Gadu-Gadu na giełdę za 21 zł

Cena maksymalna w pierwotnej ofercie publicznej spółki Gadu-Gadu, właściciela komunikatora internetowego, została ustalona na 21 zł, co oznacza, że z emisji 3.708.611 akcji serii C spółka może pozyskać ok. 75,1 mln zł netto.

isb-masz
isb-masz
Udostępnij artykuł:

Zaś dotychczasowi akcjonariusze – 25,5 mln zł netto za sprzedaż 1.250.000 akcji istniejących serii A, podała spółka w prospekcie emisyjnym opublikowanym w poniedziałek.

„Przy założeniu, że w publicznej ofercie zostaną objęte wszystkie akcje serii C oraz zostaną sprzedane wszystkie akcje przeznaczone do sprzedaży przez Sprzedających, a także że cena emisyjna równa będzie cenie maksymalnej, tj. 21 zł za akcję, szacuje się że wpływy pieniężne netto wyniosą ok. 100,7 mln zł, z tego wpływy pieniężne netto emitenta ok. 75,1 mln zł, natomiast wpływy pieniężne netto wprowadzających ok. 25,5 mln zł” – podano w prospekcie.

Koszty oferty oszacowano na ok. 3,4 mln zł. Około 20,9% kosztów ponoszonych jest przez sprzedających, zaś około 79,1% – przez spółkę.

Gadu-Gadu podało w ub. tygodniu, że składanie deklaracji nabycia akcji potrwa od 30 stycznia do 1 lutego, natomiast zapisy na akcje od 2 do 12 lutego.

Oferującym akcji Gadu-Gadu jest Dom Maklerski IDMSA. Broker podawał wcześniej, że planowana wartość oferty Gadu-Gadu, wyniesie 50-100 mln zł.

W ramach transzy inwestorów instytucjonalnych do objęcia jest 2.800.000 akcji serii C oraz 625.000 akcji sprzedawanych, w tym 500.000 akcji należących do Warsaw Equity Holding Sp. z o.o. oraz 125.000 akcji należących do Łukasza Foltyna. W ramach Transzy Otwartej do objęcia jest 908.611 akcji serii C.

W ofercie przewidziana jest także pula dodatkowa, składająca się z 625.000 akcji, w tym 500.000 akcji należących do Warsaw Equity Holding Sp. z o.o. oraz 125.000 akcji należących do Łukasza Foltyna.

Środki pozyskane przez Gadu-Gadu zostaną wykorzystane na sfinansowanie inwestycji, z których największe to: przejęcia podmiotów z branży internetowej posiadających usługi lub treści uzupełniające ofertę spółki (do 39 mln zł) oraz inwestycja w świadczenie usług Wirtualnego Operatora Telefonii Komórkowej MVNO (do 21 mln zł).

Ponadto Gadu-Gadu chce przeznaczyć pozyskane środki m.in na sprzęt serwerowy i sieciowy do obsługi komunikatora (ok. 3 mln zł); na rozwój biznesowej wersji Gadu-Gadu (do 3 mln zł) oraz na ekspansję komunikatora na rynkach zagranicznych (do 4,5 mln zł).

Spólka chce też zainwestować w rozwój infrastruktury serwerowej do obsługi serwisów społecznościowych generacja gadu-gadu. pl i radia internetowego Gadu-Radio (3 mln zł) oraz rozwój infrastruktury do świadczenia usług telekomunikacyjnych opartych na technologii VoIP (1,5 mln zł).

Gadu-Gadu istnieje od 2000 roku i jest najpopularniejszym polskim komunikatorem internetowym. Firma posiada około 6 mln użytkowników. Głównym źródłem przychodów spółki jest emisja reklam. Firma rozwija również ofertę usług telekomunikacyjnych VoIP.

Właścicielami firmy są fundusz Warsaw Equity Holding (80%) oraz twórca komunikatora - Łukasz Foltyn (20%).

isb-masz
Autor artykułu:
isb-masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele