów o małych przekątnych, a tym samym zwiększenie w nim udziałów rynkowych. Ponadto akcja miała wzmocnić świadomość marki i skorelować brand z branżą RTV. Za grupę docelową obrano mężczyzn powyżej 30 roku życia z miast do 200 tys. mieszkańców, o wykształceniu średnim lub niższym i dochodzie na poziomie średniej krajowej.

Przeprowadzone działania Kampania cash-back polegała na zwrocie 100 zł na konto osoby, która kupił telewizor Funai o przekątnej do 26 cali włącznie. Warunkiem zwrotu było dokonanie przez klienta rejestracji zakupu na stronie funai.pl lub poprzez przesłanie odpowiedniego formularza. Formularze były drukowane w prasie, dystrybuowane w formie ulotki w punktach sprzedaży oraz zamieszczone w formie elektronicznej na stronie firmy. Przy pierwszej odsłonie zdecydowano się na szeroko zakrojoną kampanię outdoorową (2 tys. billboardów w miastach w całym kraju), jak również współpracę z portalem Interia.pl oraz reklamy w prasie („Playboy”, „CKM”, dzienniki lokalne). W ramach komunikacji bezpośredniej punkty sprzedaży wyposażono w materiały POS, pomagające w identyfikacji produktów objętych promocją. Kampanię wspierały działania PR, ePR oraz komunikacja w serwisach społecznościowych. Dużą popularnością (ponad tysiąc fanów) cieszył się konkurs na Facebooku polegający na wymyśleniu dalszego ciągu komiksu o samuraju. Komunikacja masowa drugiej odsłony kampanii (listopad – grudzień 2010) przeniosła się z billboardów do telewizji i radia. Wzmocniono również kampanię internetową: prowadzono intensywne działania ePR, zapewniając dużą ilość publikacji w serwisach branżowych i ożywiając dyskusje na blogach i forach.   Efekty Pierwsza odsłona odniosła sukces, dając wymierne korzyści sprzedażowe. Funai ugruntował swoją pozycję lidera wśród telewizorów o małych przekątnych, przy okazji zwiększając zainteresowanie innymi produktami marki. Podobne efekty dała edycja jesienno-zimowa, w trudnym dla rynku okresie zapewniając satysfakcjonujący wzrost sprzedaży. Tym samym Funai poszedł pod prąd, przełamując negatywny trend w branży: podczas gdy konkurencja szacowała straty, japoński koncern zdołał zapewnić sobie dodatkowe udziały w interesujących go segmentach. Hitem pierwszej edycji kampanii okazały się kompaktowe modele 19 z tunerem MPEG-2. Z kolei druga akcja okazała się trampoliną sprzedażową dla nieco większych modeli, o przekątnej 26 cali, wyposażonych w tuner MPEG-4: zanotowały one aż o 300-procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu z lutym i marcem. Na przykładzie tej kampanii kolejny raz można było się przekonać, że humor i kontrowersyjność w marketingu zdecydowanie popłacają. Funai nie bał się puścić oka do klientów, umiejętnie balansując pomiędzy niestosownością, a żartem oraz rozbudzając publiczną dyskusję o poprawności językowej sloganu kampanii. Przy niewielkich nakładach finansowych znacząco zwiększono sprzedaż, jak również skutecznie przypomniano Polakom o japońskiej marce, której oferta dopiero przebija się do masowej świadomości konsumenckiej.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"