Od stycznia do marca br. cennikowe przychody reklamowe dzienników wyniosły 341,7 mln zł, o 46 mln zł mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 11,87 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Przypomnijmy, że w całym ub.r. faktyczne wpływy reklamowe gazet codziennych, według szacunków Starlinka, spadły aż o 28,7 proc. (zobacz szczegóły).
W I kwartale br. „Gazeta Wyborcza” (Agora) cennikowo zarobiła z reklam 89 mln zł, o 23,7 mln zł mniej niż rok wcześniej, co daje spadek o 21 proc. Przychody „Dziennika Gazety Prawnej” zmalały o 21,5 proc. (z 15,9 do 12,5 mln zł, a więc o 3,4 mln zł), bezpłatnego „Naszego Miasta” (Grupa Polskapresse) - o 22,7 proc. (z 8 do 6,2 mln zł, czyli o 1,8 mln zł), a regionalnej „Gazety Pomorskiej” (Grupa Polskapresse) - o 20,3 proc. (z 7,5 do 6 mln zł).

Trochę mniejsze spadki zanotowały „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) i „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communications). Wpływy reklamowe pierwszego dziennika zmalały o 16,6 proc. (z 40,8 do 34,1 mln zł), a drugiego - o 16,5 proc. (z 24,2 do 20,2 mln zł).
Nieznacznie mniej niż rok wcześniej zarobiły z reklam „Polska” (Grupa Polskapresse) i bezpłatne „Metro” (Agora). Przychody pierwszego tytułu spadły o 3 proc. (z 56,1 do 54,4 mln zł), a drugiego - o 1,4 proc. (z 21,8 do 21,5 mln zł).
Za to cennikowe wpływy reklamowe „Super Expressu” wzrosły w skali roku z 21 do 24,8 mln zł, co oznacza 17,8 proc. w górę.











